راهنمای نگارش مقاله با موضوع بررسی تأثیر عوامل سازمانی و فردی بر ارزش ویژه برند داخلی شرکت- فایل ...
مشارکت و ارتباط بابرند داخلی
نقش برند در موفقیت و شکست-وفاداری مشتریان به برند-توصیه برند به دیگران توسط مشتریان-مراجعات بیشتر به خاطر برند
۴
۱۶ تا ۲۰
بامگرت و مارکو اسچمیدت (۲۰۱۰)
تعهد به برند داخلی
احساس هم خانوادگی با همکاران-استفاده از همه توانمندی ها-احساس رضایت از کارکردن با این برند در مقایسه با برند رقبا-نزدیک بودن ارزش ها-یادگیری داوطلبانه مهارت ها
۵
۲۰تا۲۵
بورمن زپلین واُ ریلی (۲۰۰۹) ، چتمن (۱۹۸۶)
ارزش ویژه برندداخلی
احساس تأثیر بر برند-کار کردن با انگیزه درونی برند-کار داوطلبانه در جهت تاثیر مثبت بر برند-توصیه کارمند به دوستان در محافل خصوصی- در نظر گرفتن انتظارات مشتریان توسط کارمند-پشتکار در ارائه خدمات مطلوب
۶
۲۵تا ۳۰
بامگرت و مارکو اسچمیدت(۲۰۱۰)، زپلین(۲۰۰۶)
۳-۱۰)روایی پرسشنامه
روایی از واژه روا به معنای جایز و درست گرفته شده است و روایی به معنای صحیح و درست بودن است. مقصود از روایی آن است که وسیله اندازه گیری بتواند خصیصه مورد نظر را اندازه بگیرد. به بیان دیگر، وقتی اندازه گیری از اعتبار و روایی لازم برخوردار است که همه متغیرهای تأثیرگذار در مدل مورد توجه قرار گیرد. اهمیت روایی از آن جهت است که اندازه گیری های نا مناسب و ناکافی می تواند پژوهش علمی را بی ارزش و ناروا سازد. (خاکی۱۳۸۷ ،ص۲۸۸) چون در این تحقیق بهترین ابزار جمع آوری اطلاعات و اندازه گیری متغیرها پرسشنامه است، روایی پرسشنامه از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. روایی تحقیق میزان سازگاری پرسشنامه را با اهداف نشان می دهد. مسأله روایی محتوا )پرسشنامه( این است که آیا پرسسش ها جنبه مهمی از هدف تحقیق را اندازه گیری می کنند یا خیر. (جان بست،۱۳۷۲،ص ۲۳۵)
در تحقیق حاضر اقداماتی برای افزایش میزان روایی پرسشنامه انجام شد که خلاصه آن به شرح زیر است:
پرسشنامه استفاده شده در تحقیق حاضر از مقالات و پایان نامه های مرتبط در این حوزه استخراج گردیده است و لذا پرسشنامه ای استاندارد است.پرسشنامه مذکور، مورد بررسی اساتید راهنما و مشاور وخبرگان دانشگاهی و مشاورین آماری قرار گرفت و اصلاحات نگارشی انجام و در پایان تأیید گردید. در نهایت پرسشنامه نهایی در بین کارکنان بانک ها )نمونه مورد بررسی( توزیع گردید.
۳-۱۱)پایایی پرسشنامه
پایایی یا قابلیت اعتماد ابزار سنجش که از آن به اعتبار ، دقت و اعتماد پذیری نیز تعبیر می شود عبارت است از اینکه ابزار اندازه گیری که برای سنجش متغیر طراحی شده است، اگر در شرایط مشابه ، در زمان یا مکان دیگر مورد استفاده قرار بگیرد ، نتایج مشابهی از ان حاصل شود . به عبارت دیگر ، ابزار پایا یا معتبر ابزاری است که از خاصیت تکرار پذیری و سنجش نتایج یکسان برخوردار باشد. (حافظ نیا ،۱۳۸۱)
برای محاسبه ضریب پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ استفاده گردید. که این مقدار بر اساس دادههای حاصل از پرسشنامه و خروجی نرمافزار اسپیاساس برای هر کدام از متغیرهای تحقیق طبق جدول زیر به دست آمده است.
جدول ۳-۳: پارامترهای توصیفی و ضریب آلفای کرونباخ سوالات پرسشنامه به تفکیک متغیرها
مؤلفه/متغیر موردسنجش
تعداد سوالات
علامت اختصار
میانگین
واریانس
آلفای کرونباخ
تمایل به برند
۶
فرم در حال بارگذاری ...