وبلاگ

توضیح وبلاگ من

بررسی پایان نامه های انجام شده درباره اثر لذت جوئی و محیط فروشگاه بر خرید آنی آنلاین- فایل 12

 
تاریخ: 05-08-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

5. پيمان غفاري و بهزاد اكبري
(1391)

 

بررسي عوامل تاثيرگذار بر خريد ناگهاني لوازم آرايشي

 

درگیری کالا، لذت خرید، بازارگردی، محیط فروشگاه

 

نتايج تحقيق به طور كلي مشخص نمود كه محيط فروشگاه، لذت خريد و درگيري كالا بر خريد ناگهاني لوازم آرايشي تاثير مثبت دارند. همچنين بازارگردي به صورت غيرمستقيم و با تاثير بر لذت خريد، خريد ناگهاني را تقويت مي­نمايد.

 

 

 

6. بابک صومی
(1392)

 

تأثیر عوامل شخصیتی و محیط درونی فروشگاه بر خرید آنی

 

شخصیت­های مختلف (آزرده خو N، برونگرا E، پذیرش تجارب جدید O، سازگاریA و وظیفه شناسی) و جمعیت شناختی و محرک­های داخل فروشگاه

 

افراد با نوع شخصیت Nو Eبرای خرید آنی مستعد هستند ولی به صورت معکوس افراد با شخصیت C ،خرید آنی کمتری دارند و از میان عوامل جمعیت شناخی نیز خرید آنی با جنسیت و شغل در ارتباط است.
پایان نامه - مقاله - پروژه

 

 

 

7. وحیدرضا میرابی و ابولقاسم غلامرضا تهرانی (1392)

 

با عنوان ارزیابی عوامل تأثیر گذار بر رفتار خرید آنی با هدف بررسی تأثیر مولفه های خرید آنی

 

خصوصیات مصرف کننده (هیجان و عزت نفس)، دانش مصرف کننده، تبلیغات شفاهی، هنجارهای اجتماعی، قصد خرید و رفتار خرید آنی

 

خصوصیات مصرف کننده بر قصد خرید و رفتار خرید آنی تأثیر مثبت و معنادار و همینطور­ دانش محصول جدید بر قصد خرید و خرید آنی تأثیر مثبت و معنادار و قصد خرید بر رفتار خرید آنی تأثیر مثبت و معناداری دارد.

 

 

 

ادامه جدول 2-4) مطالعات داخلی خرید آنی

 

 

 

 

 

نام محقق عنوان متغیرهای تحقیق نتایج تحقیق
8. عابدی و همکاران (1393) نقش عوامل فردی، محيطی و مدگرايی در تسهيل خريد آنی اﺣﺴﺎﺱ ﻣﺜﺒﺖ، ﺧﺮﯾﺪ ﺁﻧﯽ، ﻋﻮﺍﻣﻞ ﻓﺮﺩی، ﻣﺪﮔﺮﺍیی، ﻭیژگیهای محیطی مدگرایی و احساس مثبت به طور مستقيم رفتار خرید آنی را افزایش می­ دهند و عوامل محيطی و فردی نيز می توانند به تسهيل خریدهای آنی کمک کنند.
9. مشبکی، خداداد و نيکبخت (1393) بررسی تأثير عوامل آنی­گرايی خريدار و عوامل درون فروشگاهی بر خريد آنی در فروشگاه­های زنجيره­ای ﻣﺤﻴﻂ ﺩﺭﻭن فرﻭﺷﮕﺎﻫﯽ، ﻁﺮﺍﺣﯽ ﻓﺮﻭﺷﮕﺎﻩ، ﻓﻮﺭﯾﺖ ﺩﺭ ﺭﻓﺘﺎﺭ، ﻫﻴﺠﺎﻥ ﻁﻠﺒﯽ ﻭ ﻓﻘﺪﺍﻥ ﺗﻔﮑﺮ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﻋﻤﻞ ﻣﺤﻴﻂ ﺩﺭﻭن فرﻭﺷﮕﺎﻫﯽ، ﻁﺮﺍﺣﯽ ﻓﺮﻭﺷﮕﺎﻩ، ﺳﺎﯾﺰ ﻓﺮﻭﺷﮕﺎﻩ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺑﻴﺮﻭﻧﯽ ﻭ ﻓﻮﺭﯾﺖ ﺩﺭ ﺭﻓﺘﺎﺭ، ﻫﻴﺠﺎﻥ ﻁﻠﺒﯽ ﻭ ﻓﻘﺪﺍﻥ ﺗﻔﮑﺮ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﻋﻤﻞ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺩﺭﻭﻧﯽ ﺑﺮ ﺧﺮﯾﺪ ﺁﻧﯽ ﻣﺆﺛﺮ ﺍست.

