در یک تقسیم بندی می توان شبکه های عصبی را به دو دسته تقسیم بندی نمود. شبکه های عصبی که در آنها وزن های ارتباطی بین نرونها طی یک فرایند یادگیری (آموزشی ) تغییر می کند تا اینکه شبکه در نهایت به خوبی سیستم مورد بررسی را شبیه سازی کرده و مسئله مورد بحث را حل نماید و شبکه های عصبی که ساختار آنها ثابت بوده و حالت دینامیکی دارند ،به عبارتی وزن های شبکه در ابتدا از روی صورت مسئله مورد بحث تعیین شده و سپس سیستم از یک شرط اولیه شروع به کار می کندتا یه حالت ماندگار برسد . (هاپفیلد ، ۱۹۸۲ : ۲۵۵۴-۲۵۵۸)
۲-۲-۴-۶- سیستم های مکانیزه اداری :
اتوماسیون اداری در سال ۱۹۶۴ وقتی که IBM محصول جدید خود یعنی نوار مغناطیسی / ماشین تایپ سلک توری (MT/ST) را معرفی کرد شروع شد . ماشین تایپی که میتوانست یه صورت اتوماتیک از روی حرفهای ضبط شده بر روی نوار مغناطیسی تایپ کند . این عملیات تایپ اتوماتیک خیلی زود به سیستم های کوچک در ریز پردازنده ها تبدیل شده و تکامل های بعدی در این زمینه ایجاد شده و نیاز واقعی به تکامل این بود که طی دهه ۱۹۷۰ کارایی کارخانه ها ۸۵-۹۰ درصد افزایش یافت ، در حالی که کارایی دفتری تنها ۴ درصد افزایش داشت ،پس بایستی سیستم هایی به وجود می آمدند که موجب افزایش بهره وری و کارایی دفاتر هم می شدند .(حبیبی ، لیلی ،۱۳۸۳ : ۴۲)
اتوماسیون اداری ،مشتمل بر تمام سیستم های الکترونیک رسمی و غیر رسمی بوده که به برقراری ارتباط اطلاعات بین اشخاص در داخل و خارج از موسسه و بالعکس مربوط می شود . کلمه اصلی که اتوماسیون اداری را از داده پردازی ،سیستم اطلاعات مدیریت و سیستم پشتیبانی از تصمیمات متمایز می سازد
ارتباطات است .اتوماسیون اداری به منظور تسهیل انواع ارتباطات به هر دو صورت کتبی و شفاهی است.
(موسوی مدنی ، فریبرز و دیگران ، ۱۳۸۵ : ۲۶)
۲-۲-۴-۶-۱- عناصر اصلی سیستمهای مکانیزه اداری:
سیستم های مکانیزه
سیستم های
پشتیبانی اداری
سیستم های مدیریت
اسناد
سیستم های
ارتباطات راه دور
سیستم های
جابجایی اسناد
کنفرانس صوتی
کنفرانس ویدئویی
کنفرانس رایانه ای
تلویزیون کابلی
واژه پردازها
سیستمهای پردازش تصویر
نشر رو میزی
سیستمهای بایگانی
پست الکترونیک
پست صوتی
فاکس
گروه پردازها
نرم افزارهای ارائه
طراح بکمک کامپیوتر
تابلوی اعلانات الکترونیکی
شکل ۲-۲ عناصر سیستم مکانیزه(صرافی زاده،اصغر،۱۳۹۰ : ۱۷۰)
۲-۲-۴-۷- سیستم کارکنان دانشی:
کارکنان دانشی تحصیلات یا مهارت بالا ، سواد فنی ،قدرت شناختی واستدلال انتزاعی بالایی دارند . همچنین این کارکنان توانایی مشاهده ، ترکیب وتفسیر داده ها و اطلاعات و انتقال چشم اندازها و پیشنهاد جدید برای تصمیم گیری ها و راه حل های مناسبتر برای سازمان هستند. (هوروایت و اسمیت۱ ، ۱۹۹۸ : ۵۹۰)
۲-۲-۴-۸- سیستم های پشتیبانی مدیران ارشد (اجرایی):
سیستم اطلاعاتی مدیران ارشد،سیستمی است که ضمن جمع آوری اطلاعات از منابع داخل و خارج سازمان آنها را در قالب مطلوب و با توجه به اطلاعات کلیدی در دسترس مدیران ارشد می گذارد سیستم های اطلاعاتی مدیران ارشد مشخصا به منظور کمک به دستیابی مدیران ارشدبه عوامل کلیدی موفقیت طراحی می شوند . تمرکز EIS بر کمک به تصمیم گیرنده در ترکیب و تلفیق اطلاعات است به نحوی که بتواند مشکلات ،موقعیت و فرصت ها را معرفی کند، نه اینکه آنها را تحلیل نماید .(مینا ، نرگس ؛ بهشتیان ، مهدی ؛ ۱۳۷۳: ۴۲-۴۷)
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………
۱-Horwizt & Smith |
بخش سوم:
۲-۳ پیشینه میدانی تحقیق
تحقیقات و مطالعات انجام شده :
در مورد مطالعات و بررسی وضعیت رابطه بین سیستم های اطلاعات مدیریت و ساختار سازمانی پژوهش هایی در سطح ملی و بین المللی (خارجی) انجام شده که برخی از آنها عبارتنداز:
۲-۳-۱ تحقیقات و بررسی های داخلی:
۱)عنوان مقاله : بررسی رابطه استقرار سیستمهای اطلاعاتی مدیریت و ساختار سازمانی در ادارات دولتی شهر کرمان .
نویسندگان: محمود نکویی مقدم ، علی حسن زاده ، وحید یزدی فیض آبادی
فرم در حال بارگذاری ...