۴-۴) آزمون فرضیات
۴-۴-۱) آزمون فرضیه اول
فرضیه اول بدین صورت بیان شده است که« شناخت وضع موجود در استقرار موفقیت آمیز مدیریت ارتباط با مشتری دارای اهمیت است ».
که به منظور آزمون این فرضیه به صورت فرضیههای آماری، (نشان دهنده ادعا) و (نشان دهنده نقیض ادعا) تبدیل میشود.
:شناخت وضع موجود در استقرار موفقیت آمیز مدیریت ارتباط با مشتری دارای اهمیت نیست.
:شناخت وضع موجود در استقرار موفقیت آمیز مدیریت ارتباط با مشتری دارای اهمیت است.
نقیض ادعا ۳≥?
ادعا ۳<?
این فرضیه با بهره گرفتن از آزمون میانگین یک جامعه مورد آزمون قرار گرفته است. نتایج حاصل از این بررسی در جدول ۴-۷ نشان داده شده است. در این آزمون فرضیه مطرح شده در مورد میانگین جامعه در سطح خطای ۰۵/۰ مورد بررسی قرار می گیرد آماره آزمون t در اینجا دارای درجه آزادی n-1 می باشد.
جدول ۴-۷: نتایج حاصل از آزمون t برای فرضیهی اول
متغیر | Df | t | سطح معنی داری(p) | میانگین | انحراف معیار | حد بالا | حد پایین |
شناخت وضع موجود | ۷۶ | ۷۲۶/۶ | ۰۰۰/۰ | ۲۵۸۱/۳ | ۷۱۰۷۶/۰ | ۳۳۴۶/۰ | ۱۸۳۲/۰ |
جدول بالا نشان میدهد که میانگین شناخت وضع موجود در استقرار موفقیت آمیز مدیریت ارتباط با مشتریبرابر با ۲۵۸۱/۳ میباشد که از مقدار آزمون از۳ بیشتر میباشد در نتیجه فرض رد میگردد یعنی فرض پذیرفته میشود از اینرو میتوان ادعا کرد که با توجه به سطح معناداری برآورد شده که برابر ۰۰۰/۰ میباشد و در سطح اطمینان ۹۵/۰ درصد میتوان ادعا کرد که شناخت وضع موجود در استقرار موفقیت آمیز مدیریت ارتباط با مشتری دارای اهمیت است.
۴-۴-۲ )آزمون فرضیه دوم
فرضیه دوم بدین صورت بیان شده که « کیفیت فرایندها و برنامه های تدوین شده در استقرار موفقیت آمیز مدیریت ارتباط با مشتری دارای اهمیت است » که به منظور آزمون این فرضیه به صورت فرضیههای آماری، (نشان دهنده ادعا) و (نشان دهنده نقیض ادعا) تبدیل میشود.
:کیفیت فرایندها و برنامه های تدوین شده در استقرار موفقیت آمیز مدیریت ارتباط با مشتری دارای اهمیت نیست.
:کیفیت فرایندها و برنامه های تدوین شده در استقرار موفقیت آمیز مدیریت ارتباط با مشتری دارای اهمیت است.
نقیض ادعا ۳≥?
ادعا ۳< ?
این فرضیه با بهره گرفتن از آزمونt تک نمونهای مورد آزمون قرار گرفته است. نتایج حاصل از این بررسی در جدول ۴-۸ نشان داده شده است.
جدول ۴-۸: نتایج حاصل از آزمون t برای فرضیهی دوم
فرم در حال بارگذاری ...