۳-وجود فرهنگ های متفاوت در نزد مشتریان بانک در نقاط مختلف شهرستان
۵-۵ پیشنهادهای تحقیق
به دلیل رابطه بین نگرش نسبت به تبلیغ و ارتقا فروش خدمت و با توجه به نتایج تحقیق پیشنهادهایی به شرح زیر ارائه می گردد:
۱-با توجه به تجزیه و تحلیل داده ها و ضرایب همبستگی که نشان دهنده ارتباط بین باور های اقتصادی نسبت به تبلیغ و افزایش فروش خدمت در شعب بانک ملی شهرستان بندرعباس می باشد،مدیران و بازاریابان بانک ملی باید تلاش نمایند در تبلیغات خود این نگرش را در مصرف کننده بوجود آورند که تبلیغ آنها جهت بهبود وضعیت اقتصادی مشتریان است.در واقع با توجه به اینکه مشتریان زمانی به تبلیغی توجه می نمایند که برای آنها مزیت اقتصادی خئبی داشته باشد،مدیران و بازاریابان باید تلاش نمایند تا هر چه بیشتر مزیت اقتصادی خود را نسبت به رقبا برای مشتریان برجسته تر نمایند.
۲- با توجه به تجزیه و تحلیل داده ها و ضرایب همبستگی که نشان دهنده ارتباط بین باور های اجتماعی نسبت به تبلیغ و افزایش فروش خدمت در شعب بانک ملی شهرستان بندرعباس می باشد پیشنهاد می گردد که بازاریابان و مدیران بازاریابی همواره در تبلیغات خود به معیارهای موجود در جامعه توجه داشته باشند.در واقع در تبلیغات باید سعی شود که به مشتریان این نگرش داده شود که استفاده از خدمات بانک چه سودی برای جامعه و دیگر افراد نیز دارد.
۳- همچنین با توجه به تجزیه و تحلیل داده ها و ضرایب همبستگی که نشان دهنده ارتباط بین باور های اخلاقی نسبت به تبلیغ و افزایش فروش خدمت در شعب بانک ملی شهرستان بندرعباس می باشد ،از این رو لازم است که اولا در تبلیغات اخلاق و هنجارهای جامعه رعایت شود و علاوه بر این مطالب ذکر شده در تبلیغ بر مبنایی باشد که اخلاق انسانی را ترویج دهد.به هیچ وجه نباید در تبلیغات عوام فریبی نمود و برخلاف اخلاقیات حرفه ای رفتار کرد.آنچه که واقعا در توان بانک است جهت خدمت رسانی در تبلیغ ذکر شود تا از این طریق نگرش مردم نسبت به دیگر تبلیغات بانک ملی مثبت و با نگرشی بهتر انجام شود.
۴- با توجه به تجزیه و تحلیل داده ها و ضرایب همبستگی که نشان دهنده ارتباط بین باور های قانونی نسبت به تبلیغ و افزایش فروش خدمت در شعب بانک ملی شهرستان بندرعباس می باشد،از این رو پیشنهاد می گردد همواره در تبلیغات چارچوب قانون رعایت شود.از تبلیغاتی که بر جنبه های غیر اسلامی در بانکداری است خودداری شود و روح قانون همواره در تبلیغات نشان داده شود.
۵- با توجه به تجزیه و تحلیل داده ها و ضرایب همبستگی که نشان دهنده ارتباط بین مفید بودن شخصی تبلیغ و افزایش فروش خدمت در شعب بانک ملی شهرستان بندرعباس می باشد،از این رو لازم است در تبلیغات مزیت های خود را نسبت به دیگر بانک ها برای مشتریان همواره ذکر نماییم.از تبلیغاتی که ممکن است افراد را دچار گمراهی کند و برای آنها نتایج مخربی داشته باشد خودداری شود.هر چه تبلیغ حاوی اطلاعات مفید تر برای مشتری باشد ،تاثیرگذاری بیشتری نیز بر مشتریان خواهد داشت.
۵-۶ توصیه ها
با توجه به موضوع مورد بررسی توصیه می شود که محققان دیگر در صورت تمایل تحقیقات زیر را انجام دهند:
۱-بررسی عوامل موثر بر تبلیغات
۲-نقش تبلیغات در جامعه و تاثیر آن بر نگرش افراد
۳-بررسی رابطه بین تبلیغات شرکت ها و میزان وفاداری مشتریان آنها به محصولاتشان
۵-۷ خلاصه
در این فصل که فصل پایانی می باشد به مقایسه نتایج بدست آمده از تحقیق پرداخته شد و وجه تشابه و تفاوتهای این تحقیقات مورد بررسی قرار گرفت و در پایان محدودیتها و پیشنهادهای تحقیق ارائه گردید.
