وبلاگ

توضیح وبلاگ من

بررسی تاثیر موانع بهبود کارایی نیروی انسانی برمدیریت بهینه سازی ...

 
تاریخ: 04-08-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

مرکز بهره وری ژاپن ۱۹۹۱

 

 

 

بهره وری = تعداد خروجی تقسیم بر تعداد ورودی

 

چو ۱۹۸۸

 

 

 

بهره وری = کل درآمد تقسیم بر (هزینه + سود هدف)

 

فیشر ۱۹۹۰

 

 

 

بهره وری = ارزش افزوده تقسیم بر ورودی عوامل تولید

 

اسپن و همکاران، ۱۹۹۱

 

 

 

بهره وری نسبت محصولات تولید شده به محصولاتی است که نیاز به تولید آنها وجود دارد. بهره وری رابطه میان خروجی هایی همچون محصولات و خدمات تولید شده، با ورودی هایی همچون نیروی کار، مواد خام و دیگر منابع است.

 

هپل، ۱۹۹۳

 

 

 

بهره وری (نسبت خروجی به هر ساعت کار) عاملی ضروری و بلند مدت است که سطخ زندگی همه کشورها را معین می کند.

 

ثورو، ۱۹۹۳

 

 

 

بهره وری = کیفیت یا چگونگی ثمردهی تولید، ایجاد نتایج چشمگیر یا تولید انبوه است.

 

کاس و لویس ۱۹۹۳

 

 

 

بهره وری به معنای این است که چه مقدار و چقدر خوب از منابع مورد استفاده تولید کنیم.

 

برنولاک ۱۹۹۷

 

 

 

بهره وری مقایسه ورودی های ملموس با خروجی های ملموس یک واحد تولیدی است.

 

کاپلان و کویر ۱۹۹۸

 

 

 

بهره وری = کارایی + اثربخشی = زمان لازم برای ارزش افزوده تقسیم بر کل زمان تولید
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه

 

جکسون و پیترسون ۱۹۹۹

 

 

 

بهره وری توانایی بر آوردن نیازهای بازار به کالاها یا خدمات با مصرف حداقل منابع کل است.

 

موزنگ و رولستاندر ۲۰۰۱

 

 

 

همان گونه که مشاهده می شود معنای بهره وری در گذر تاریخ بسیار تغییر یافته و از توجه صرف به افزیش تولید به سوی افزایش مزیت های رقابت پذیری سوق یافته است. موهانتی[۳۶] ضمن مقایسه دیدگاه های قدیمی و نوین اظهار می دارد: دیدگاه های قدیمی بیشتر به نتایج نهایی یعنی سود بیشتر تاکید دارند، در صورتی که دیدگاه های نوین با تاکید بر کیفیت، بهبود فرایند ها و ورودی ها، عامل اصلی توسعه را کارکنان می دانند (رضائیان، ۱۳۸۶).
به طور کلی تعاریف نوین دارای دو ویژگی مهم می باشند. اول اینکه بهره وری رابطه بسیار نزدیکی با نحوه استفاده و موجود بودن منابع دارد، به این معنا که بهره وری در صورتی که از منابع درست استفاده نشوند یا اگر کمبودی در هر یک از منابع وجود داشته باشد، کاهش می یابد. دوم، بهره وری به شدت با ایجاد ارزش ارتباط دارد. بنابراین بهره وری بیشتر هنگامی حاصل می شود که فعالیت ها و منابع در یک فرایند تولیدی به ارزش کالاهای تولید شده بیافزاید. نکته بسیار مهم آن است که ممکن است ارزش محصولات تولید شده افزایش یابد اما محصولات تولید شده نیازها، خواسته ها و انتظارات مشتریان را برآورده نسازند. در این صورت حتی ایجاد ارزش افزوده نیز بهره وری پایدار را تضمین نخواهد کرد و بهره وری پس از مدت کوتاهی کاهش خواهد یافت. به همین دلیل، به اعتقاد بریتیلوفسون و هیت[۳۷] تعریف درست از بهره وری ارزش ایجاد شده برای مشتری است (رضائیان، ۱۳۸۶).
ارتقای بهره وری زمانی حاصل می گردد که سازمان ها بتوانند اهداف استراتژیک خود را به نتایج عملی که همان محصولات و خدمات می باشند تبدیل نمایند، که برای اکثر سازمان ها کاری بسیار چالشی می باشد. جهت دستیابی به اهداف، سازمان ها می بایست بین انتظارات کوتاه مدت و بلند مدت توازن ایجاد نمایند و همچنین باید بتوانند هماهنگی بین تفکر استراتژیک و برنامه عملیاتی را نیز برقرار سازند (رضائیان، ۱۳۸۶).


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود مطالب پژوهشی در مورد انقلاب اسلامی، واکاوی چرایی واگذاری قدرت به مهندس مهدی بازرگان- فایل ۴پژوهش های کارشناسی ارشد درباره : ترجمه و تحقیق جلد چهارم کتاب « اصول فلسفه و ... »
 
مداحی های محرم