وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود تحقیق-پروژه و پایان نامه | جدول ۲-۵ سرمایه اجتماعی درون گروهی و بین گروهی (فلورا،۶۴،۱۹۹۹) – 10

 
تاریخ: 01-10-01
نویسنده: فاطمه کرمانی

    • آموزش فراگیر، در راستای تسهیل نمودن امور ،آموزش های ثانویه (دبیرستانی ) و تحصیلات عالی شامل پیش‌بینی و آموزش کارآفرینی

    • کاهش تعداد ترک تحصیل کنندگان

    • استراتژی های کارا و باز یادگیری در طول زندگی در مدارس

    • رشد دادن و مطمئن شدن از جذابیت ، بازبودن و استانداردهای کیفیت آموزش و پرورش و مطمئن شدن از راه های یادگیری منعطف

  • پاسخ گویی به نیاز های جدید شغلی ،قابلیت های کلیدی، الزامات مهارتی آینده به وسیله تعریف و شفافیت کیفیت (موفتالن ،همان منبع)

۴- سازمان ها

    • به کارگیری بهتر انگیزه ها و مشوق ها جهت تحقیق و توسعه خصوصی

      • خدمات حمایت نوآوری به ویژه برای انتقال و انتشار تکنولوژی

    • پایه های نوآوری ، شبکه ها و انکوباتورهایی که دانشگاه هاو شرکت ها و مؤسسات پژوهشی را گرد هم جمع می‌کند

    • رویه های عمومی برای خدمات و محصولات نوآوری

    • دست یابی به منابع مالی داخلی و بین‌المللی خارجی

    • ابتکارات تکنولوژی جدید بر پایه مشارکت بخش عمومی

    • شبکه های ناحیه ای ،خوشه ای و محلی در راستای اتحادیه اروپا با به کارگیری شرکت های کوچک و متوسط

    • انرژی کارا و مؤثر و تولید مجدد

    • سرعت گرفتن و عبور از رهنمود های بازار داخلی

    • حذف موانع برای فعالیت های میان مرزی

    • به کاربردن قوانین عمومی اتحادیه اروپا به نحو کارا

    • تقویت بازار داخلی عملیاتی از خدمات با حمایت از مدل های اجتماعی اروپایی

    • اجرا و تقویت و پشتیبانی از برنامه عملیاتی خدمات عمومی

    • رفع و کاهش قوانین تجارت و دیگر سدها و موانعی که بی جهت رقابت را به تعویق می اندازد

    • حمایت از اهداف افقی خاص از قبیل تحقیقات ،نوآوری و بهینه کردن سرمایه انسانی

    • کاهش امور اداری در سازمان ها و شرکت های نوپا

    • بهبود کیفیت قوانین جدید و موجود

    • ترغیب و تقویت سازمان ها در توسعه مسئولیت اجتماعی

    • تقویت انگیزه ها و مشوق های اقتصادی شامل تسهیل در سیستم های مالیاتی و کاهش هزینه های غیر دستمزدی نیروی کار

    • ایجاد یک نقطه تعامل یک طرفه و مشوق و انگیزه برای شبکه های حمایت ملی برای سازمان ها

    • تقویت آموزش و پرورش کارآفرینان

    • تسهیل انتقال مالکیت ، مدرنیزه کردن ، ضرورت قوانین ورشکستگی و بهبود آن ها و پیشرفت و روند ساختاردهی مجدد

  • تقویت و گسترش نوآوری و روز آمد کردن شیوه های سازمان کاری

۵- نوآوران

    • خدمات حمایت از نوآوری ، انتقال و انتشار تکنولوژی

    • رویه های عمومی برای خدمات و محصولات نوآور

    • شبکه های ناحیه ای یا ‌گروه‌های محلی در سطح کشور با درگیر نمودن گسترده آن ها

    • کاهش هزینه های اداری شرکت ها به ویژه در بنگاه ها و شرکت های نوپا

    • بهبود دست یابی به منابع مالی به ویژه وام های خرد و اشکال دیگر از ریسک سرمایه

    • حمایت برای گذار از وضعیت های شغلی ،ایجاد تجارت و تحرک جغرافیایی

  • پاسخ به نیازهای شغلی ، صلاحیت های کلیدی و نیازمندی های مهارت آینده ، شناخت مؤثر آن ها و ارزش گذاری اعتبار و یادگیری رسمی و غیر رسمی (همان منبع)

