شکل۲-۳: انواع هواپیما از جهت محل عمودی نصب بال ۱۲
شکل۲-۴: نامگذاری اجزای بال ۱۲
شکل۲-۵: اجزای تشکیل دهنده تیرک طولی ۱۳
شکل۲-۶: انواع رایج تیرکهای طولی ۱۴
شکل۲-۷: انواع بال بر اساس نسبت مخروطی ۱۷
شکل۲-۸: زوایای دایهدرال و انهدرال ۱۹
شکل۲-۹: اثر زاویه دایهدرال در پایداری عرضی ۱۹
شکل۲-۱۰: سطوح کنترلی بال ۲۰
شکل۲-۱۱: ایجاد غلتش در هواپیما به وسیله کاهنده برآ ۲۳
شکل۲-۱۲: کاربرد مواد مختلف در نمونه هواپیمای مسافربری ۲۷
شکل۳-۱: مجموعه ای از بارهای وارده به هواپیما ۳۱
شکل۳-۲: تعادل پروازی هواپیما ۳۲
شکل۳-۳: نمونه ای از بارهای وارده به بال هواپیما بر حسب مسیر پروازی ۳۳
شکل۳-۴: نیروی وزن و برآی وارده به هواپیما ۳۸
شکل۳-۵: اثرات توزیع سوخت بر خمش بال ۴۰
شکل۳-۶: دیاگرام V-n برای هواپیمای مسافربری ۴۱
شکل۴-۱: نمایش پاسخ فرکانسی مختلط ۵۷
شکل ۴-۲: مسائل مطرح شده در آیروالاستیسیته ۶۱
شکل۴-۳: مدل تیر برای بال یک بعدی ۶۳
شکل۴-۴: بررسی پایداری سیستم از روی پاسخهای آن ۷۰
شکل۴-۵: مدل آیروالاستیک مقطع بال ۷۲
شکل۴-۶: نمودار قسمت های حقیقی و موهومی نسبت به سرعت ۷۵
شکل۴-۷: اثر میرایی سازهای در یافتن سرعت فلاتر ۷۷
شکل ۵-۱: نقشه بال ایرباس۳۲۰ ۸۳
شکل۵-۲: مکان قرارگیری تیرکهای طولی ۸۴
شکل۵-۳: نمای شماتیک بال طراحی شده ۸۵
شکل۵-۴: چند حالت مختصات هندسی مخزن سوخت در بال در مقایسه با میزان آزادی بال از زیر بار گشتاور خمشی ۸۵
شکل۵-۵: نمای کلی محل و قسمت بندی مخازن سوخت در هواپیمای ایرباس ۳۲۰ ۸۷
شکل۵-۶: مراحل تحلیل یک مدل در نرم افزار Abaqus 88
شکل۵-۷: توزیع نیروی برآ و توزیع بار ناشی از وزن سوخت ۹۰
شکل۶-۱: دو حالت متفاوت برای اعتبارسنجی مدل سازهای ۹۴
شکل ۶-۲: جابجایی عمودی بال بر حسب تعداد گرهها ۹۶
شکل۶-۳: کانتور تنش فون مایسز در تیرکهای طولی برای n=2.5 97
شکل۶-۴: کانتور تنش فون مایسز در دندههای عرضی بال برای n=2.5 97
شکل۶-۵: کانتور تنش در دندههای عرضی ریشه، شکستگی و نوک بال برای n=2.5 98
شکل ۶-۶: تنشهای عمودی و برشی ماکزیمم در دندههای عرضی ریشه و محل شکستگی بال
برای n=2.5 99
شکل۶-۷: کانتور تغییر مکان عمودی بال در حالتهای مختلف پروازی ۱۰۰
شکل ۶-۸: تغییرات تنش در طول بال در تیرک طولی جلویی برای سه حالت پروازی مختلف ۱۰۱
شکل ۶-۹: تغییرات تنش در طول بال در تیرک طولی پشتی برای سه حالت پروازی مختلف ۱۰۱
شکل۶-۱۰: تغییرات ضریب اطمینان در طول بال در تیرک طولی جلویی ۱۰۲
شکل۶-۱۱: تغییرات ضریب اطمینان در طول بال در تیرک طولی پشتی ۱۰۲
شکل ۶-۱۲: نمایش قرارگیری دندههای عرضی بال با زاویه های نصب مختلف ۱۰۳
شکل ۶-۱۳: تاثیر حالتهای متفاوت دندههای عرضی بر توزیع تنش در ریشه بال ۱۰۴
شکل ۶-۱۴: جابجایی نوک بال برای حالتهای متفاوت زاویه نصب دندههای عرضی ۱۰۴
فرم در حال بارگذاری ...