وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود مطالب درباره بخش بندی کاربران بانکداری بر اساس فناوری های جدید (موبایل بانک) ...

 
تاریخ: 05-08-00
نویسنده: فاطمه کرمانی
 

مساوی
کیفی + کمی
تأکید بر هر یک از مرحله­ ها
کیفی کمی
کمی کیفی

 

کیفی + کمی
غالب
کیفی + کمی
کیفی کمی
کیفی کمی
کمی کیفی
کمی کیفی

 

 

نمودار ۱٫۳: انواع پژوهش های آمیخته با در نظر گرفتن دو عامل توالی زمانی و تأکید بر هر یک از قسمت­ های کمی یا کیفی (Johnson & Onwuegbuzie, 2004)
با در نظر گرفتن جدول بالا، پژوهش حاضر از نوع (کیفی ← کمی) است. بدین معنی که ابتدا مرحله جمع­آوری داده ­های کیفی در مقیاس کوچک و سپس جمع­آوری داده ­های کمی در مقیاس بزرگ صورت خواهد گرفت.
کیفی(کوچک)
( qual)
کمی( بزرگ)
( QUAN)
جامعه آماری پژوهش
جامعه آماری به مجموعه ای از اشخاص، مکان ها، رویدادها و اموری اطلاق می شود که در یک یا چند صفت مشترک باشند. جامعه آماری در پژوهش مشخص می کند که در این پژوهش خاص چه کسانی یا واحدهایی مورد مطالعه قرار خواهند گرفت (نیازی، ۱۳۸۴: ۲۱۴-۲۱۲). جامعه آماری مورد بررسی در این پژوهش در مرحله کیفی و کمی شامل تمامی کاربران بانکداری موبایلی بانک کشاورزی در شهر تهران است.
حجم نمونه آماری
در این پژوهش با توجه به هر یک از مراحل کیفی و کمی، حجم نمونه متفاوت است که در ادامه توضیح داده می شود.
حجم نمونه در مرحله کیفی
بنابر” اصل کفایت داده ­ها"، انتخاب نمونه آماری را باید تا جایی ادامه داد که حجم نمونه در طی فرایند پژوهش و بر اساس حصول کفایت یا اشباع اطلاعات نظری تعیین شود. به این معنی که حجم هیچ یک از نمونه­ها از پیش تعیین شده نیست و در مورد هر یک از جوامع مورد بررسی، فرایند نمونه گیری تا زمانی ادامه می یابد که آزمودنی­های جدید، اطلاعات تازه­ای بدست ندهند و یا تأثیری در توسعه الگو یا نظریه پژوهش نگذارند. به عبارتی تأثیر آنها در بهبود نهایی یا حاشیه­ای نظریه و یا اطلاعات صفر باشد (Gronhang et al., 1995 به نقل از دانایی­ فر، ۱۳۸۵). لذا با توجه به شرایط پژوهش و اهمیت فرایند مصاحبه در استخراج شاخص های مؤثر برای بخش بندی کاربران بانکداری موبایلی، در بخش کیفی ۱۵ نفر از کاربران بانکداری موبایلی جهت مصاحبه باز و عمیق انتخاب شدند که ویژگی های جمعیت­شناختی این افراد در قسمت پیوست ها آورده شده است.
پایان نامه - مقاله - پروژه
حجم نمونه در مرحله کمی
در مرحله کمی جهت توزیع پرسشنامه از طریق جدول «کرجسی و مورگان» استفاده شد. با توجه به آمار بانک کشاورزی مبنی بر استفاده ۱۵۰۰ نفر از مشتریان از بانکداری موبایلی، حجم نمونه در مجموع ۳۰۶ نفر تخمین زده شد.
ابزار و روش گردآوری داده ها
به طور معمول، سه نوع ابزار عمده برای جمع­آوری داده ­ها وجود دارند. هر یک از این ابزارها، خود انواع و کاربردهای ویژه­ای برای تحقیقات خاص دارند. این ابزارها عبارتند از:
بررسی و مراجعه به مدارک و اسناد
مصاحبه (مرحله کیفی)
پرسشنامه (مرحله کمی)

گردآوری داده در مرحله کیفی (مصاحبه)
در این مرحله به منظور جمع­آوری داده ­های کیفی طی دو هفته با ۱۵ نفر از کاربران بانکداری موبایلی کشاورزی مصاحبه عمیق از نوعِ رودررو و حضور در شعبه های مختلف بانک کشاورزی در شهر تهران انجام شد. هر یک از مصاحبه ها به طور متوسط بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه به طول انجامید. لازم به تذکر است که در این پژوهش بنابه اهداف پژوهش، از روش مصاحبه نیمه­ساختاریافته استفاده شده است.
گردآوری داده ها در مرحله کمی (پرسشنامه)
در این پژوهش نیز از پرسشنامه و به شیوه حضور در شعب مختلف بانک کشاورزی برای گردآوری داده ­های کمی( خودگزارشی) استفاده شده است. در مرحله اول داده های به دست آمده از مصاحبه های کیفی با کاربران بانکداری موبایلی دسته بندی شد و به صورت پرسشنامه ای در اختیار آنها قرار گرفته شد. پرسشنامه نهایی پژوهش شامل بخش های زیر است:
الف) شرح مختصری از طرح پژوهش
در این قسمت برای آشنایی ذهن پاسخگو با موضوع، شرح مختصری در خصوص طرح پژوهش داده شده است.


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه های کارشناسی ارشد درباره بررسی کیفیت خدمات کتابخانه های دانشگاه شیراز با استفاده از مدل لیب کوال- ...مقالات و پایان نامه ها درباره :تاثیر درمان نوروفیدبک بر ولع مصرف و افسردگی بیماران وابسته ... »
 
مداحی های محرم