وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود منابع پایان نامه درباره وسواس، احکام و آثار آن- فایل ۴۲

 
تاریخ: 04-08-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

http://www.andisheqom.com/public/application/index/viewData?c=4&t=news[93/6/29] “گفتگو با دکتر میرعمادالدین فریور روان شناس” سلامت روان ، ش۲۶۱،[online] . سلامت ایران دسترسی در: . http://www.salamatiran.com/pdf/salamat/261_19.pdf [93/1/7] “نجاسات” [online]. یعسوب الدین. دسترسی در: http://moshaf.blogfa.com/post-781.aspx[93/7/8] انصاری، مرتضی، “فوائد الأصول (رسائل)، ج۱،‌ ص ۱۹۶” [online] . پژوهشکده ی باقرالعلوم(ع). دسترسی در: http://www.pajoohe.com/fa/index.php?Page=definition&UID=28167[93/6/14] تبار فیروزجایی، رمضانعلی، “سیماى یقین در آیات و روایات،” نشریه پاسدار اسلام، ، شماره ۲۱۲، ۱۳۷۸، [online] . پرتال جامع علوم انسانی. دسترسی در: http://www.ensani.ir/fa/10808/magazine.aspx- [93/5/15] حسینی سیستانی، سیدعلی، “استفتائات” [online] . پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سیستانی. دسترسی در: http://www.sistani.org/index.php?p=827020&id=10521 [93/4/11] خامنه ای، سید علی، “استفتائات مربوط به وسواس” [online]. آرشیو سوالات احکام کاربران، . پرتال الانهار. دسترسی در: http://portal.anhar.ir/node/10869/?ref=sbttl#gsc.tab=[93/6/5] شبر، سیّد عبدالله،” دلیل عقلی برای احکام شرعی، اخلاق شبر، مترجم: جباران، محمدرضا، قم: روح، اول، ۱۳۶۸، ص۴۷، ” [online] . سایت اندیشه قم مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات. دسترسی در: http://www.andisheqom.com/public/application/index/printData?c=3533&t=article[93/6/31] فاضل لنکرانی، محمدجواد،” اصول فقه، خارج اصول، اصول عملیه، استصحاب ۹۲-۹۱، جلسه ی ۸۱” [online] . پایگاه اطلاع رسانی آیت الله شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی. دسترسی در: http://www.fazellankarani.com/persian/lesson/6621/[93/6/3] مرعشی، سید علی، “حکم قرآنی وضو و ساختمان مغز ” مجله بشارت، ش ۷ ، ۱۳۷۷: ص ۳۹[online] . پایگاه اطلاع رسانی حوزه Hawzah. دسترسی در: http://www.hawzah.net/fa/magazine/magart/5248/5269/48134 [93/7/4] مظاهری، حسین، ” راهکارهای عملی درمان وسواس"] online [.سایت آیت الله مظاهری. دسترسی در: http://www.almazaheri.ir/farsi/Print/Print.aspx?TBlName=SectionDesc =1757[4/5/93] مظفر، محمد رضا،” اصول الفقه، ج۲، ص۲۷۵.” [online] . ویکی فقه. دسترسی در: http://test.wikifeqh.ir[93/6/28] مکارم شیرازی، ناصر،” استفتائات مربوط به وسواس” [online] . makaremshirazi. دسترسی در: http://www.makaremshirazi.org/persian/?p=prg[93/6/5] موسوی خمینى، سید روح الله، ” تحریر الوسیله, ص۴۳۲, بحث واجبات طواف."[online] . سایت مدرسه فقاهت. دسترسی در: http://ar.lib.eshia.ir/47166/1/3[93/4/23] چکیده ی انگلیسی Abstract Obssessive Compulsive Disorder is an abnormality of behavior and personality whose direct and indirect outcomes have influenced different aspects of man’s life . the content of these obsessions reflecting the people’s worries and anexieties in every culture, are mainly religious issues. Disregarding the causes, obsession is basically a disorder and deviation of cognitive, behaviourial, cultural and religious norm that has a gradual and progressive nature, in other words, it is first slow and not to be considered as a disease, but after a while it is internalized and dominate the people’s mind and soul completely. Then its destructive effects on body and mind will appear. This is the time when the patient take it seriously, although it is very late and costs a lot. In this study , it has been trying to inspect the religious roots of obsession from a different point of view and it has also emphasized on the methods of saying the religious decrees and orders affecting in forming the obsessive behavioures. This study is also to look for the possibility of conformitting the methods of curing obsession by using