تعداد
۲۴۱
مواد آموزشی
ضریب همبستگی
۰۷۷/۰-
سطح معنیداری
۲۴۰/
تعداد
۲۴۱
نمره کل
ضریب همبستگی
۱۷۹/-
سطح معنیداری
۰۰۶/۰
تعداد
۲۴۱
جدول۴-۲۱: همبستگی بین استفاده از مولفه های فناوری اطلاعات و ارتباطات و سن معلمان را نشان می دهد. ملاحظه می شود بین کامپیوتر و نرم افزار های کامپیوتری و سن معلمان همبستگی به مقدار ۵۲۰/۰ به دست آمده و حاکی از رابطه مثبت و معنی دار بین دو متغیر است. ضریب همبستگی بین اینترنت و سرویس های اینترنتی با سن به ۱۳۲/.- بدست آمد که حاکی از رابطه منفی و معنی دار بین دو متغیر است. ضریب همبستگی بین تلویزیون و ویدئو پروژکتور با سن ۸۲۸/۰ بدست آمد که رابطه مثبت و معنی دار بین این دو متغیر را نشان می دهد. ضریب همبستگی بین نقش ICT در روش تدریس با سن ۲۲۵/۰- بدست آمد که رابطه منفی و معنی دار بین دو متغیر را نشان می دهد. ضریب همبستگی بین نقش ICT در تهیه و تولید مواد آموزشی و سن
۲۴۰/. بدست آمد که رابطه مثبت و معنی دار بین دو متغیر را
نشان می دهد و بالاخره نمره کل ضریب همبستگی بین مولفه های فناوری اطلاعات و ارتباطات و نقش آنها در روش تدریس و تهیه و تولید مواد و منابع آموزشی ۱۷۹/- بدست آمد که رابطه منفی و معنی دار بین متغیر ها را نشان میدهد.
۳- برای پاسخ به این سوال که آیا بین فناوری اطلاعات و ارتباطات و روش های تدریس معلمان رابطه وجود دارد، داده های مربوط به پرسشنامه از طریق همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
برای محاسبه رابطه بین میزان استفاده از اینترنت، تلویزیون و کامپیوتر و روش تدریس از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شده است. ملاحظه می شود که بین میزان استفاده از اینترنت و روش تدریس، همبستگی به مقدار ۱۴۹/۰ به دست آمده است و حاکی از رابطه مثبت و معنیدار بین دو متغیر است. ضریب همبستگی عاملهای تلویزیون و پروژکتور و کامپیوتر با روش تدریس معلمان به ترتیب ۲۰/۰، ۲۱/۰ به دست آمد که نشان می دهد بین فناوری اطلاعات و ارتباطات و روش های تدریس معلمان رابطه مثبت وجود دارد.
جدول ۴-۲۲: ضریب همبستگی بین روش تدریس و میزان استفاده از اینترنت، تلوزیون و ویدئو پروژکتور وکامپیوتر
تلوزیون و ویدئو
پروژکتور
کامپیوتر
اینترنت
مقیاس و زیر مقیاس ها
فرم در حال بارگذاری ...