پیوست ها
فهرست منابع
منابع فارسی
منابع فارسی
-باقری،مهدی و پاسلاری(۱۳۸۹)،پیام.رفتار مصرف کننده نگرش کاربردی.انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی
- حکیم آرا،محمد(۱۳۸۳).تبلیغات متقاعد گرانه.انتشارات خانه کتاب
- دلاور،علی(۱۳۸۴).مبانی نظری و علمی پژوهش.انتشارات رشد.چاپ چهارم
- کاتلر،فیلیپ(۱۳۷۶)اصول بازاریابی.مترجم بهمن فروزنده.انتشارات آترپات کتاب
-کاتلر،فیلیپ و آرمسترانگ،گری(۲۰۰۰).اصول بازاریابی ترجمه علی پارساییان،انتشارات آیلار
لاولاک،کریستوفر.رایت لارن(۱۳۸۲).اصول بازاریابیو خدمات.مترجم ابوالفضل تاج زاده.انتشارات سمت.
-محمدیان،محمود(۱۳۸۵)مدیریت تبلیغات.انتشارات حروفیه
-محمدیان،محمود(۱۳۷۷)اصول اولیه تبلیغات تلویزیونی.مجله مدیران فردا،دانشگاه علامه طباطبایی
-جمشیدیان،مهدی(۱۳۹۰)پایان نامه کارشناسی ارشد. بررسی تاثیر تبلیغات بر روند بازاریابی.دانشگاه اصفهان
-خجسته،حسن(۱۳۸۱).درآمدی بر جامعه شناسی رادیو.تهران:انتشارات تحقیق و توسعه صدا
-موسوی.موسی(۱۳۸۸)پایان نامه کارشناسی ارشد.بررسی ادراک زیر آستانه ای و استفاده از آن در تبلیغات
-سیدی(۱۳۸۹).پایان نامه کارشناسی ارشد.بررسی ارتباط میان استراتژی های بازاریابی و میزان فروش خدمات بیمه عمر و پس انداز پرداخت.
- سجودی،فرزان(۱۳۸۲).نشانه شناسی کاربردی.تهران نشر قصه
- سجودی،فروزان و پروری،محمد(۱۳۸۴)نشانه شناسی رادیو.زبان و رسانه با گرایش به زبان فارسی و رادیو،تهران:طرح آینده
-سرمد، زهرا.، بازرگان، عباس. و حجازی، الهه.، ۱۳۸۳، روشهای تحقیق در علوم رفتاری، چاپ دهم، نشر آگاه، تهران
-کرایسل،اندرو(۱۳۸۱)،درک رادیو،ترجمه معصومه عصام،تهران:انتشارات تحقیق و توسعه صدا
منابع لاتین
-Barwise, P.; Strong, C. (2006). “Permission-based mobile advertising", Journal of Interactive Marketing, Vol. 16, No. 4, pp. 35-42.
-Bamba, F. & Barnes, S.; (2007). “SMS advertising , permission and consumer: A study “, Business process management Journal, Vol. 13, ISSUE 6,, pp. 815-829.
-Bouquet ,Michele. lim,nail. “How to build a word of mouth marketing campaign". Forrester research. (2005)
-Collin,P, “Dictionary of Marketing", Boolmsbury Publishing Plc, Third edition. (2003)
- Colly H.Russell , “Defining Advertising Goals for Measured Effectiveness “,NewYork , Association of National Advertisers. (1961) .
-Ferris, M. (2007). “Insights on mobile advertising, promotion, and research” Journal of advertising research; Vol. 47, Issue 1, pp. 28-37.
-Goeldner .C. Brent Ritchie .J. Mcintosh R."Tourism principles practices philosophies” . john wiley. (2000)
-Haghirian, P.; Madlberger, M. (2005). “Consumer attitude toward advertising via mobile devices–an empirical investigation among Austrian users", 2005.
- Jung, J.H.; Leckenby, J. D. (2007). “Attitudes toward mobile advertising acceptance and behavior intention: comparison study of Korea an U.S".
فرم در حال بارگذاری ...