وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود مطالب پایان نامه ها در رابطه با بررسی حاشیۀ بازاریابی محصول پرتقال درشهرستان محمودآباد- فایل ۷۶

 
تاریخ: 05-08-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

میزان تحصیلات

 

۹۱۷/۶

 

۰۷۵/۰

 

۳

 

 

 

تعداد سال های فعالیت در باغ فعلی

 

۴۸۹/۴۹

 

۰۰/۰

 

۳

 

 

 

دارا بودن کار غیر باغی

 

۱۹/۱۱۸

 

۰۰/۰

 

۳

 

 

 

درآمد غیر باغی (درصد) از کل درآمد سالانه

 

۵۷/۱۲۳

 

۰۰/۰

 

۳

 

 

 

مساحت باغ

 

۹۴/۱۳۶

 

۰۰/۰

 

۳

 

 

 

مأخذ: نتایج تحقیق
نتایج نشان میدهد رابطه بین میزان سال های تحصیل و مسیر فروش انتخابی توسط باغدار از لحاظ آماری معنی دار نیست و متغیرهای مساحت باغ، درآمد غیر باغداری، تجربه کاری در زمینه پرتقال، تعداد سال های فعالیت در باغ فعلی به ترتیب اولویت مهمترین عوامل تأثیرگذار در رفتار باغداران در زمینه انتخاب مسیر فروش محصول پرتقال میباشند. اولویتهای نوع محصول پرتقال زیرکشت، سن، فاصله باغ تا شهر، افراد تحت تکفل، شهرستان محل فعالیت و وضع مالکیت در مرحله بعد قرار میگیرند. در همه موارد ذکرشده ضریب کای دو برآورد شده با توجه به سطح معنی داری بدست آمده (sig=0.00) در سطح اطمینان ۹۹ درصد معنی دار است.
۴-۴- جمع بندی
در بخش آمار توصیفی با هدف شناخت بهتر جامعه و نمونه آماری، نمودارها، شاخصهای پراکندگی و جداول مربوطه به ویژگیهای بهره برداران پرتقال، خدمات بازاریابی محصولات پرتقال، دانش بازاریابی و فروش تولیدکنندگان پرتقال شهرستان محمودآباد ارائه گردید. مهمترین خدمات بازاریابی رایج پرتقال دراین مطالعه شامل حمل و نقل، درجهبندی، بسته بندی، انبارداری و فروش است. میانگین حاشیه بازاریابی برای کل ارقام پرتقال بدون درنظر گرفتن مسیر فروش و نوع رقم پرتقال، ۵۱۲۰ ریال برآورد شده است. میزان ضریب حاشیه بازاریابی، نشان میدهد حاشیه بازاریابی ۵/۵۴ درصد از قیمت پرداختی مصرفکننده بوده است.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
در بخش آمار استنباطی، ابتدا تابع حاشیه بازاریابی پرتقال شهرستان تخمین زده شد، نتایج نشان داد حاشیه بازاریابی با قیمت خرده فروشی رابطه مستقیم و با هزینه های بازاریابی رابطه معکوس دارد. سپس فرضیات تحقیق به وسیله آزمونهای آماری مختلف مورد سنجش و آزمون قرارگرفتند، بر اساس تحلیلهای آماری پنج فرضیه مورد پذیرش و یک فرضیه رد شده است.
به خاطر کثرت متغیرهای مورد مطالعه و به منظور بررسی روابط بین متغیرها، از آزمون های تکمیلی استفاده گردید. سپس عوامل تأثیرگذار در رفتار باغداران پرتقال در انتخاب نحوه فروش محصولاتشان به کارگزاریهای متفاوت مشخص شد که به ترتیب اولویت شامل مساحت باغ، درآمد غیر باغداری، تجربه کاری و تعداد سالهای فعالیت در باغ فعلی میباشند.
فصل پنجم
جمعبندی و پیشنهادها
۵-۱- مقدمه
در این فصل با بهرهگیری از یافته و نتایج فصل چهارم به جمعبندی وپیشنهادها تحقیق مذکور میپردازیم.
۵-۲- تحلیل یافته های تحقیق (نتایج تحقیق)
