-
- تمامی مدلهای تحقق پذیر شناسایی شده بهجز دو مدل فروشگاه الکترونیکی و مرکز خرید الکترونیکی با حداکثر ۲ مانع از موانع بررسی شده در روند پیادهسازی مواجه هستند. بنابراین علاقهمندانی که بهدنبال فرصتهای کسبوکار الکترونیکی گردشگری کم چالشتری هستند میتوانند از این مدلها استفاده کنند.
۲-۵-۵- پیشنهادات به محققین آتی
با توجه به محدودیتهای ذکر شده، پیشنهاد میشود مطالعات آیندهی حوزه کسبوکار الکترونیکی گردشگری به موضوعات زیر بپردازند:
- هستیشناسی مدل کسبوکار الکترونیکی در هریک از بخشهای درگیر در صنعت گردشگری (مانند، بخش اقامتی، بخش پذیرایی، بخش حمل و نقل هوایی و. . . )؛
- انجام مطالعات اکتشافی در جهت شناسایی مدلهای کسبوکار الکترونیکی گردشگری که هنوز در ادبیات گزارش نشدهاند؛
- طراحی مدلهای کسبوکار الکترونیکی جدید مطابق با ویژگیها و نیازهای صنعت گردشگری، اجرای عملی آنها و نشر دستآوردها.
منابع و مأخذها
منابع فارسی
- آذر, ع.، و مؤمنی، م. (۱۳۸۴). آمار و کاربرد آن در مدیریت (جلد دوم؛ تحلیل آماری).تهران: سمت.
- اسمیت، م.، ثورب، ر.، و لو، ا. (۱۳۸۴). درآمدی بر تحقیق مدیریت.(س. م. ایزدی، مترجم) تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی.
- اعرابی، س.، و فیاضی، م. (۱۳۸۹). استراتژی پژوهش کیفی در مدیریت. فصلنامه راهبرد، ۲۲۵-۲۴۱.
- بازرگان، ع. (۱۳۸۷). مقدمه ای بر روش های تحقیق کیفی و آمیخته (رویکردهای متداول در علوم رفتاری).تهران: دیدار.
- بوهالیس، د. (۱۳۸۵). گردشگری الکترونیکی: فناوری اطلاعات برای مدیریت راهبردی گردشگری.(ت. گ. شادمهر، مترجم) تهران: پندارپارس.
- بوهالیس، د. (۲۰۰۳). گردشگری الکترونیکی: فناوری اطلاعات برای مدیریت راهبردی گردشگری.(ت. گ. شادمهر، مترجم) تهران: پندارپارس.
- حاجی حیدری، ن. (۱۳۸۹). ارائه روش شناسی تغییر و به روز رسانی مدل کسب و کار متاثر از تغییرات فناوری اطلاعات و ارتباطات. رساله دکتری. دانشگاه تهران.
- حنفیزاده، پ.، و رضائی، م. (۱۳۸۶). تجارت الکترونیکی: تعاریف، موانع و راهکارها.تهران: جهاد دانشگاهی واحد صنعتی شریف.
- داسویل، ر. (۱۳۷۸). مدیریت جهانگردی: مبانی، راهبردها و آثار.(س. اعرابی، و د. ایزدی، مترجم) تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
- زاهدی، ش. (۱۳۸۵). مبانی توریسم و اکوتوریسم پایدار با تکیه بر محیط زیست.تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
- سکاران، ا. (۱۳۸۵). روش های تحقیق در مدیریت.(م. صائبی، و م. شیرازی، مترجم) تهران: مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی.
- گال، م.، بورگ، و.، و گال، ج. (۱۳۸۴). روش های تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی (جلد اول).(ا. نصر ، مترجم) تهران: سمت.
- گی، چ. و. (۱۳۸۲). جهانگردی در چشماندازی جامع.(ع. پارساییان، و س. م. اعرابی، مترجم) دفتر پژوهشهای فرهنگی.
- محمدیان، ا. (۱۳۸۴). ارائه چارچوبی جهت انتخاب مدل کسب و کار الکترونیکی مناسب. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران.
- هدمن، ج.، و کالینگ، ت. (۱۳۹۰). فناوری اطلاعات و مدلهای کسبوکار: مفاهیم و نظریهها.(پ. حنفی زاده، و م. حنفی زاده ، مترجم) تهران: ترمه.
