وبلاگ

توضیح وبلاگ من

مقاله های علمی- دانشگاهی | جدول (۴-۲۲): نتایج حاصل از تحلیل مسیرهای مستقیم فرضیات اصلی – پایان نامه های کارشناسی ارشد

 
تاریخ: 01-10-01
نویسنده: فاطمه کرمانی

الف) اثرات مستقیم

در این بخش به بررسی اثرات مستقیم متغیرهای مستقل بر وابسته پرداخته می شود. در واقع مسیرهای مستقیم در این تحلیل، برآمده توسعه فرضیه های تحقیق می‌باشد. نتایج حاصل از این بررسی به شرح جداول است.

جدول (۴-۲۲): نتایج حاصل از تحلیل مسیرهای مستقیم فرضیات اصلی

شماره فرضیه

مسیر

ضریب مسیر

مقدار بحرانی

سطح معناداری

نتیجه

۱

ادراک از تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی-نگرش کاری کارکنان

۰/۱۷۵

۲/۲۹۳

۰/۰۲۲

تأیید

منبع: یافته های تحقیق

جدول (۴-۲۳): نتایج حاصل از تحلیل مسیرهای مستقیم فرضیات فرعی

شماره فرضیه

مسیر

ضریب مسیر

مقدار بحرانی

سطح معناداری

نتیجه

۴

دراک از تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی- ارتباطات داخلی رسمی

۰/۸۷۷

۴۲/۶۵۴

۰/۰۰۰

تأیید

۶

دراک از تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی- ارتباطات داخلی غیر رسمی

۰/۸۶۶

۳۷/۰۱۳

۰/۰۰۰

تأیید

۸

ارتباطات داخلی رسمی- نگرش کاری کارکنان

۰/۱۶۶

۱/۸۸۱

۰/۰۶۰

رد

۱۰

ارتباطات داخلی غیر رسمی- نگرش کاری کارکنان

۰/۶۴۴

۶/۲۹۹

۰/۰۰۰

تأیید

منبع: یافته های تحقیق

شکل(۴-۲): ضرایب مسیر و ضرایب تعیین

منبع: یافته های تحقیق

در جداول فوق ، مقادیر بحرانی بالای ۹۶/۱ و سطح معناداری پایین تر از ۰۵/۰ به منزله رد فرض صفر و حفظ ادعای مطرح شده (در قالب فرضیه های تحقیق) است. در ادامه به توضیح فرضیه‌ها و نتایج حاصل از تحلیل مسیر پرداخته می شود.

فرضیه ۱: این فرضیه به بررسی رابطه بین ادراک از تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی و نگرش کاری کارکنان می پردازد. با توجه به نتایج به دست آمده، ضریب مسیر این فرضیه مثبت و آماره t آن بزرگتر از مقدار بحرانی است(۰۰۰> 96/1). لذا فرض صفر رد شده و در نتیجه ادعای مطرح شده قبول می شود. و در مجموع می توان گفت بین ادراک از تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی و نگرش کاری کارکنان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

فرضیه ۲: این فرضیه به بررسی رابطه بین ادراک از تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی و ارتباطات داخلی رسمی می پردازد. با توجه به نتایج به ‏دست آمده، ضریب مسیر این فرضیه مثبت و آماره ‏t‏ آن بزرگتر از مقدار ‏بحرانی است (۰۰۰> 96/1). لذا فرض صفر رد شده و در نتیجه ادعای مطرح شده قبول می شود. و در مجموع می ‏توان گفت بین ادراک از تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی و ارتباطات داخلی رسمی رابطه مثبت و معناداری ‏وجود دارد.‏

فرضیه ۳: این فرضیه به بررسی رابطه بین ادراک از تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی و ارتباطات داخلی غیر رسمی می پردازد. با توجه به نتایج به ‏دست آمده، ضریب مسیر این فرضیه مثبت و آماره ‏t‏ آن بزرگتر از مقدار ‏بحرانی است (۰۰۰> 96/1). لذا فرض صفر رد شده و در نتیجه ادعای مطرح شده قبول می شود. و در مجموع می ‏توان گفت بین ادراک از تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی و ارتباطات داخلی غیر رسمی رابطه مثبت و معناداری ‏وجود دارد.‏

