وبلاگ

توضیح وبلاگ من

بررسی عوامل مرتبط با شرکت در انتخاب استراتژی های ورود به ...

 
تاریخ: 05-08-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

تعامل غیر وظیفه ای
مرحله اول یا همان تعامل غیر وظیفه‌ای، توصیفی است از مرحله شناسایی یکدیگر یا مرحله برقراری ارتباطبین اعضای تیم مذاکره کننده. این مرحله تعامل رو در روی اعضا است که باب جلسات و نشستها در خصوص مبادله اطلاعات مرتبط با کسب و کار را می گشاید و موجب می شود تا مذاکره کنندگان ارتباطات را بهتر بشناسند. پیامد این فعل و انفعالات تأثیر بر روی برتری موقعیت، صحت (درستی) شکل گیری عقاید و جذابیت بین افراد در مذاکرات است. (سیمینتیراس و توماس:۱۹۹۸, ۴)
تعامل وظیفه ای
مرحله دوم فرایند مذاکره به توصیف تعامل وظیفه ای پرداخته و آن با مذاکره کسب و کار مرتبط است و این مرحله شامل تبادل اطلاعات درباره نیازها و ترجیحات مذاکره کنندگان است. این مرحله تأکیدی است بر تبادل اطلاعات، ترغیب و استراتژی‌های چانه زنی، واگذاری و دادن امتیاز که در پایان مذاکرات بر روی آنها توافق خواهد شد. اعتقاد بر این است که فرهنگهای سخت و سهل بر عوامل مرتبط غیر وظیفه ای و وظیفه ای تأثیر گذارند و به عبارتی بر نتایج فروش میان فرهنگی اثر گذار خواهند بود. (سیمینتیراس و توماس:۱۹۹۸, ۴)
نمونه‌های تاثیر مستقیم مذهب بر فعالیت‌های تجاری
- تعطیلات مذهبی
از ارکان اساسی فرهنگ هر کشور،‌ دین مردم آن کشور است. مذهب،‌کیفیت و کمیت اغلب رفتارهای اقتصادی را تعیین می‌کند. در برخی از کشورها، باورهای مذهبی به اندازه‌ای اهمیت دارد که مردم در تصمیم‌گیری برای انجام هرگونه فعالیت اقتصادی به تعالیم مذهبی و بایدها و نبایدهای دین خود رجوع می‌کنند ( علی خویه ،۱۳۹۰ )
پایان نامه - مقاله - پروژه
- تحریم‌ها و تجویزهای مذهبی
اغلب ادیان موارد حلال و حرام‌های متعددی را برای پیروان خود تعیین می‌کنند. به عنوان مثال تحریم خوردن ماهی برای کاتولیک‌ها، تحریم گوشت گاو برای هندوها و تحریم گوشت خوک برای مسلمان‌ها نام برد. ( علی خویه ،۱۳۹۰ )
- عادات
بسیاری از رفتارهای انسانی به عادات متکی‌اند. این عادت‌ها،‌اغلب از روی ساختار اجتماعی،‌مذهب،‌محیط جغرافیایی و سیاسی و نظایر آن شکل می‌گیرد. عادات موثر بر فعالیت‌های بازار ؛ ( علی خویه ،۱۳۹۰ )
عادت در نوع نگرش به فعالیت‌های بازار
عادات در مورد ثروت‌اندوزی و کسب و کار مادی
عادات در خصوص پذیرش تغییر
عادات در قبول ریسک
- سطح تحصیلات
بررسی سطح تحصیلات یک بازار خارجی برای بازار بین‌المللی به دلایل زیر دارای اهمیت است.
اگر اکثر مصرف‌کنندگان بی‌سواد باشند،‌برنامه‌ از قبیل تبلیغات و نوشته‌های روی بسته‌بندی باید تغییر کنند.
فروش محصولات با تکنولوژی پیشرفته، زمانی موفقیت‌آمیز خواهد بود که سطح آموزش مناسب در کشور هدف وجود داشته باشد.
ارتباط و همکاری در کانال توزیع به درجه تحصیلات افرادی که در این کانل قرار دارند، بستگی دارد.
آژانس‌های تبلیغاتی با درجه تحصیلات رابطه مستقیم دارد.
در جوامع با سطح سواد پایین برای تبلیغ یک محصول جدید استفاده از امکانات صوتی و تصویری (مثل تلویزیون) به جای نشریات،‌اثربخشی بیشتری دارد. ( علی خویه ،۱۳۹۰ )