منابع لاتین
- Afuah، , & Tucci, C. L. (2003). Internet Business models and strategies: Tex and Cases.(Second, Ed.) McGraw-Hill.
- Alford, P. (2000). E-business Models in Travel Industry. Travel and Tourism Analysit, 67-86.
- Amit, R., & Zott, C. (2001). Value creation in e-buisness. Strategic Management Journal, 493-520.
- Atkinson, R., & Flint , J. (2001). Accessing Hidden and Hard-to-Reach Populations: Snowball Research Strategies. Social Research Update(33).
- Bambury, P. (1998). A Taxonomy of Internet Commerce. First Monday, 3(10).
- Baum, T. (2008). Implication of hospitality and tourism labour markets for management strategies. International journal of contemporary hospitality, 720-729.
- Berg, B. L. (2001). Qualitative Research Methods for the Social Sciences.USA: A Pearson Education Company.
- Brown, D. H., & Kaewkitipong, L. (2009). Relative size and complexity: e-business use in small and medium sized tourism enterprises in Thailand. Journal of Entreprise Information Management, 212-231.
- Buhalis, D., & Jun, S. H. (2011). E-tourism. Contemporary tourism reviews, 1-38. Oxford: Goodfellow publishers.
- Cagnina, M. R., & Poian, M. (2009). Beyond e-business models: the roead to virtual world. Electron Commer Res, 49-75.
- Catena, D., Ligorio, D., Pansonlini, R., & Rossetti, A. (2004). Promotion and marketing of accessible tourism products.Retrieved December 27, 2011, from EU.FOR.ME Tourist training for a wider target: http://www.euforme.net/css/uk/project_work/promotion.pdf
- Cooper, C., Fletcher, J., Gilbert, D., & Wanhill, S. (1998). Tourism: Principles and Practice(2nd Edition ed.). (R. Shepherd, Ed.) Harlow: Prentice Hall.
- David, L., & Tozser, A. (2009). Destination managament in Hungarian tourism. Applied Studies in Agribusiness and Commerce(pp. 81- 84). Debrecen, Hungary: Agroinform Publishing House, Budapest.
- Disney, S., Naim, M., & Potter, A. (2004). Assessing the impact of e-business on supply chain dynamics. International journal of production economics, 109-118.
- Doswell, R. (1998). Tourism: how effective management makes the difference.Oxford: Butterworth-Heinemann.
- Du, M., & Lao, G. (2008). Value chain and profit model analysis in E-tourism and case study. International Conference on Wireless Communications, Networking and Mobile Computing(pp. 1-4). IEEE Xplore.
- Fensel, D. (2001). Ontologies: Silver Bullet for Knowledge Management and Electronic Commerce.
- Fragidis, G., & Tarabanis, K. (2006). A service model for customer-centric electronic business. IEEE International Conference on e-Business Engineering - Workshops(pp. 723 - 729). IEEE Xplore.
- Godfrey, K., & Clarke, J. (2000). The tourism development handbook.London: Continuum.
- Goeldner, C. R. (2009). Tourism: Principles, Practices, Philosophies.New Jersey: Jhon Wiley & Sons.
- Gordijn, J. (2005). e-Business value modelling using the e3-value ontology. In W. Currie, Value creation from e-business models(pp. 98-127). Oxford: Elsevier Butterworth-Heinemann.
- Gordijn, J., & Akkermans, H. (2001). Designing and Evaluating E-Business Models. IEEE Inteligent Systems, 11-17.
- Gordijn, J., Osterwalder, A., & Pigneur, Y. (2005). Comparing two Business Model Ontologies for Designing e-Business Models and Value Constellations. ۱۸th Bled eConference.Bled, Slovenia,.
- Gordijn, J., Osterwalder, A., & Pigneur, Y. (2005). Comparing two Business Model Ontologies for Designing e-Business Models and Value Constellations. ۱۸th Bled eConference.Bled, Slovenia,.
- Gruber, T. R. (1993). A Translation Approach to Portable Ontology Specifications . Knowledge Acquisition, 199-220.
- Hamel, G. (2000). Leading the revolution.HBS Press.
فرم در حال بارگذاری ...