وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود مطالب در مورد بررسی ارتباط انتقال مهارت های مدیریتی به زیردستان و جانشین ...

 
تاریخ: 04-08-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

مهارت انسانی: یعنی داشتن توانایی و قدرت تشخیص در زمینه ایجاد محیط تفاهم و همکاری و انجام دادن کار به وسیله دیگران، فعالیت مؤثر به عنوان عضو گروه، درک انگیزه‌های افراد و تأثیرگذاری بر رفتار آنان. ( کاتز[۳] ، ۱۳۸۲ )
جانشین پروری: جانشین پروری اشاره به فرایندی دارد که طی ان استعدادهای انسانی سازمان برای تصدی مشاغل و مناصب کلیدی ان در اینده، شناسایی شده و از طریق برنامه ریزی های متنوع اموزش و پرورش برای تصدی این مشاغل اماده شوند. (ابوالعلایی ، ۱۳۸۵ )
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
نوآوری و ابتکار: ابتکار از ریشه بکر است. ابتکار در اصطلاح جدید به معنای «نوآوری و اختراع» است. نوآوری، بکارگیری ایده‌های نوین ناشی از خلاقیت است. در واقع به پیاده ساختن ایدهٔ ناشی از خلاقیت که به صورت یک محصول یا خدمت تازه ارائه شود. (حمیدی زاده ، ۱۳۸۶ )
قدرشناسی: به معنای ارزش نهادن بر کار، تلاش و فعالیتی است که ما نسبت به دیگران و دیگران نسبت به ما دارند. این مساله باعث افزایش قدردانی، رضایتمندی از زندگی و کار، شادی، نگرشهای مثبت و امید می شود. (بهرنگی ، ۱۳۸۹ )
خودباوری: خودباوری آن چیزی است که شخص درباره خودش فکر می کند، نه آنچه دیگری درباره او تصور می کند. خودباوری برای رشد و تکامل متعادل و سالم انسان، بسیار ضروری است. خودباوری مثبت در واقع بعنوان سیستم ایمنی روح عمل می کند و استقامت و توانایی و ظرفیت لازم را برای تجدید قوا تامین می نماید. (میرکمالی ، ۱۳۸۵ )
تفکر منطقی و آینده نگری: تفکر منطقی در واقع عالی‌ترین سطح تفکر است که اختصاص به انسان دارد، به هر میزان که محتوای تفکر با واقعیت‌های بیرونی همخوانی داشته باشد و در ذهن از نظم و انسجام خاصی برخوردار باشد، فرد راحت تر می‌تواند مسایل را تجزیه و تحلیل کند. (صادقی ، ۱۳۸۷ )
ریسک پذیری: ریسک فرایند شناسایی، ارزیابی و کنترل ریسکهای اتفاقی بالقوه ای است که مشخصاً پیشامدهای ممکن آن، خسارت یا عدم تغییر در وضع موجود می باشد. ریسک یک سازمان را قادر می سازد که به نحو بهتری ریسک های متداول فعالیت خود را اداره نماید. (عباسی ، ۱۳۹۰ )
تفویض اختیار: تفویض اختیار فرایندی است که توسط آن مدیر یا سرپرست، بخشی از اختیار مشروع خود را بدون انتقال مسئولیت نهایی خوی به زیر دست واگذار می کند. نکته مهم در تفویض اختیار این است که مدیران را قادر می سازد تا وظایف اصلی خودشان را که عبارتند از پرداختن به آینده سازمان و پرورش مدیران آینده انجام دهند و خودشان را گرفتار نظارت روزمره نکنند. تفویض اختیار به مدیر کمک می کند تا تمام هم خود را صرف اموری کند که واقعاً اهمیت دارد. در هر سازمانی استعداد های زیادی وجود دارد که در انتظار فرصت بروز هستند. (علاقه بند ، ۱۳۸۸ )
قوانین اداری: به مجموعه اصول و قواعدی می گویند که در یک زمان و مکان مشخصی اِعمال می شود و دارای ضمانت اجرای دولتی نیز می باشد. (افشاری ، ۱۳۸۷ )
ب) تعاریف عملیاتی
نوآوری و ابتکار: نمره ای است که افراد بر اساس پاسخگویی به سوال های ۱ تا ۴ پرسشنامه محقق ساخته مربوط به انتقال مهارت های مدیریتی کسب می کنند.
قدرشناسی: نمره ای است که افراد بر اساس پاسخگویی به سوال های ۵ تا ۸ پرسشنامه محقق ساخته مربوط به انتقال مهارت های مدیریتی کسب می کنند.
خودباوری: نمره ای است که افراد بر اساس پاسخگویی به سوال های ۹ تا ۱۲ پرسشنامه محقق ساخته مربوط به انتقال مهارت های مدیریتی کسب می کنند.
تفکر منطقی و آینده نگری: نمره ای است که افراد بر اساس پاسخگویی به سوال های ۱۳ تا ۱۷ پرسشنامه محقق ساخته مربوط به انتقال مهارت های مدیریتی کسب می کنند.


فرم در حال بارگذاری ...

« پژوهش های پیشین با موضوع طراحی بهینه مقاوم مشارکتی با رویکرد چندهدفی برای حامل فضایی با احتساب عدم ...دانلود پایان نامه درباره : تعیین رابطه بین مهارتهای سه گانه (فنی، انسانی و ادراکی) ... »
 
مداحی های محرم