فرضیه ۴: این فرضیه به بررسی رابطه بین ارتباطات داخلی رسمی و نگرش کاری کارکنان می پردازد. با توجه به نتایج به ‏دست آمده، ضریب مسیر این فرضیه مثبت و آماره ‏t‏ آن کوچکتر از مقدار ‏بحرانی است (۰۰۰> 96/1). لذا فرض صفر تأیید شده و در نتیجه ادعای مطرح شده رد می شود. و در مجموع می ‏توان گفت بین ارتباطات داخلی رسمی و نگرش کاری کارکنان رابطه معناداری ‏وجود ندارد.‏

فرضیه ۵: این فرضیه به بررسی رابطه بین ارتباطات داخلی غیر رسمی و نگرش کاری کارکنان می پردازد. با توجه به نتایج به ‏دست آمده، ضریب مسیر این فرضیه مثبت و آماره ‏t‏ آن بزرگتر از مقدار ‏بحرانی است (۰۰۰> 96/1). لذا فرض صفر رد شده و در نتیجه ادعای مطرح شده قبول می شود. و در مجموع می ‏توان گفت بین ارتباطات داخلی غیر رسمی و نگرش کاری کارکنان رابطه مثبت و معناداری ‏وجود دارد

ب) اثرات غیر مستقیم و کل

اثر غیرمستقیم در آن دسته از مسیرهایی که یک یا چند متغیر میانجی وجود داشته باشد، مورد بررسی قرار می‌گیرد. اثر کل نیز به مجموع اثرات مستقیم و غیرمستقیم گفته می شود. بررسی اثر کل این امکان را فراهم می‌سازد تا از نحوه اثرگذاری متغیرها در یک مسیر مطلع شد. نتایج حاصل از این بررسی به شرح جدول۴-۲۴ است.

جدول (۴-۲۴): نتایج حاصل از تحلیل مسیرهای غیر مستقیم

مسیرهای واسطه ای

متغیر مستقل

متغیر میانجی

متغیر وابسته

اثر مستقیم

اثر غیرمستقیم

اثر کل

سطح معناداری

دراک از تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی

ارتباطات داخلی رسمی و

ارتباطات داخلی غیر رسمی

نگرش کاری کارکنان

۰/۱۷۵

۰/۷۰۳

۰/۸۷۷

۰/۰۰۰

منبع: یافته های تحقیق

با توجه به جدول فوق می توان نتیجه گرفت اثرگذاری متغیرهای مستقل بر متغیرهای وابسته، شرطی و غیرمستقیم نیز می‌باشد.

شکل(۴-۴): ضرایب مسیر های غیر مستقیم

منبع: یافته های تحقیق

    1. Varey ↑

    1. Caruana & Calleya ↑

    1. Grönroos ↑

    1. George & Gronroos ↑

    1. Sasser & Arbeit ↑

    1. Greene, Walls, & Schrest ↑

    1. Piercy & Morgan ↑

    1. Kohli & Jaworski ↑

    1. Wrenn, Latour, & Calder ↑

    1. (Bansal, Mendelson, & Sharma, ↑

    1. Tansuhaj, Wong, & McCullough ↑

    1. Huseman & Hatfield ↑

    1. Rafiq & Ahmed ↑

    1. Clark, Hartline, & Jones ↑

    1. Zeithaml, Berry, & Parasuraman ↑

    1. Clampitt, DeKoch, & Cashman ↑

    1. Boswell, Bingham, & Colvin ↑

    1. Fay ↑

    1. Lönnqvist & Pirttimäki ↑

    1. Marwick ↑

    1. Choi ↑

    1. Ballantyne ↑

    1. Caruana & Calleya ↑

    1. Chaston ↑

    1. Hides, Davies, & Jackson ↑

    1. Sureshchandar, Rajendran, and Anantharaman ↑

    1. Zemke ↑

    1. Forrester ↑

    1. Bowen & Lawler ↑

    1. Hart, Heskett, & Sasser Jr ↑

    1. Cascio, Mariadoss, & Mouri ↑

    1. Kilburn ↑


فرم در حال بارگذاری ...

« مقالات تحقیقاتی و پایان نامه ها – – 7پایان نامه -تحقیق-مقاله – ۲-۵ اعتبار هیأت مدیره[۱۵] – 3 »
 
مداحی های محرم