وبلاگ

توضیح وبلاگ من

ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی درباره بررسی رابطه مدیریت دانش و نوآوری محصول در شرکت های ...

 
تاریخ: 04-08-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

تولید: مرحله ای که ایده خلاق در شکل نهایی قرار می گیرد ،جزئیات کنار گذاشته می شود ،و ایده تبدیل به یک موضوع ارزشمند می شود.(الهیاری،۱۳۹۲)ودر نتیجه باعث نوآوری محصول می شود.
سازمانی که از ظرفیت جذب دانش بالایی برخوردار است ، اتصالاتی با منابع دانش خارجی ایجاد می کند که به مثابه کانالهایی برای انتقال افکار نو به درون سازمان عمل می کنند . بنابراین ظرفیت جذب دانش از طریق شناسایی دانش خارج از سازمان می تواند نقش مؤثری در مرحله نخست نوآوری داشته باشد . اجزای دیگر ظرفیت جذب دانش از قبیل جو ارتباطات و دانش مرتبط قبلی مراحل بعدی فرایندی نوآوری ، یعنی حمایت ، بهبود و استقرار را تقویت و تسهیل می کنند ( حسینی و حاجی پور ، ۱۳۸۷ ، ص ۱۶۱ ).
مقاله - پروژه
هر چند نوآوری به عنوان یک عامل کلیدی در موفقیت سازمانی است اما الگویی مهم در سازمان تبدیل شده است . نوآوری مدیریت همانند سایر فرایندهای مدیریتی در ارتباط با روش های و ایده های جدیدی است که از طریق شناسایی و معرفی اشکال متنوع تغییر سازمانی به بار می آیند . جالب اینکه این قبیل فرایندها ، هم تراز با گروه ها و افرادی است که از ویژگی ها ، جهت گیری ها یا مهارت هایی متناسب با سازمان برخوردار هستند . عوامل تغییر مانند مشاوران مدیریتی اغلب به عنوان یک منبع محوری نوآوری به شمار می آیند ، آنها نقش بسزایی را در موقعیت یابی و به چالش کشیدن هنجارهای فعلی از طریق نوآوری ایفاء می کنند . باید خاطر نشان کرد که مجموعه ای از فاکتورهای فرهنگی و ساختاری در سازمان های بزرگ دیده می شوند که توصیف کننده علت تمایل مدیران به نوآوری تدریجی در کوتاه مدت است(پورمحمد،۱۳۹۱) .
استونر[۶۳] ( ۱۹۹۶ ) سازمان هایی که دانش را به طور مؤثر و کارآمد مدیریت و توسعه می دهند در تبدیل سرمایه فکری خود به محصولات و خدمات نوآورانه بهتر و برتر می باشند ، شرکت ها از طریق مدیریت مؤثر دانش میتوانند ایجاد ، پذیرش و اجرای نظریات جدید ترغیب کننده تا فعالیتهای نوآورانه برانگیخته شوند .
نوآوری نوعی تغییر ایجاد می کند ، اما هر تغییری را نمی توانیم نوآوری بنامیم . نوآوری تغییری بدیع و تازه است که بر اساس اندیشه ای نو که سابقۀ قبلی ندارد ، به وجود می آید و از این رو اگر چه نوآوری تغییری است اما هر تغییری نوآوری نیست ( الوانی ، ۱۳۸۵ ) .
۲-۲-۳ ) سیر تحول نوآوری
صاحبنظران در تحقیقات مختلف بسته به نوع سازمان و نوع مطالعه انواع مختلفی از نوآوری را به کار بسته اند جدول شماره (۲-۳)دانشمندانی که انواع نوآوری را به کار برده اند به طور خلاصه نشان می دهد (رضوانی نژاد،۱۳۹۰،ص۲۳).
جدول (۲-۳) طبقه بندی نظرات صاحب نظران بر اساس انواع نوآوری سازمانی( رضوانی نژاد،۱۳۹۰)

 

ردیف نام محقق سال انواع نوآوری
۱ کانگ یین ،زاسکویچ ۱۹۹۸ نوآوری محصول ،فرایند
۲ ماواندو ،چیمهانزی،استوارت ۲۰۰۵ محصول ، فرایند ، اداری
۳ ورواردنا ،چیمهانزی،استوارت ۲۰۰۶ محصول ، فرایند ، مدیریتی،بازار
۴ اک ،بروک ،میرز ۲۰۰۷ محصول ، فرایند ، خدمات
۵ جیمنز ، سانزواله ، اسپیلاردو ۲۰۰۸ محصول ،فرایند ، اداری
۶ لیانو ، چن فی ، تانگ لیو ۲۰۰۸ اداری (برنامه ریزی ، سازماندهی ، کارکنان ، رهبری مدیریت وخدمات )،فنی (محصول ، تولید و تسهیلات)


فرم در حال بارگذاری ...

« نگارش پایان نامه در رابطه با بررسی علت های پیدایی جنبش ضد وال استریت در آمریکا و گسترش آن۹۱- ...مطالب پایان نامه ها درباره : بررسی تطبیقی تناسخ از دیدگاه شیخ اشراق و صدرا و آئین ... »
 
مداحی های محرم