۲-۱۸ سرمایه اجتماعی

در اینکه سرمایه انسانی در موفقیت یک سازمان و یک ملت اهمیت استراتژیک ویژه ای دارد ، تردیدی نیست ، ولی این سرمایه زمانی از اولویت بالاتری برخوردار است که منسجم و یکپارچه باشد و این یکپارچگی ‌در سایه همبستگی، همکاری، تعاون و اعتماد متقابل به وجود می‌آید ؛در این صورت است که سرمایه به سرمایه اجتماعی مبدل می شود و این سرمایه است که سینرژی زا است. در غیر این صورت ، سرمایه های انسان حتی اگر درسازمان و یا در کشور ماندگار شوند و فرار نکنند، به قول آقای رابینز، ایجاد سینرژی منفی می‌کنند. (میرسپاسی،۱۳۸۴ ،۶)

فوکویاما در تعریف سرمایه اجتماعی، آن را مجموعه معینی ازهنجارها یا ارزش های غیررسمی می‌داند که افراد ، گروهی که همکاری میان آن ها مجاز است، در آن سهیم هستند . وی هنجارهای اجتماعی را به دو دسته هنجارهای مولد و هنجارهای غیرمولد تقسیم می‌کند و تأکید می‌کند که مشارکت در هنجارهای غیرمولد و ارزش های منفی موجب تولید سرمایه اجتماعی نمی شود. یکی از تعاریف مطرح این است که سرمایه اجتماعی مجموعه هنجارهای موجود در سیستم های اجتماعی است که موجب ارتقای سطح همکاری اعضای آن جامعه شده وموجب پایین آمدن سطح هزینه های تبادلات و ارتباطات می شود. ‌بر اساس این تعریف، مفاهیمی نظیر جامعه مدنی و نهادهای اجتماعی نیز دارای ارتباط مفهومی نزدیک با سرمایه اجتماعی هستند.

(توسلی،۱۳۷۹و۲)

واژه سرمایه دلالت بر این دارد که سرمایه اجتماعی همانند سرمایه انسانی یا سرمایه اقتصادی ماهیتی زاینده و مولد دارد ؛ یعنی ما را قادر می‌سازد ارزش ایجاد کنیم، کارها را انجام دهیم، به اهدافمان دست یابیم، مأموریت هایمان را در زندگی به اتمام برسانیم وبه سهم خویش به دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، یاری رسانیم. وقتی می گوییم سرمایه های اجتماعی زاینده و مولد هستند، منظور این است که هیچ کس بدون آن موفق نیست و حتی زنده نمی ماند. (Celman,1996,300)

۲-۱۹ابعاد و مؤلفه های تشکیل دهنده سرمایه اجتماعی

فلورا ابعاد سرمایه اجتماعی را حاصل پدیده‌های زیر در یک سیستم اجتماعی می‌داند: اعتماد متقابل؛ تعامل اجتماعی متقابل ؛ گرو ه های اجتماعی؛ احساس هویت جمعی و گروهی ؛ احساس وجود تصویری مشترک از آینده؛ و کار گروهی .

وی سرمایه اجتماعی را در دو بخش زیر بررسی می کند :

۱- سرمایه اجتماعی درون گروهی

۲- سرمایه اجتماعی بین گروهی

سرمایه اجتماعی درون گروهی شامل تعاملاتی است که دردرون ‌گروه‌های خاص ایجاد می شود، تمایز قوی بین درون و بیرون گروه گذاشته، تمایل به ممانعت از دخول دیگران (غیر خودی ها) دارد و مایل است همگنی را حفظ نماید . در حالی که سرمایه اجتماعی بین گروهی شامل تعاملات میان ‌گروه‌های اجتماعی است و به گردهم آوردن مردم از بخش های مختلف اجتماعی تمایل دارد .

در جدول مقایسه بین دو سرمایه اجتماعی مطرح شده را تشریح می کند :

جدول ۲-۵: سرمایه اجتماعی درون گروهی و بین گروهیسرمایه اجتماعی درون گروهی

سرمایه اجتماعی بین گروهی

– شبکه های بسته و فشرده

– شکاف گسترده میان درونی ها و بیرونی ها

– تمرکز بر روی یک پاسخ گزینه

– شبکه های باز و منعطف

– مرزهای باز و نفوذپذیر

– مشروعیت بخشی به گزینه های مختلف

جدول ۲-۵ سرمایه اجتماعی درون گروهی و بین گروهی (فلورا،۶۴،۱۹۹۹)

۲-۲۰ مسئولیت اجتماعی و سرمایه اجتماعی


فرم در حال بارگذاری ...

« مقالات تحقیقاتی و پایان نامه ها | ۲-۴- مشکلات ویژه اختلال یادگیری – 3دانلود فایل های دانشگاهی – قسمت 11 – پایان نامه های کارشناسی ارشد »
 
مداحی های محرم