- هنر در بازار
ملل مختلف نگرش‌های متفاوتی به رنگ‌ها، فرم‌ها، طرح‌ها، واژه‌ها و تصاویر دارند. شناخت این تفاوت‌ها تاثیر بسزایی در طراحی محصول،‌ بسته‌بندی، انتخاب نام و نظایر آن دارد.
رنگ،‌ موسیقی و طراحی بارزترین موارد اختلاف جنبه‌های مختلف هنری ضروری خواهد بود. ( علی خویه ،۱۳۹۰ )
۲-۴-۲-۴ - سبک مدیریتی
در زمینه سبک‌های مدیریتی سازمان، مدل ‌های مختلفی ارائه شده است، از مدل چهار گزینه‌ای لیکرت گرفته تا لوین، اما با تغییرات عمده رهبری سازمان و ایجاد اندیشه‌های نو مدیریتی، این روش‌ها شکل تازه‌ای پیدا کرده که به طور عمده این مدل‌ها را در ۱۰ سبک مختلف می‌توان خلاصه کرد؛
۱- رهبری اقتدارگرایانه[۵۷]:  
در سازمان‌هایی که دچار بحران جدی شده‌اند و نیاز به تصمیم‌گیری‌های سریع دارند و فرآیندهای کاری روتین و غیرتخصصی است، اجرا می‌شود. برای سازمان‌های نظامی این سبک رهبری مناسب است.
۲- رهبری بوروکراتیک[۵۸]:
برای سازمان‌هایی که کارهای دقیق و علمی و نا ایمن انجام می‌دهند و لزوم توجه به قوانین و دستورالعمل‌ها برای انجام درست و ایمنی جدی است، بسیار مناسب است.
۳- رهبری کاریزماتیک[۵۹]:
برای سازمان‌هایی که از بی‌تفاوتی و عدم احساس مسئولیت کارکنان ناراضی هستند انتخاب این سبک رهبری می‌تواند مفید باشد که با شور و انرژی خود سازمان را به حرکت درمی‌آورند.
۴- رهبری مشارکتی:[۶۰]
در سازمان‌هایی که نوآوری و خلاقیت رمز موفقیت و نیاز به مشارکت کارکنان مهم‌ترین عامل در ماندگاری سازمان است این سبک از رهبری مناسب است. این نوع رهبری برای شرایط غیربحرانی بسیار موثر است و در شرایط بحرانی که نیاز به سرعت در تصمیم‌گیری دارد پاسخ معکوس می‌دهد.
۵- رهبری عدم مداخله[۶۱]:
برای سازمان‌هایی که نیاز به روش‌های خود مدیریتی دارند و مدیریت زمان اهمیت زیادی دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
۶-رهبری مردم‌محور[۶۲]:
این سبک رهبری برای توسعه کارهای تیمی است و با توجه به اینکه رهبری سازمان نگاه یکسانی به کارکنان دارد تیم‌های مقتدر و قوی در آن تشکیل می‌شود.
۷- رهبری خدمتگزار[۶۳]:
این سبک رهبری برای سازمان‌های آموزشی یا خدماتی مانند بیمارستان، دانشگاه بسیار مناسب است و معمولا رهبری سازمان به شاخص‌های فرهنگی و ارزشی بسیار پایبند است.
۸- رهبری وظیفه‌گرا[۶۴] :
این سبک از رهبری توجه وسیعی برکنترل کار، وظایف و دستورالعمل‌ها دارد و معمولا به‌دلیل عدم توجه به مشکلات کارکنان نارضایتی در بین آنها گسترش می‌یابد.
۹- رهبری تعاملی[۶۵] :
این نوع سبک رهبری مناسب با سازمان‌هایی است که کارها را به شکل پروژه‌ای انجام می‌دهند و برای سازمان‌های دانش محور که نیاز به نوآوری و خلاقیت دارند، مناسب نیست.


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود منابع تحقیقاتی برای نگارش مقاله بررسی تأثیر نااطمینانی حاصل از سیاست های اقتصادی دولت بر رشد اقتصادی- فایل ...پروژه های پژوهشی در مورد تاثیر کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر نشخوار فکری و ... »