مولفه | بارهای عاملی | kmo | بارتلت | ||
۱ | ۲ | ۳ | |||
جامعه پذیری مشتری | ۶۸/۰ | ۸۴/۰ | ۸۹/۰ | ۷۰/۰ | ۰۰۰/۰ |
جامعه پذیری مشتری از مولفه های رفتار شهروندی مشتری توسط ۳ سوال و با آزمون تحلیل عاملی تاییدی برای بررسی روایی بین سوالات آزمون شد با توجه به نتایج این آزمون مشخص شد هر ۳ سوال بعنوان سوالات جامعه پذیری مشتری و با بارهای عاملی بزرگتر از ۵/۰ از ثبات بالایی برخوردار می باشند و می توانند جامعه پذیری مشتری را بسنجند.
۴-۵ تحلیل عاملی مرتبه دوم بازاریابی داخلی
نمودار (۴-۱۰) تحلیل عاملی تاییدی مرتبه دوم بازاریابی داخلی را در حالت برآورد استاندارد نشان میدهد. مولفه های امنیت شغلی، رضایت از حقوق و مزایا ، توانمند سازی ، اطلاع رسانی ، حمایت کاری خانوادگی ، رابطه رهبر_ پیرو ، کاهش تبعیض بین پست ها با ضرایب ۹۲/۰، ۹۰/۰، ۸۰/۰، ۸۸/۰، ۷۳/۰ ، ۵۷/۰، ۵۴/۰ بازاریابی داخلی(MAR) را بخوبی مورد سنجش قرار می دهند.
نمودار(۴-۱۰) تحلیل عاملی تاییدی مرتبه دوم بازاریابی داخلی در حالت برآورد استاندارد
نمودار (۴-۱۱) تحلیل عاملی تاییدی مرتبه دوم بازاریابی داخلی را در حالت معناداری ضرایب نشان میدهد. همانطور که مشخص است تمامی ضرایب بدست آمده با مقادیر t-value بزرگتر از ۹۶/۱ معنادار می باشند.
نمودار (۴-۱۱) تحلیل عاملی تاییدی مرتبه دوم بازاریابی داخلی در حالت معناداری
۴-۵-۱ تحلیل عاملی مرتبه دوم هوش اخلاقی کارکنان
نمودار(۴-۱۲)تحلیل عاملی تاییدی مرتبه دوم هوش اخلاقی کارکنان رادر حالت برآورداستاندارد نشان میدهد.مولفه های عمل کردن مبتنی بر اصول،ارزشها و باورها(CT1)،راستگویی کارکنان (CT2)، استقامت وپافشاری برای حق(CT3) ، وفای به عهد از سوی کارکنان(CT5)،مسئولیت پذیری برای تصمیمات شخصی(CT6)، اقرار به اشتباهات و شکست ها، مسئولیت پذیری برای خدمت رسانی(CT7)، علاقه و توجه کارکنان به مشتریان(CT8)، توانایی کارکنان در بخشش اشتباهات خود(CT9)، توانایی کارکنان در بخشش اشتباهات مشتریان (CT10) با ضرایب ۹۰/۰، ۸۵/۰، ۸۰/۰، ۶۰/۰، ۸۱/۰ ، ۸۷/۰، ۸۰/۰،۷۸/۰، ۸۳/۰ هوش اخلاقی(TAL) را بخوبی مورد سنجش قرار می دهند.
نمودار (۴-۱۲) تحلیل عاملی تاییدی مرتبه دوم هوش اخلاقی کارکنان در حالت برآورد استاندارد
نمودار (۴-۱۳)تحلیل عاملی تاییدی مرتبه دوم هوش اخلاقی کارکنان را در حالت معناداری ضرایب نشان میدهد. همانطور که مشخص است تمامی ضرایب بدست آمده با مقادیر t-value بزرگتر از ۹۶/۱ و معنادار می باشند.
نمودار(۴-۱۳) تحلیل عاملی تاییدی مرتبه دوم هوش اخلاقی کارکنان در حالت معناداری
۴-۶ تحلیل عاملی تاییدی مرتبه دوم رفتار شهروندی مشتری
نمودار (۴-۱۴) تحلیل عاملی تاییدی مرتبه دوم رفتار شهروندی مشتری را در حالت برآورد استاندارد نشان میدهد. مولفه های تبلیغ شفاهی (CB1)، کمک به مشتریان دیگر (CB2)، ارائه بازخور به شرکت (CB3)، مشارکت در فعالیت های سازمان (CB4)، رضایت مشتری (CB5)، جامعه پذیری مشتری (CB6)، با ضرایب ۶۷/۰، ۸۱/۰، ۸۹/۰، ۸۶/۰، ۶۲/۰ ، ۴۶/۰، رفتار شهروندی مشتری (BEH) را بخوبی مورد سنجش قرار می دهند.
نمودار (۴-۱۴)تحلیل عاملی تاییدی مرتبه دوم رفتار شهروندی مشتری در حالت برآورد استاندارد
نمودار (۴-۱۵)تحلیل عاملی تاییدی مرتبه دوم رفتار شهروندی مشتری را در حالت معناداری ضرایب نشان میدهد. طبق نتایج آزمون تمامی ضرایب بدست آمده مقادیر t-value بزرگتر از ۹۶/۱ و معنادار می باشند.
نمودار (۴-۱۵)تحلیل عاملی تاییدی مرتبه دوم رفتار شهروندی مشتری در حالت معناداری
۴-۷ همبستگی بین متغیرهای تحقیق
نمودار (۴-۱۶) همبستگی بین بازاریابی داخلی و هوش اخلاقی کارکنان ورفتار شهروندی مشتری را در حالت برآورد استاندارد نشان می دهد. طبق نتایج آزمون بین بازاریابی داخلی و هوش اخلاقی کارکنان با ضریب ۹۷/۰ ، بازاریابی داخلی و رفتار شهروندی مشتری با ضریب ۹۹/۰ و بین هوش اخلاقی کارکنان و رفتار شهروندی مشتری با ضریب ۰/۱رابطه همبستگی خوبی وجود دارد.
نمودار(۴-۱۶) همبستگی بین متغیرهای تحقیق در حالت برآورد استاندارد
نمودار (۴-۱۷) معناداری ضریب همبستگی بین بازاریابی داخلی و هوش اخلاقی کارکنان و رفتار شهروندی مشتری را نشان می دهد. طبق نتایج ضریب همبستگی بدست آمده با مقدار ۷۹/۱۴۶، ۷۷/۱۲۵، ۸۸/۱۲۵=t-value بزرگتر از ۹۶/۱ می باشد بنابراین رابطه بین بازاریابی داخلی و هوش اخلاقی کارکنان و رفتار شهروندی مشتری معنادار است.
نمودار(۴-۱۷) معناداری رابطه بین متغیرهای تحقیق
۴-۸ آزمون مدل های ساختاری تحقیق
۴-۸-۱ تحلیل مسیر برای بررسی فرضیات تحقیق با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS
بازاریابی داخلی بر رفتار شهروندی مشتری تأثیر مثبت معنی داری دارد.
هوش اخلاقی کارکنان بر رفتار شهروندی مشتری تأثیر مثبت معنی داری دارد.
بازاریابی داخلی بر هوش اخلاقی کارکنان تأثیر مثبت معنی داری دارد.
بازاریابی داخلی از طریق هوش اخلاقی کارکنان بر رفتار شهروندی مشتری تأثیر مثبت معنی داری دارد.
فرم در حال بارگذاری ...