2-2-2) پیشینه تحقیقات خارجی:
در این قسمت نیز به بررسی مهم­ترین مطالعاتی که در سایر کشورها در مورد خرید آنی انجام شده است، پرداخته می­ شود:
وینبرگ و ولفگانگ[169] در سال 1983 به مطالعه خرید آنی مصرف ­کننده به عنوان نتیجه ای از هیجانات پرداختند. این تحقیق در مورد عکس­های برگردان طراحی شده بود و ابتدا از افراد فیلم برداری صورت گرفت و سپس از خریداران خواسته شد تا پرسشنامه­ای را پر کنند. فیلم 47 خریدار و 154 غیر خریدار ضبط شد که 15 نفر از هر کدام از گروه ها انتخاب شدند و مدت فیلم از 3 تا 17 ثانیه بود. برای سنجش هیجانات از سه عامل قدرت، جهت و کیفیت استفاده شد که هر کدام از این موارد صفاتی را در خود جای می­ دهند و در کل سنجه ای 17 گزاره­ای آماده گردید. این مطالعه در دو بعد صورت گرفت یکی در موارد خودادراکی و دیگری ادراک بیرونی. نتایج تحقیق نشان داد که خریداران آنی خودشان را بیشتر از غیر خریداران، احساسی ارزیابی می­ کنند و خریداران آنی خودشان شدیداً در چگونگی وانمود کردن با غیر خریداران متفاوت هستند و پردازش اطلاعات نقش مهمی در خرید آنی بازی می­ کند اما پیوند هیجانی (احساسی)، بیشتر این رفتار را تحت تأثیر قرار می­دهد.
آبرات و گوودی[170] در سال 1990به مطالعه اثر محرک­های داخل فروشگاهی و فرهنگ بر رفتار خرید آنی پرداختند. نتایج مطالعه این افراد حاکی از آن است که محرک های فروشگاهی بسیار زیادی بر خریدهای برنامه نشده تأثیر می­گذارند. 70 درصد خریدهای برنامه­ ریزی­نشده به دلیل تکنیک­های ترویجی است که به ترتیب عبارتند از: وابستگی به محل فروش کالا، نشانه­گذاری قفسه­ها، نمایش در انتهای مسیرهای قفسه­ها و نمایش­های خاص. 25 درصد خریدهای برنامه­ ریزی­نشده زمانی است که پاسخ­گر نیازی را به یاد می ­آورد. فرهنگ نقش مهمی در تعیین رفتار خرید آنی ایفا می­ کند.
هان و همکاران[171] در سال 1991 به مطالعه رفتار خرید آنی در خریداران پوشاک پرداختند. این تحقیق بر روی 324 خانم صورت گرفته است که شامل دانشجویان نساجی، دانشجویان سایر رشته­ها و مصرف کنندگام غیر دانشجو می­باشد. نتایج این پژوهش نشان می دهد که دانشجویان نساجی نسبت به افراد غیر دانشجو آنی تر خرید می­ کنند و تمایل زیادی به کالاهای جدید دارند. در مقابل افراد غیر دانشجوی مسن تمایل به خرید های برنامه ریزی شده دارند.


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود مطالب پژوهشی در رابطه با بررسی موانع حقوقی جهانی شدن حقوق بشر- فایل ۵راهنمای نگارش پایان نامه و مقاله درباره : بررسی رابطه ادراک معلمان ابتدائی ازغنی سازی شغلی باانگیزش شغلی آنان(مطالعه ... »
 
مداحی های محرم