۱
ارزیابی شما از میزان تکراری نبودن و محدود نبودن تبلیغات در این خط هوایی چگونه است؟
تبلیغات این خط هوایی تکراری و محدود نیست.
۲
به نظر شما میزان جذابیت تبلیغات، در این خط هوایی چگونه است؟
تبلیغات این خط هوایی، گرم و جذاب است.
۴
ارزیابی شما از میزان روان بودن تبلیغات در این خط هوایی چگونه است؟
تبلیغات این خط هوایی، روان بوده و از سادگی و قابل فهم بودن، برخوردار است.
۶
ارزیابی شما از میزان به روز بودن تبلیغات در این خط هوایی چیست؟
شیوه تبلیغاتی این خط هوایی، به روز و جدید است.
۷
به نظر شما این خط هوایی به چه میزان اجتماعی است؟
این خط هوایی به چه میزان با جامعه تعامل خوبی دارد ؟
۱۰
به نظر شما این خط هوایی به چه میزان یک شهروند خوب و مسئول است؟
این خط هوایی به چه میزان نسبت به رعایت حقوق شهروندان، احساس مسئولیت می کند؟
در پایان اضافه میگردد اگرچه ارزیابی پایایی و اعتبار به روشهای گفته شده در این فصل انجام شده و تشریح شده است اما در فصل چهارم نیز این تحلیل، به روش آماری انجام شده و صحت نتایج این فصل نشان داده شده است.
فصل چهارم:
تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیات
۴-۱- مقدمه
این فصل، شامل دو بخش توصیفی و تبیینی میباشد. بخش اول این فصل به توصیف داده های پژوهش اختصاص دارد که در آن ویژگی های جمعیت شناختی و زمینه ای پاسخگویان در قالب جداول فراوانی توصیف شده است. در بخش تبیینی ابتدا در یک ماتریس همبستگی روابط دو به دوی متغیرهای اصلی تحقیق ارائه و تفسیر شده است. در بخش آخر به آزمون مدل نظری تحقیق و ارائه نتایج تبیینی و برخاسته از مدل ساختاری پرداخته شده است. در این بخش مدل ساختاری تدوین شده با بهره گرفتن از نرم افزار لیزرل آزمون و مورد بررسی قرار گرفته است.
۴-۲ آمارهای توصیفی
جامعه آماری این پژوهش، کلیه مشتریان حقیقی و حقوقی خطوط هوایی ایران ایر، آسمان و ماهان است که در شهریور ماه سال ۱۳۹۲ از فرودگاه مهرآباد تهران سوار هواپیما شدند. با توجه به حجم زیاد جامعه آماری، پس از بدست آوردن اطلاعات اولیه از مسافران در فرودگاه مهرآباد تهران، تعداد حجم نمونه برای خطوط هوایی مذکور ۳۹۰ نفر برآورد گردید. بر همین اساس تعداد ۳۹۰ پرسشنامه در میان مسافران خطوط هوایی و به تعداد مساوی (۱۳۰ پرسشنامه در هر شرکت هوایی) به صورت تصادفی توزیع و کلیه پرسشنامه ها پس از تکمیل، جمع آوری شد و همگی قابل استفاده بود.
۴-۲-۱ تحلیل فراوانی پاسخ دهندگان برحسب جنسیت
تحلیل فراوانی پرسشنامه های تکمیل شده نشان میدهد که ۵۳٫۸ درصد از شرکت کنندگان در پژوهش مرد و بقیه زن بوده اند. نمودار و جدول زیر توزیع فراوانی شرکت کنندگان در پژوهش را برحسب جنس آنها نشان میدهد.
جدول ۴-۱: توزیع پاسخ دهندگان بر حسب جنس
جنس
فراوانی
درصد
فرم در حال بارگذاری ...