وبلاگ

توضیح وبلاگ من

راهنمای ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی درباره : بررسی اثر عناصر الگوی بهینه آمیخته بازاریابی خدمات بر میزان تمایل ...

 
تاریخ: 03-08-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

خدمت
قیمت و سایر هزینه­ها
شواهد فیزیکی
مکان و زمان
۴۹۹/۱۰
۸۷۹/۱۵
۴۰۷/۱۲
۳۴۳/۱۳
۹۱۲/۱۹
۲۸۱/۱۲
۲۲۸/۳
۱۱۵/۸
شکل ۴-۱ نتایج برآورد مدل پژوهش
فصل پنجم
نتیجه ­گیری و پیشنهادات
۵-۱ مقدمه
علم آمار عبارت از؛ گردآوری، توصیف، تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ­های کمی و کیفی است. داده ­ها شواهدی هستند که بدان وسیله درباره تغییرات یا رخداد پدیده­ای داوری می­شوند. تجزیه و تحلیل داده ­ها باعث ایجاد شناخت و درک بهتر از ماهیت و علل تغییرات شده و منجر به حل مشکلات ناشی از این تغییرات و حتی پیشگیری از آنها می­شوند.
منظور از تفسیر؛ تبیین یا تشریح معانی است که در دل داده ­ها نهفته است. تفسیر سبب می­ شود که فهم جامع و روشنی از معانی و مفاهیم پیدا شود. تفسیر تجزیه و تحلیل­های آماری یکی از فرآیندهای اساسی هر پژوهش علمی است که با مشاهدات تجربی سر و کار دارد. در واقع نقش آمار، فراهم آوردن ابزارهایی تحلیلی برای بیرون کشیدن معانی و نتیجه ­گیری­های معتبر در مورد جامعه مورد مطالعه از داده ­های خام و بدون معنی است. این مسأله نشان­دهندۀ این است که پژوهش با تجزیه و تحلیل داده ­ها پایان نمی­یابد، بلکه این تجزیه و تحلیل­ها نیاز به تفسیر دارد.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
این فصل به تفسیر نتایج فرضیه ­ها و مقایسه نتایج پژوهش با پژوهش­های پیشین و سایر یافته­های پژوهش و بیان پیشنهادات و محدودیت­ها پرداخته است.
۵-۲ نتیجه گیری
۵-۲-۱ نتایج آمار توصیفی
از بین ۱۲۵ نفر نمونه آماری، ۸۰ درصد مرد و ۲۰ درصد زن بوده ­اند. که نشان می­دهد اکثریت جامعۀ بازاریابان را مرد تشکیل می­دهد.
نتایج حاصله در رابطه با وضعیت سنی بیانگر این است که کمترین سن در ردۀ سنی ۵۰ سال و بالاتر و بیشترین سن در ردۀ سنی ۳۰ تا ۴۰ سال می­باشد. و بدین ترتیب نشان­دهندۀ نسبتاً جوان بودن جامعۀ بازاریابان است.
نتایج حاصله در رابطه با وضعیت تحصیلی بیانگر این است که ۳۰ درصد افراد دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم، ۵۶ درصد افراد دارای مدرک تحصیلی لیسانس، ۱۴ درصد افراد دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر می­باشند. و هیچکدام از بازاریابان دارای مدرک دیپلم نبودند. که این نشان­دهندۀ وجود بازاریابانی با سواد و بهره­مند از علوم روز می­باشد.
نتایج حاصله در رابطه با میزان سابقه خدمت بازاریابان بیانگر این است که ۲۲ درصد از پاسخ ­دهندگان دارای سابقه کاری کمتر از ۵ سال، ۲۵ درصد از پاسخ ­دهندگان دارای سابقه کاری بین ۵ تا ۱۰ سال، ۳۵ درصد از پاسخ ­دهندگان دارای سابقه کاری بین ۱۰ تا ۱۵ سال و ۱۸ درصد از پاسخ ­دهندگان دارای سابقه کاری بیشتر از ۱۵ سال، می­باشند. و بدین ترتیب نشان می­دهد که اکثریت بازاریابان حداکثر تجربۀ لازم را در شغل بازاریابی دارند.

