۱/۳۸۱
۱/۳۸۰
۱/۳۷۳
۱/۳۷۹
۱/۳۶۶
۱/۳۷۲
SF
همانگونه که از جدول (۶-۱۹) و (۶-۲۰) مشاهده می شود با افزایش پارامتر L مربوط به جاده سرویس، SF تغییر خاصی نمی کند. بنابراین می توان به این نتیجه رسید که با ثابت ماندن کلیه پارامترها و افزایش پارامتر L پایداری سطوح شیبدار کانال تغییر خاصی نمی کند، این امر در هر دو شیب ۱و ۱/۵ و هر دو خاک به یک صورت می باشد، بنابراین صرفاً نتایج شیب ۱ در هر دو خاک ذکر شده است. با توجه به مدلسازی های مختلف مشخص می شود که در ابعاد بزرگتر کانال هم پارامتر L چندان تأثیرگذار نیست. به عنوان مثال در شیب Z=1/5 و با ابعاد بزرگتر کانال که عبارتند از ( H=10-B=10-D=15-L=15)، SF برابراست با ۱/۳۷۵، در حالی که در کانال دوم با حدوداً ۳ برابر کردن L و ثابت نگه داشتن باقی پارامترها SF برابر می شود با ۱/۳۸۲، که این مقدار افزایش بسیار ناچیز است. تمام این مدلســـازی ها برای Z=1 و خاک S-1 و S-2نیز تکرار شده و نتایج باز هم بی تأثیر بودن پارامتر L را نشان می دهد. روند تغییرات SF در نمودار (۶-۳) آمده است.
نمودار (۶-۳): تغییرات ضریب اطمینان (SF) نسبت به افزایش عرض جاده سرویس(L) در شیب ثابت کانال برای خاک ریزدانه و درشتدانه (S-1,S-2)
۶-۲-۱-۵- بررسی پارامتر D- عمق بستر سنگی :
در این بخش با ثابت نگه داشتن کلیه پارامترها اقدام به افزایش پارامتر D خواهد شد تا تأثیرات افزایش این پارامتر بر روی SF مشاهده شود.
الف- شیب Z=1 و خاک S-1:
جدول (۶-۲۱): تغییرات (SF) نسبت به افزایش پارامتر D در خاک S-1 (بدون پوشش بتنی)
۹۵
۸۰
۵۰
۲۲
۱۸
۱۴
۱۰
۶
۴
D(m)
۶
۶
۶
۶
۶
۶
۶
۶
۶
H
۶
۶
۶
۶
۶
۶
۶
فرم در حال بارگذاری ...