وبلاگ

توضیح وبلاگ من

راهنمای نگارش پایان نامه درباره ‎اولویت بندی تاثیر ابزارهای تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران اروپایی به کشور از ...

 
تاریخ: 05-08-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

 

 

رایانامه

 

۶۳/۲

 

۴

 

 

 

سطح معناداری

 

۰۰۰/۰

 

 

 

آزمون فریدمن برای بررسی یکسان بودن اولویت‌بندی (رتبه‌بندی) تعدادی از متغیرهای وابسته مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرض صفر و مقابل در انجام آزمون فریدمن بدین‌گونه است:
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
اولویت اهمیت ابزارها یکسان است H0
لااقل اهمیت دو ابزار متفاوت است H1
آزمون فریدمن دارای دو خروجی می‌باشد. خروجی اول، آماری توصیفی است که میانگین رتبه‌های هر متغیر را نشان می‌دهد و خروجی دوم (سمت چپ) نتایج آزمون فریدمن را نشان می‌دهد.
در جدول ۴-۷، مقدار آماره کای مربع، درجه آزادی و سطح معناداری نشان داده شده‌است. با توجه به این‌که سطح معناداری کمتر از ۰۵/۰ است، فرض H0 رد شده و ادعای یکسان بودن رتبه‌های هر یک از ابعاد پذیرفته نمی‌شود و بین میزان اهمیت این ابعاد تفاوت معناداری وجود ندارد.
آزمون فریدمن تنها می‌تواند به بررسی یکسان بودن رتبه‌ها بپردازد. اگر فرضیه صفر رد شود می‌توان نتیجه‌گیری نمود که میانگین رتبه‌ها یکسان نیست و نتیجه‌گیری‌های به‌دست‌آمده از میانگین رتبه‌ها حالت توصیفی دارد و قابلیت اتکا ندارد.
در مجموع می‌تواند گفت ابزار بنر نسبت به ابزارهای دیگر دارای بیشترین تأثیر بر روی آگاهی گردشگران است و در رتبه‌های بعد ابزارهای ویدئو و متن قرار گرفته‌اند. ابزار رایانامه (ایمیل) در پایین‌ترین رده قرار گرفته و کمترین تأثیرگذاری بر روی متغیر «آگاهی» گردشگران را دارد.
در جدول ۴-۸ به بررسی تأثیرگذاری ابزارهای تبلیغات اینترنتی بر روی متغیر «دانش» گردشگران اروپایی پرداخته می‌شود که با بهره گرفتن از آزمون t استیودنت انجام گرفته است.
جدول ۴-۸: نتایج آزمون t برای بررسی تأثیرگذاری ابزارهای تبلیغات اینترنتی بر متغیر «دانش»

 

 

ابزار

 

تعداد

 

میانگین

 

انحراف استاندارد

 

میانگین خطای استاندارد

 

t

 

درجه آزادی

 

سطح معناداری

 

میانگین تفاضل

 

۹۵٪ فاصله اطمینان تفاضل

 

 

 

پایین

 

بالا

 

 

 

بنر

 

۱۵۰

 

۷۳/۲

 

۷۶۶/۰

 

۰۶۳/۰

 

۲۶۶/۴-

 

۱۴۹

 

۰۰۰/۰

 

۲۶۷/۰-

 

۳۹/۰-

 

۱۴/۰-


فرم در حال بارگذاری ...

« پژوهش های انجام شده در مورد بیداری اسلامی و روابط ایران و شورای همکاری خلیج‌فارس- فایل ۱۰ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی در مورد تحلیل روابط ساده و چندگانه بین هوش اخلاقی و سرمایه اجتماعی ... »