وبلاگ

توضیح وبلاگ من

راهنمای نگارش پایان نامه با موضوع تدوین و الویت بندی استراتژی های ارتقای گردشگری مقصدهای شهری ...

 
تاریخ: 04-08-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

یافته­های تحقیق نشان می­دهد که شهر بوکان از نظر داشتن نگرش مثبت جامعۀ محلی نسبت به توسعۀ گردشگری و روحیۀ مهمان­نوازی و برخورد دوستانه ساکنین شهر با غریبه­ها، از قوت­های اساسی برخوردار می­باشد.
بازار
بر اساس یافته­های تحقیق شهر بوکان به دلیل قرار گیری در مسیر ترانزیتی مسافران و کانون مواصلاتی استان­های همجوار دارای حجم زیادی از گردشگران عبوری می­باشد.
از نظر کارشناسان وضعیت بازار‌ از نظر حجم گردشگران در محیط داخلی با قوت روبروست و این امر باعث افزایش گردشگران و توسعه صنعت گردشگری در منطقه می­گردد. به طور کلی طی مصاحبه های انجام شده با مسئولین و کارشناسان مرتبط به توسعه گردشگری مهم­ترین بازار و نوع گردشگران ورودی به شهر، گردشگران تجاری می­باشند.
۴-۲-۵) در مورد سوال اصلی اول
استراتژی­ های ارتقای گردشگری مقصدهای شهری نوظهور (شهر بوکان)کدامند؟
یافته­های تحقیق نشان می­دهد که با توجه به متغیرهای مدل چرخۀ عمر مقصد باتلر، شهر بوکان یک مقصد نوظهور به شمار می­رود و در مراحل اولیه رشد قرار گرفته است و بر اساس ماتریس داخلی و خارجی استراتژی­ های ارتقای شهر بوکان منطبق با ناحیه تهاجمی می­باشد؛ به عبارت دیگر، از فرصت­های بیرونی جهت بهره­ گیری از نقاط قوت درونی می­توان استفاده کرد؛ این موقعیت نشان می­دهد که در زمینه توسعه گردشگری، پتانسیل­ها و توانمندی­های شهر بوکان تا حدودی بلا استفاده مانده و باید با بهره گرفتن از این استراتژی­ها از فرصت­ها و قوت­های موجود، جهت ارتقای گردشگری شهر بوکان استفاده شود. بنابراین نتیجه می­گیریم که شهر بوکان با برنامه­ ریزی جامع برای بازنمایی نقاط قوت، تقویت فرصت­ها و مقابله با تهدیدها و ضعف­ها پتانسیل وارد شدن به مرحلۀ رشد و توسعه و طی کردن مراحل چرخۀ عمر مقصد را طبق مدل باتلر دارا می­باشد. از این رو برای توسعه شهر بوکان پیاده­سازی استراتژی­ های تهاجمی ذیل پیشنهاد می­ شود:
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
حفظ و زنده نگه داشتن آداب و رسوم سنتی؛
تأسیس موزه و گالری های هنری و مردم شناسی جهت معرفی فرهنگ و آداب و رسوم غنی به گردشگران؛
اجرای تورهای گروهی گردشگری شهری و بازدید از مراکز خرید؛
احداث و توسعۀ مراکز بهداشتی و درمانی (جهت خدمات رسانی به بیمارانی که از شهرهای مجاور می­آیند).
بهسازی حمل و نقل و ایجاد راه های ارتباطی با توجه به نزدیکی شهر بوکان به بزرگراه شمال به جنوب غرب کشور و تبدیل شدن آن به مرکز ترانزیت مسافران؛
تأسیس زیرساخت­های تأمین آب و برق جهت توسعه گردشگری؛
بهره­ گیری از دانش نیروهای تحصیل کرده و متخصص جهت مدیریت واحدهای اقامتی؛
بهره­ گیری از حمایت مسئولان در زمینه حفظ و مرمت آثار تاریخی و ایجاد بستری مناسب برای توسعه گردشگری؛
تاکید بر فعالیت های بازاریابی جهت هویت بخشی و معرفی بناهای تاریخی و باستانی؛
بهبود کیفیت خدمات پذیرایی بین راهی با توجه به موقعیت ارتباطی ویژه شهر بوکان؛
توسعه گردشگری تجاری با جذب سرمایه گذاری­های بخش خصوصی؛
ایجاد زمینه درآمدهای پایدار برای مدیریت شهری (شهرداری و شورای شهر).
۵-۲-۵) در مورد سوال اصلی دوم
استراتژی­ های ارتقای گردشگری مقصدهای شهری نوظهور چگونه الویت­بندی می­شوند؟
با توجه به نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل ماتریس برنامه­ ریزی استراتژیک کمی الویت­های اجرایی استراتژی­ها به ترتیب زیر می­باشد:

 

اولویت استراتژی­ها مجموع نمرات جذابیت
SO1 بهره­ گیری از حمایت مسئولان در زمینه حفظ و مرمت آثار تاریخی و ایجاد بستری مناسب برای توسعه گردشگری ۵٫۵۲
SO2 توسعه گردشگری تجاری با جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی ۴٫۹۵
SO3 ایجاد زمینه درآمدهای پایدار برای مدیریت شهری (شهرداری و شورای شهر) ۴٫۷۶


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود فایل ها در رابطه با توسعه تست آویدیته الایزا با استفاده از پروتئینهای نوترکیب برای ...راهنمای ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی درباره : طراحی پروسه چیـدن و بسته بنـدی توت فرنگـی- فایل ۷ »
 
مداحی های محرم