در این قسمت جهت دستیابی بر اهداف تحقیق و جوابگویی به سؤالات تحقیق، با بهره گرفتن از یافته های تحقیق به بحث و بررسی پیرامون یافته های حاصل از آزمون فرضیات و دیگر آزمونهای انجام گرفته پرداخته میشود تا تصویری روشنتر از متغیرهای مورد مطالعه و روابط آنها به دست آید.
مهمترین محصول مرکبات شهرستان محمودآباد پرتقال میباشد، واریته های مختلفی از پرتقال در شهرستان وجود دارد که اخیراً اکثر باغداران سعی در جایگزینی رقم تامسون ناول به جای دیگر واریتهها هستند، علّت آن هم به خاطر عملکرد بالا، بازار پسندی محصول، دارا بودن خاصیت صادراتی، عمر ماندگاری بالا در انبار، نداشتن سال آوری و قیمت بالای این رقم در مقایسه با دیگر ارقام میباشد.
رایجترین مسیر بازاریابی فروش در بین تولیدکنندگان پرتقال شهرستان محمودآباد، فروش بر روی درخت قبل و بعد از رسیدن محصول می باشد که سلف خران و عمده فروشان و واسطه ها با هجوم به باغات، مانع از انجام عملیات بازاریابی توسط باغداران میشوند، هر چند به دلایلی که در این فصل به آن اشاره شد خود باغداران هم انگیزهای برای انجام عملیات بازاریابی ندارند، با توجه به خرده مالک بودن و نیاز مالی اکثر باغداران، نقش دولت و سازمانهای وابسته دولتی در حمایت از باغداران جهت افزایش درآمد آنان کاملاً محرز و آشکار است هر چند اقدام مثبتی در این زمینه صورت نگرفته است.
رایجترین عملیات بازاریابی در بین باغداران شهرستان شامل درجه بندی، بسته بندی، حمل و نقل و انبارداری است. در مجموع میانگین ضایعات در فرایند بازاریابی ۳۱ درصد و ضایعات مسیر فروش ۲۵/۵ درصد بوده است. بیشترین میزان ضایعات مربوط به مرحله انبارداری است. تنها ۱۵ درصد تولید کنندگان از انبار برای فروش محصول استفاده میکردند و مهمترین علت استفاده نکردن از انبار، نداشتن انبار به دلیل ضعف بنیه مالی بوده است. سطح صادرات از طرف تولیدکنندگان کمتر از ۷/۰ درصد بوده است و مهمترین علت روی آوردن آنها به بازار داخلی و صنایع تبدیلی آشنا نبودن به بازارهای خارجی و ترس از حضور در بازارهای خارجی به خاطر نداشتن پشتوانه مالی و حمایت دولتی میباشد. بیشترین میزان حاشیه بازاریابی در حالتی بوده است که مسیر فروش باغدار سلف بوده و کمترین آن زمانی است که باغدار محصول خود را مستقیم به خرده فروش یا مصرف کننده فروخته است. سهم باغدار از قیمت نهایی برای کل مرکبات در مجموع ۲۶/۴۰ درصد محاسبه شده است. درجه مهارتهای بازاریابی بیش از نیمی از باغداران بسیار ضعیف ارزیابی شده است، در حالی که اکثریت تولیدکنندگان درجه دانش بازاریابی و فروش آنها خوب بوده است. اکثریت باغداران در موارد زیر موافقت خود را اعلام کرده اند:
۱- با ایجاد شرکتها و تعاونیهای باغداری در زمینه افزایش توانمندیهای بازاریابی باغداران
۲- اکثریت عملیات بازاریابی توسط کارگزاران مستقل بازاریابی انجام میشود.


فرم در حال بارگذاری ...

« پژوهش های پیشین در مورد جایگاه حوزه آسیا پاسیفیک در استراتژی آینده آمریکا- فایل ۱۱تاثیر تکانه های پولی و مالی بر متغیرهای اقتصاد کلان ایران در دوره ... »
 
مداحی های محرم