- اهداف اطلاع رسانی - آگاه کردن مشتری ازمحصول جدید - پیشنهاد استفاده جدیدازمحصول و آگاه کردن بازار از تغییر قیمت - آگاه کردن مشتری ازقیمت های جدید محصول - آگاهی به مشتری درباره طرز کار محصول - توصیف وتشریح خدمات موجود برای محصول - تصحیح برداشت های غلط مشتریان - کاهش ترس مشتریان - ایجاد تصویرمناسب برای شرکت ارائه دهنده کالا - اهداف ترغیب مشتریان - تشویق و ترغیب مشتری برای خرید محصولات - تغییر و تصحیح ادراک مشتری نسبت به ویژگی های محصول - تشویق مشتری برای اتخاذ تصمیمات فوری در خرید محصول - تشویق مشتری برای برقراری تماس تلفنی با بخش فروش و بازاریابی شرکت - یادآوری به مشتری نسبت به نیازهای آتی به محصول تبلیغ شده - یادآوری به مشتری برای مکان خرید محصول - حفظ ونگهداری جایگاه محصول در ذهن مشتری بطور کلی اهداف تبلیغات را می توان شناساندن و ایجاد ذهنیت یک مشتری نسبت به یک کالا و یا خدمات مورد نیاز وی می باشد . ۲-۲-۷ هدف گذاری در تبلیغات هدف های ما طرح ونقشه کلی هستند که اندیشه ما را هدایت می کنند( رابینز،۱۳۷۷) برای کلمه هدف در متون مدیریتی و بازرگانی مفاهیم بسیاری وجود دارد که مسئله هدف یکی از مسایل بسیار اساسی و مهم در هرعلمی به ویژه علم مدیریت و مدیریت استراتژیک است حتی شاید بتوان ادعا کرد که در مورد آن بیش از هر مفهوم ، در برنامه ریزی بحث ونظروجود دارد . به ویژه دربرنامه ریزی تبلیغاتی ، برنامه ریزی رسانه ای ، برنامه ریزی نام ونشان سازی این مساله بسیار جای بحث وبررسی دارد . اهداف تبلیغاتی مقاصدی هستند که سیستم مدیریت تبلیغات در جهت آنها حرکت می کند. ورودی ها ، فرایندها و خروجیهای یک کمپین تبلیغاتی همگی در راستای رسیدن به اهداف عمل می کنند (محمدیان،۱۳۷۷). اهداف تبلیغاتی همگی در راستای رسیدن به اهداف عمل می کنند. اهداف تبلیغاتی مناسب منعکس کننده منظور یک سازمان هستند. به عبارت دیگر مستقیماً از ماموریت سازمان منتج می شوند. هدفها را باید به دو دسته هدفهای بلندمدت و کوتاه مدت (سالانه) تقسیم کرد. به طور مثال میتوان هدف بلندمدت تبلیغات سایت آمازون را دستیابی به مخاطب بیشتر و بدست آوردن بازار هدف گسترده تر و هدف کوتاه مدت از تبلیغات خود را فروش بیشتر برای دوره های کوتاه مدت عنوان کرد. هدفهای تبلیغاتی، اعم از کوتاه مدت یا بلند مدت باید دارای ویژگیهای زیر باشند : ۱- چالشگر اهداف تبلیغاتی باید چالش برانگیزبرای مخاطبان و کارکنان باشد و دستیابی به آنها به سادگی میسر نباشد تا در کارکنان و مخاطبان انگیزه لازم و پایدار ایجاد کند. پیامهای تبلیغاتی باید بتوانند انگیزه ها و نیازهای نهفته مخاطبان را تحریک کنند وحتی بتوانند انگیزه ها و نیازهای جدیدی را ایجاد کنند . ۲- قابل سنجش اهداف تبلیغاتی باید طوری باشند که بتوان میزان دستیابی به آنها را به صورت کمی ارزیابی کرد. ۳- با ثبات یعنی در یک دوره زمانی معقول، معنیدار باشند. اهداف تبلیغاتی نباید دور از ذهن و متغیر باشند باید برای مخاطبان و خود بایستی شرکت با ثبات و معنی دار باشد . ۴-روشنی اهداف تبلیغاتی باید به روشنی و با دقت مشخص کند که در چه حالتی محق میگردد (بلچ،۱۹۹۸) . ویژگیهای دیگری نیز برای اهداف از جمله: قابل قبول، انعطاف پذیر، مناسب، قابل فهم و دست یافتنی ذکر شده است. ۲-۲-۸ مزایای تبلیغ برای جامعه درمورد تبلیغات، آرا و عقاید متفاوتی بیان شده است. عدهای که فاقد بینش لازم و دقیق هستند تبلیغات را دروغ، نیرنگ ، نا لازم، نامفید و حتی مضر به حال جامعه و صنعت میدانند . اما کسانی که با مبانی علمی تبلیغ آشنا هستند و آن را به طور درست درک کرده اند آثار و مزایای زیر را برای تبلیغ برمی شمارند . تبلیغات به اشاعه اطلاعات و تعالی فرهنگ عمومی کمک می کند . تبلیغات باعث افزایش فروش، سود، سهم بازار، سرعت گردش سرمایه، اعتبار و حیثیت کالا می شود. تبلیغات حجم دادوستدراافزایش داده باعث رونق بازارمی شود. تبلیغات باعث تنوع محصول ونوآوری می شود. تبلیغات برخوردکاسب کارانه را به برخوردعلمی واقتصادی مبدل می کند. تبلیغات هزینه های حمل ونقل وتوزیع را کاهش می دهد. تبلیغات محدوده جغرافیایی بازار را گسترش می دهد. تبلیغات تقاضاهای جدیدراخلق می کند . تبلیغات رسانه هاراسازماندهی وتقویت می کند.
فرم در حال بارگذاری ...