the psychological therapies with solutions predicted in the religious teachings and decrees of FEKH to prevent this disorder. The results of this study show that the religious persons who are careful about performing orders are afraid and fear, in fact, that their deeds might be wrong or not be accepted by God. So, it results in anxiety making the person to get himself of it by acting obsessively.Therefore, due to the prudence (Ehtyat), to make sure of the correctness of his/her deeds he/she begin to repeat the details of the orders expressed in the decree books ( Resaleh- ye- Ahkam) which are considered as a requirement for perfect performance. Secondly, this study suggests that there are rules and principles predicted in religion to prevent the obsessive behaviours and cure them simultaneously, if necessary. These rules are as efficient as the psychological and medical therapies in preventing and curing the obsessive behaviours. This project proves that we can return back the incorrect and irrational cognitive beliefs forming obsessive thoughts and behaviours in faithful people to their own direct way again and manage them correctly by using the Islamic rules and principles.These principles help the person have control over his or her behavior and make his or her personality balanced again. Key Words: Obsessive compulsive disorder- prudence – suspicion – obsessive person assurance ( certainty) – anxiety- Cognitive Behaviour Therpapy – principles and rules of Fekh Fereshteh mazhari . ر.ک: ابن منظور، ابو الفضل، جمال الدین، محمد بن مکرم، لسان العرب، بیروت – لبنان: دار الفکر للطباعه و النشر و التوزیع - دار صادر، سوم، ۱۴۱۴ ه.‍ ق.، ماده وسَّ، ج۶، ص۲۵۴٫ ↑ - میرسید شریف جرجانی؛ ترجمان القرآن، تدوین عادل بن علی بن الحافظ؛ بکوشش سیدمحمد دبیرسیاقی، تهران: بنیاد قرآن، ۱۳۶۰، حرف و، ص۱۴۷. ↑ . ر.ک: ابوحیان، محمد بن یوسف، تفسیر البحر المحیط، بیروت: دارالفکر،۱۳۷۰، ج۱۰، ص ۵۷۹٫ ↑ . ر.ک: ارگانی حائری، محمود، شناخت ودرمان وسوسه و وسواس در اسلام، قم: مجمع ذخائر اسلامی، دوم، ۱۳۷۹، ص ۱۲٫ ↑ . ر.ک: قرشى، سید على اکبر، قاموس قرآن، تهران: ،دار الکتب الإسلامیه، ششم، ۱۴۱۲ ه‍ ق صص ۲۱۹، ۲۲۰، ۳۱۰، ۳۱۱٫ ↑ . ر.ک: اصفهانى، حسین بن محمد راغب، مفردات ألفاظ القرآن، لبنان – سوریه: دار العلم - الدار الشامیه، اول، ۱۴۱۲ ه‍. ق. ص ۸۶۹ . ↑ . ابن منظور، ابو الفضل، لسان العرب، ص۲۵۶٫ ↑ . ر. ک: مصطفوى، حسن، التحقیق فی کلمات القرآن الکریم، تهران : مرکز الکتاب للترجمه و النشر، اول، ۱۴۰۲ ه‍ ق، صص ۱۱۳و۱۱۴ . ↑ . ر.ک: طریحى، فخر الدین، مجمع البحرین، تهران، سوم، ۱۴۱۶ ه.‍ ق.، ص ۱۲۱، ۱۲۲، ۱۲۳ . ↑ . طباطبائی، محمدحسین ، ترجمه تفسیرالمیزان، ترجمه: محمدباقر موسوی همدانی، قم: دارالعلم ، ناشر دیجیتالی مرکز تحقیقات رایانه های قائمیه اصفهان، جلد ۸ ، صفحه ۴۷٫ ↑ . سوره اعراف، آیه ۳۰٫ ↑ . ر.ک: مصطفوى، حسن، التحقیق فی کلمات القرآن الکریم، صص ۱۱۳و۱۱۴٫ ↑ . اضطراب(anxiety )، حالتی بیمارگونه است که با احساس ترس، لرزش، تپش قلب، خستگی پذیری، سرخ شدن صورت یا رنگ پریدگی، تعریق، بی خوابی، اشکال در تمرکز، کاهش میل جنسی وغیره آشکار می شود. ارگانی حائری، محمود، شناخت ودرمان وسوسه و وسواس در اسلام، ص ۴۱٫ ↑ . اختلالات اضطرابی شامل پنج دسته می شوند که عبارتند از: ۱- اختلالات اضطراب منتشر یا فراگیر ۲- اختلال آسیمگی یا وحشت زدگی که شامل ترس های پی در پی وغیر منتظره همراه با نشانه های جسمی وروان شناختی است که به آن ترس مرضی(phobia) هم می گویند ۳- اختلال هراس( هراس ساده و هراس اجتماعی) ۴- اختلال استرس پس از حادثه (موج انفجار) ۵- اختلال وسواسی جبری. شمس، گیتی، شناخت وسواس وعلائم آن: راهنمای علمی شناسایی علایم وسواس، تهران: نشر قطره، ۱۳۸۸، ص۳۹٫ ↑ . psychoanalysis ↑


فرم در حال بارگذاری ...

« پروژه های پژوهشی دانشگاه ها درباره تحلیلی بر بافت فرسوده محله هفت تنان شهر شیراز- فایل ...دانلود مطالب پژوهشی در رابطه با بررسی تطبیقی نظریه تکثرگرایی سروش و وحدت متعالی ادیان نصر- فایل ... »
 
مداحی های محرم