 

    •  

 

 

 

            1. نتایج آمار توصیفی متغیرهای تحقیق

           

           

       

       

 

 

 

    1. نتایج حاصل از بررسی آمار توصیفی نشان داد که میانگین متغیر خدمت بالاتر از حد متوسط قرار دارد. میانگین امتیاز متغیر خدمت از نظر پاسخ ­دهندگان ۴٫۱۰ ، انحراف معیار ۰٫۶۲۰ ، می­باشد. با توجه به اینکه میانگین مورد انتظار جامعه در طیف لیکرت (پنج گزینه­ای) عدد ۳ می­باشد، ارزیابی نظر بازاریابان نشان داد که میانگین متغیر خدمت بالاتر از حد متوسط قرار دارد.

 

    1. نتایج حاصل از بررسی آمار توصیفی نشان داد که میانگین متغیر قیمت و سایر هزینه­ها بالاتر از حد متوسط قرار دارد. میانگین امتیاز متغیر قیمت و سایر هزینه­ها از نظر پاسخ ­دهندگان ۴٫۰۶ ، انحراف معیار ۰٫۹۶۱ ، می­باشد. با توجه به اینکه میانگین مورد انتظار جامعه در طیف لیکرت (پنج گزینه­ای) عدد ۳ می­باشد، ارزیابی نظر بازاریابان نشان داد که میانگین متغیر قیمت و سایر هزینه­ها بالاتر از حد متوسط قرار دارد.

 

    1. نتایج حاصل از بررسی آمار توصیفی نشان داد که میانگین متغیر شواهد فیزیکی بالاتر از حد متوسط قرار دارد. میانگین امتیاز متغیر شواهد فیزیکی از نظر پاسخ ­دهندگان ۳٫۳۱ ، انحراف معیار ۱٫۰۸۱ ، می­باشد. با توجه به اینکه میانگین مورد انتظار جامعه در طیف لیکرت (پنج گزینه­ای) عدد ۳ می­باشد، ارزیابی نظر بازاریابان نشان داد که میانگین متغیر شواهد فیزیکی بالاتر از حد متوسط قرار دارد.

 

    1. نتایج حاصل از بررسی آمار توصیفی نشان داد که میانگین متغیر مکان و زمان بالاتر از حد متوسط قرار دارد. میانگین امتیاز متغیر مکان و زمان از نظر پاسخ ­دهندگان ۳٫۷۳ ، انحراف معیار ۱٫۰۰۳ ، می­باشد. با توجه به اینکه میانگین مورد انتظار جامعه در طیف لیکرت (پنج گزینه­ای) عدد ۳ می­باشد، ارزیابی نظر بازاریابان نشان داد که میانگین متغیر مکان و زمان بالاتر از حد متوسط قرار دارد.

 

  1. نتایج حاصل از بررسی آمار توصیفی نشان داد که میانگین متغیر فرایند بالاتر از حد متوسط قرار دارد. میانگین امتیاز متغیر فرایند از نظر پاسخ ­دهندگان ۳٫۸۰ ، انحراف معیار ۰٫۸۵۲ ، می­باشد. با توجه به اینکه میانگین مورد انتظار جامعه در طیف لیکرت (پنج گزینه­ای) عدد ۳ می­باشد، ارزیابی نظر بازاریابان نشان داد که میانگین متغیر فرایند بالاتر از حد متوسط قرار دارد.


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود پروژه های پژوهشی درباره بررسی رابطه بین پذیرش اجتماعی و ویژگی های شخصیتی در بین دانشجویان ...پژوهش های کارشناسی ارشد در مورد مقایسه ی سبک هویتی و میزان شیوع اختلالات روانی در زنان زندانی بر ... »
 
مداحی های محرم