وفاداری نگرشی
<—
وفاداری رفتاری
.۴۱۱
۰٫۰۰۰
تایید فرضیه
جدول ۴-۱۹- ضرایب مسیر در حالت استاندارد
در زیر هریک ضرایب مسیر را در حالت استاندارد تفسیر می کنیم.
-
- ضریب مسیر بین رضایت مشتری و اعتماد معنی دار بوده است (۰۵/۰ > سطح معنی داری) و برابر با ۱۴۸/۰ می باشد. بنابراین می توان گفت رضایت مشتری بر اعتماد موثر خواهد بود.
- ضریب مسیر بین اعتماد و تعهد موثر معنی دار بوده است (۰۵/۰ > سطح معنی داری) و برابر با ۵۸۶/۰ می باشد .بنابراین می توان گفت اعتماد بر تعهد موثر موثر خواهد بود.
- ضریب مسیر بین اعتماد و تصویر شرکت معنی دار بوده است (۰۵/۰ > سطح معنی داری) و برابر با ۴۹۶/۰ می باشد. بنابراین می توان گفت اعتماد بر تصویر شرکت موثر خواهد بود.
- ضریب مسیر بین اعتماد و تعهد محاسبه ای معنی دار بوده است (۰۵/۰ > سطح معنی داری) و برابر با ۳۸۹/۰ می باشد. بنابراین می توان گفت اعتماد بر تعهد محاسبه ای موثر خواهد بود.
- ضریب مسیر بین تعهد محاسبه ای و وفاداری نگرشی معنی دار بوده است (۰۵/۰ > سطح معنی داری) و برابر با ۱۴۱/۰ می باشد. بنابراین می توان گفت تعهد محاسبه ای بر وفاداری نگرشی موثر خواهد بود.
- ضریب مسیر بین تصویر شرکت و وفاداری نگرشی معنی دار بوده است (۰۵/۰ > سطح معنی داری) و برابر با ۳۹۱/۰ می باشد. بنابراین می توان گفت تصویر شرکت بر وفاداری نگرشی موثر خواهد بود.
- ضریب مسیر بین تعهد موثر و وفاداری نگرشی معنی دار بوده است (۰۵/۰ > سطح معنی داری) و برابر با ۳۳۷/۰ می باشد. بنابراین می توان گفت تعهد موثر بر وفاداری نگرشی موثر خواهد بود.
- ضریب مسیر بین وفاداری نگرشی و وفاداری رفتاری معنی دار بوده است (۰۵/۰ > سطح معنی داری) و برابر با ۴۱۱/۰ می باشد. بنابراین می توان گفت وفاداری نگرشی بر وفاداری رفتاری موثر خواهد بود.
ارزیابی مدل بصورت کلی:
زمانی که مدل دارای ویژگی های همانندی باشد، امکان آزمون آن و ارزیابی مدل فراهم می شود. در رابطه با قدرت برازش و اعتبار مدل، شاخص های مختلفی مورد ارزیابی قرار گرفت که همانطور در جدول ۴-۲۰ نشان داده شده تمام شاخص های مورد بررسی نشان می دهد که مدل از برازش قوی برخوردار است:
جدول ۴-۲۰) برازش مدل
مدل
NFI
RFI
IFI
TLI
CFI
RMSEA
تخمین مدل
.۹۳۰
.۸۹۴
.۹۶۱
.۹۴۰
.۹۶۱
.۰۷۳
میزان قابل قبول
عدد نزدیک به یک
عدد نزدیک به یک
عدد نزدیک به یک
عدد نزدیک به یک
عدد نزدیک به یک
عدد زیر۱/۰
فرم در حال بارگذاری ...