وبلاگ

توضیح وبلاگ من

بررسی و مقایسه خلاقیت کودکان اجتماعی و انزواطلب حدود سنی ۸ سال ۹۵برگ- ...

 
تاریخ: 03-08-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

زیاد

 

خلاقیت
متوسط

 

خلاقیت
کم

 

خلاقیت
خیلی کم

 

 

 

پراکندگی

 

۱۲۰ – ۱۰۰

 

۱۰۰ – ۸۵

 

۸۵ – ۷۵

 

۷۵ – ۵۰

 

۵۰ – ۰

 

 

 

تعداد آزمودنی در این شاخص

 

۳۸

 

۱۱

 

۱۰

 

۳۲

 

۹

 

 

 

نمره های اخذ شده

 

۸

 

۴۲

 

۰

 

۲۸

 

۲۲

 

 

 

چون برای محاسبه آلفای کرونباخ فقط ۴ گزینه لازم است. گزینه متوسط را در گزینه های زیاد و کم که تأثیری در کل آزمون نداشته باشد. ادغام کرده ایم.
پایان نامه - مقاله - پروژه
توجه کنید که تعداد آزمودنی های جدا از نمرات آزمودنی ها هستند. زیرا ممکن است فردی دارای خلاقیت زیاد باشد ولی در انتخاب گزینه مثلاً گزینه ب را زده و با فردی که گزینه ج را زده در یک گروه است.
ملاک برای عملیات آماری نمره های اخذ شده است که از استخراج گزینه ها در افراد بدست می آید و در صفحات بعد تحت عنوان آلفای کروبناخ عملی شده و۰۲۸ / ۸ = ۲ X بدست آمده است.
فصل چهارم :
ø تجزیه و تحلیل یافته ها
تحلیل یافته ها :
در تحقیق حاضر چون قصد محقق بررسی و تحلیل داده های رفتاری و پاسخی کودکان حدود سنی ۸ ساله در ابهر بود. اجرای پرسشنامه و یا مصاحبه و حتی پرونده تحصیلی در استخراج داده ها اعتباری نداشت. زیرا داشن آموزان و کودکان ۸ ساله شناخت و درک درستی از سوالات ما نداشتند و نمی دانستند که رفتار اجتماعی چه شاخص هایی دارد؟
رفتار اجتماعی چه ویژگی هایی دارد؟
رفتار اجتماعی چه تبعات و اثراتی دارد؟
حتی رفتار اجتماعی چه لزومی دارد؟
در مقابل رفتارهای منزوی و انزوایی را هم نمی شناسند.
رفتارهای گوشه گیرانه را درک نمی کنند.
رفتارهای دوری جو را نمی شناسند.
هرچند ممکن است خودشان به شدت اجتماعی و یا منزوی باشند. بنابراین با هماهنگی والدین و مدیران به مشاهده رفتارهای آنان اقدام کردیم و با کمک مربی و مدیران و معاونان پرورشی و محقق در طول یک هفته رفتارهای اجتماعی و انزوایی آنان را که در فصل قبل تعریف کرده ایم ثبت و ضبط کردیم.
در مقابل هر دانش آموز در طول هفته اعدادی از صفر تا ۲۰ را به عنوان تعداد رفتارهای انزوایی و یا اجتماعی گزارش کردیم. و در مقابل همان دانش آموز تعداد رفتارهای خلاقانه را ثبت کردیم. رفتار خلاقانه ایجاد و کشف یک اختراع جهانی نبوده بلکه همین که در بازی گروهی مدلی را پیشنهاد می کند. و یا در کلاس درس در نحوه پاسخ دادن روش خاصی را به کار می بندد و یا در ارتباط با همسالان و دیگران و در لباس پوشیدن و … روش و شیوه نسبتاً متفاوتی را ارائه می کند به عنوان رفتار خلاقانه تعریف و ثبت و گزارش شده است.
دانش آموزان منزوی و اجتماعی که در کل ۱۰۰ نفر بودند به دو دسته ۵۰ نفری تقسیم شده اند. و نرخ رفتارهای اجتماعی و انزوایی هر دو گروه ثبت شده است.
در نمودار شماره ۱ تعداد و نرخ فراوانی رفتارهای اجتماعی و انزوایی هر دو گروه آمده است.


فرم در حال بارگذاری ...

« پژوهش های پیشین در مورد نقش مدیران در ارتقای سرمایه اجتماعی در آستان قدس رضوی۹۱- ...ارتقاء کیفیت فضایی ، ارائه ی راهکارها و تدوین راهبردهای موثر ... »
 
مداحی های محرم