وبلاگ

توضیح وبلاگ من

ارائه الگوی انواع استراتژی های ارزیابی عملکرد برای سازمان های نظارتی جمهوری اسلامی ...

 
تاریخ: 04-08-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

 

این رویکرد توسط مؤسسه علوم و آموزش عالی اوک ریج[۱۱۱] تهیه شده است. این مؤسسه یکی از مؤسسات وابسته به دپارتمان انرژی ایالات متحده آمریکا[۱۱۲] بوده و به همراه تعدادی از دانشگاه ها، وظیفه حمایت علمی از برنامه های اجرایی این دپارتمان را بر عهده دارد. چارچوب کلی مدیریت عملکرد ORISE و فرایند اجرایی آن در شکل (۲-۱۲) نشان داده شده است.
گام اول: تعیین مأموریت سازمانی و اهداف استراتژیک
گام ششم: استقرار استفاده از اطلاعات عملکرد در بهبود سازمان
گام سوم: استقرار پاسخگویی در مقابل عملکرد
گام دوم: استقرار نظام هماهنگ سنجش عملکرد
گام چهارم: استقرار نظام جمع آوری داده های عملکرد
گام پنجم: استقرار نظام تحلیل، بازنگری و گزارش دهی داده های عملکرد
شکل ۲-۱۲ گام های اصلی در استقرار یک برنامه مدیریت عملکرد
بخش چهارم- معرفی مدل­های ارزیابی عملکرد

 

  •  

 

 

 

          1. مدل بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت [۱۱۳]

         

         

     

     

 

سازمان ها بدون توجه به نوع فعالیت، اندازه و ساختار و یا میزان بلوغ سازمانی، به منظور کسب موفقیت در دست یابی به آرمان و اهداف راهبردی خود نیاز به استقرار سیستم مدیریتی مناسب دارند. مدل برتری بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت ابزاری اجرایی جهت کمک به سازمان­ها برای اطمینان از تحقق استقرار سیستم مدیریتی مناسب، به وسیله سنجش میزان قرار گرفتن در مسیر برتری پایدار است و به آنها کمک می کند تا فاصله ها را شناسایی و سپس راه حل ها را با انگیزه بیشتر تعیین کنند.
پایان نامه - مقاله - پروژه

 

  •  

 

 

 

          1. مفاهیم اساسی برتری[۱۱۴]

         

         

     

     

 

مدل EFQM مبتنی بر تعدادی مفهوم اساسی است. شایان ذکر است که فهرست کردن این اصول به معنای جامعیت آنها نبوده و همراه با توسعه و بهبود یک سازمان و افزایش برتری آن، این اصول نیز قابل تغییر هستند.
نتیجه گرایی: برتری بستگی به ایجاد توازن و ارضای نیازهای تمامی ذینفعان مرتبط با سازمان دارد (کارکنان، مشتریان، تأمین کنندگان و جامعه در حالت کلی و همچنین کسانی که منافع مالی در سازمان دارند جزء ذینفعان می باشند).
تمرکز بر مشتری: مشتری قضاوت کننده نهایی کیفیت محصول و خدمات است. لذا وفاداری مشتری، دسترسی به سهم بازار و حفظ آن به بهترین شکل ممکن، از طریق تمرکز دقیق بر روی نیازهای بالفعل و بالقوه مشتریان امکان پذیر است.
رهبری و اتفاق نظر: رفتار رهبران یک سازمان ایجاد کننده شفافیت و اتفاق نظر در سازمان است و شرایط محیطی ویژه ای را ایجاد می­ کند که آن سازمان و کارکنان می­توانند به برتری دست یابند.
مدیریت براساس فرآیندها و واقعیت­ها: عملکرد سازمان موقعی از کارآیی بالاتری برخوردار خواهد شد که تمامی فعالیت­های مرتبط داخلی آن شناخته شده و به طور سیستماتیک اداره شوند و تصمیمات در رابطه با فعالیتهای جاری و بهبودهای برنامه­ ریزی شده براساس اطلاعات قابل اعتمادی اتخاذ شوند که دربرگیرنده تصورات همه ذینفعان سازمان باشد.


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود منابع پایان نامه درباره ارائه مدل مطلوب توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم- فایل ۷۱دانلود فایل های پایان نامه درباره بررسی حقوقی مدیریت ریسک در معاملات تجارت الکترونیک- فایل ۱۷ »
 
مداحی های محرم