سازمان برای حفظ روابط بین گروههای کاری مختلف تلاش میکند
تحلیل مشکلات در کمیتههای تخصصی و سعی در ایجاد ارتباط بین دانش سازمانی و مشکلات
سازمان از ایدهها و طرح جدید استقبال می کند
سازمان گرفتار فاجعه بروکراسی است
ارزیابی چیزی که سازمان به دنبال آن است و چیزی که به کمک مدیریت دانش میتوان به آن رسید
ایجاد زمان و مکان مناسب برای استفاده، خلق و انتقال دانش
توجه به فرآیندهای داخلی و خارجی سازمان و لزوم بازنگری آنها
تدوین ساختار سازمانی بهگونهای که مانع از همکاری و هماهنگی کارکنان نشود
فرهنگ و جو سازمانی تسهیل کننده رویههای مدیریت دانش است
جدول (۴-۶) کدگذاری اولیه مصاحبه ششم
کدگذاری اولیه (مصاحبه ششم)
مدیریت دانش باید از مسئولیتهای مستقیم مدیر سازمان باشد
ایجاد سیستم انگیزش مناسب برای سرمایههای فکری
فرایند آموزش و یادگیری برای کارکنان تازهکار
برگزاری آزمون برای سنجش یادگیری کارکنان
معیارهای مشخصی برای عملکرد کارکنان سازمان
فراهم نمودن فضای قابلاعتماد برای سرمایههای فکری سازمان جهت اشتراک آموختهها
ایجاد رویههای مدون برای خلق و اشتراک دانش
استفاده از سامانههای تحت شبکههای جهت استفاده کلیه افراد سازمان
مستندسازی مشکلات و راه حل های بهینه برای حل مشکلات
بهکارگیری سیستمهای خبره و تصمیمیار جهت استفاده سرمایههای فکری
بهکارگیری افراد خلاق و نوآور در پستهای کلیدی سازمان
مسئولیتپذیری کارکنان در قبال وظایف محوله
استفاده از سیستمهای نوین آموزش یادگیری در سازمان
استفاده از ساختار مناسب سازمانی
ایجاد فضایی که بتوان بهراحتی با متخصصان و خبرگان سازمان ارتباط برقرار نمود
تمرکز بیشتر بر آموزشهای تخصصی
تدوین مدل ارزشگذاری آموختههای هر فرد برای سازمان
تحلیل نیازهای سازمان به خلق دانش نوین
ایجاد موقعیت مناسب برای بیان ایدهها در جمع متخصصان سازمان
کارکنان به ادامه تحصیل ترغیب نمایند
تدوین مستندات مکتوب در قالب کتابچههای آموزشی
جلوگیری از تحقیقات و پژوهشهای موازی
بهبود مشارکت کارکنان در فرایندهای کاری
تشکیل انجمنهای تخصصی و حرفهای
تخصیص بودجه مالی مناسب به رویههای مدیریت دانش
برجسته جلوه دادن استفاده از مدیریت دانش توسط رقبا
دشواری در کسب دانش بیرونی
فرم در حال بارگذاری ...