وبلاگ

توضیح وبلاگ من

راهنمای نگارش پایان نامه درباره موازنه انعطاف پذیری ،کارآیی و نحوه عملکرد در شرکتهای پذیرفته شده در ...

 
تاریخ: 04-08-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

۴-۵ بررسی اثرات غیر خطی متغیر های مستقل بر متغیر وابسته تحقیق
در بخش دوم تحلیل داده های جمع آوری شده، روابط غیر خطی درجه دوم بین متغیر های مستقل و متغیر وابسته تحقیق مورد توجه قرار گرفت. در این بخش به تفکیک اثرات متغیر های مستقل در پیش بینی تغییرات متغیر وابسته طبق یک الگوی سهمی درجه دو(Quaderatic) مورد توجه است. در واقع هدف بررسی فرضیه دوم تحقیق در قالب فرضیه کلان دوم تحقیق مبنی بر روابط انحنایی(curve linear) می باشد.
۴-۶ آزمون فرضیه دوم
فرضیه دوم تحقیق همانطور که در فصل سوم نیز بیان شده به شرح زیر است
فرضیه ۲:سودمندی منابع وعملکرد رابطه غیر خطی دارند.
از آنجایی که متغیر های مرتبط با انعطاف پذیری در این تحقیق به ترتیب سطح نقد شوندگی، موجودی کالا،هزینه بازاریابی ، هزینه تحقیق وتوسعه و سود انباشته هستند ، در این مطالعه رابطه آنها با عملکرد بطور جداگانه آزمون می شود و می توان فرضیه۲ را به صورت زیر بررسی کرد:
۴-۶-۱ بررسی اثرات غیر خطی متغیرهزینه بازاریابی بر (ROA)متغیر وابسته
مخارج بازار یابی که طبق تعریف هزینه­هایی که برای بدست آوردن سهم بیشتری از بازار مصرف می­ شود. در برآورد خطی تغییرات متغیر وابسته نرخ بازده دارایی ها نقش معنی داری را از خود نشان داد. و از بین پنج متغیر مستقل دومین اثر خطی معنی دار را بر نرخ بازده داراییها (ROA) از خود نشان داد. در این بخش هدف بررسی نقش این متغیر در تغییرات نرخ بازده داراییها (ROA) در قالب یک تابع خطی درجه دوم است.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
طبق نتایج جدول آنالیز واریانس مشخص می شود که سطح معنی داری آزمون زیر ۰۵/۰ است و لذا فرض صفر مبنی بر عدم برازش تابع رد می شود و تابع درجه دوم استخراج شده از قدرت بالایی برای بیان روابط بین دو متغیر مخارج بازاریابی و نرخ بازده داراییها (ROA) دارد. لذا تابع استخراج شده از توان لازم به لحاظ آماری برخوردار است. مقدار ضریب تعیین تعدیل نشده ۱۷/۰ = R Square و مقدار ضریب تعیین تعدیل شده ۱۶/۰ = R2 Adj است و نشان می دهد،‌ ضرایب موجود در تابع از توان تشریح ۱۶درصد واریانس بر خوردار است.
جدول۴-۵ تحلیل واریانس برای بررسی برازش کلی مدل رگرسیونی درج دوم ME

 

مدل رگرسیون   SS df MS F   سطح معنی داری(Sig.)
۱ رگرسیون   ۱۱/۲۶ ۲ ۰۵/۱۳ ۵۸/۱۵   ۰۰۱/۰
باقیمانده   ۸۸/۱۲۴ ۱۴۹ ۸۳۸/۰
مجموع   ۱۵۱ ۱۵۱

جدول۴-۶ ضرایب رگرسیونی درجه دوم اثرات مخارج بازار یابی بر ROA


فرم در حال بارگذاری ...

« منابع تحقیقاتی برای نگارش پایان نامه تاثیر بازاریابی درونی بر رفتارهای فرانقشی و کیفیت خدمات- فایل ...نگارش پایان نامه با موضوع : بررسی-و-اولویت-بندی-استراتژی-های-ممکن-در-مدیریت-کانتینرهای-خالی-موجود-در-بندر-خرمشهر- فایل ۵۳ »
 
مداحی های محرم