۳-۵ روش گردآوری داده ها
یکی از نکات و مراحل اساسی پژوهش، گردآوری دادها است. بخشی از تفاوت روشهای پژوهش به دلیل تفاوت در نحوه گردآوری داده ها است. در این تحقیق برای گردآوری دادهها از روش های میدانی و کتابخانهای استفاده شده است.
۳-۶ ابزار گردآوری دادهها
در این پژوهش برای جمع آوری ادبیات و پیشینه پژوهش از کتابها، مجلات، پایان نامه ها و سایتهای اینترنتی استفاده شده است. هم چنین برای گردآوری اطلاعات مورد نیاز برای بررسی متغیرهای تحقیق از طریق توزیع پرسشنامه محقق ساخته در بین نمونه انتخابی از مشتریان بانک سپه منطقه کرمانشاه اقدام به عمل آمده است.
پرسشنامه پژوهش حاضر از ۳ بخش و۱۲سوال تشکیل شده است، که عبارتند از بخش اول شامل ۶ سوال در مورد مشخصات دموگرافی یا جمعیتشناسی پاسخدهندگان میباشد. بخش دوم شامل۳ سوال برای سنجش متغیر رضایت مشتری، ۳ سوال برای سنجش متغیر تصویر ذهنی مشتری،۳ سوال برای سنجش اعتماد مشتری،۳ سوال برای سنجش وفاداری مشتری، میباشد.
بخش سوم دارای یک سوال برای سنجش علت نیاز به مراوده و استفاده مشتریان بانک سپه از خدمات سایر بانکها میباشد این سوال با توجه به علاقه شخصی محقق در آگاهی از علل گرایش مشتریان بانک سپه به استفاده از خدمات سایر بانکها طراحی گردیده است.
جدول(۳-۲) مشخصات سوالات پرسشنامه و شمارههای آن در پرسشنامه
متغیر | تعدادسوال | شماره سوال در پرسشنامه |
رضایت مشتری | ۳ | ۱-۳ |
تصویر ذهنی مشتری | ۳ | ۴-۶ |
اعتماد مشتری | ۳ | ۷-۹ |
وفاداری مشتری | ۳ | ۱۰-۱۲ |
۳-۷ مقیاس اندازه گیری
زمانی که متغیرهای تحقیق شناسایی شدند، مشخص که اندازه گیری آنها به یک صورت امکانپذیر نمی باشد. مقیاس اندازه گیری، مجموع قواعد برای انتساب آزمودنیها به مقوله یا اعداد به آزمودنیها است. از جمله ابزارهای گردآوری داده ها در تحقیق علوم رفتاری، مقیاسهای اندازه گیری نگرش است.
به طور کلی مقیاسها برای سنجش نگرشها، قضاوتها، عقاید و سایر خصیصههایی که به آسانی قابل اندازه گیری نیستند، بهکار میرود.
در این تحقیق برای پاسخگویی به سوالات از طیف لیکرت استفاده شده است به این صورت که پس از جمع آوری پرسشنامه طیف مزبور با اعداد درجهبندی یا نمرهگذاری شده اند نحوه کار به صورت زیر میباشد.
پاسخها | خیلی مخالفم | مخالفم | نظری ندارم |
فرم در حال بارگذاری ...