وبلاگ

توضیح وبلاگ من

تحقیقات انجام شده در رابطه با اثر عناصر الگوی مدیریت منسجم خدمات بر میزان وفاداری مشتریان شرکت ...

 
تاریخ: 03-08-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

۰٫۰

 

 

 

جدول بالا به خوبی نشان می دهد که ضریب همبستگی موجود بین عنصراجزای محصول و وفاداری رفتاری مشتریان برابر۰٫۸۳ واحد می باشد و نوع رابطه با توجه به علامت مثبت،مستقیم بوده است ضریب تعیین مقدار واریانس تبیین شده یا همان شدت رابطه بین این دو متغیر را نشان می دهد، اما از آنجا که درجه آزادی در این شاخص درنظر گرفته نمی شود ، برای افزایش دقت معمولاً از ضریب تعیین تعدیل شده استفاده می گردد. مقدار این ضریب برابر ۰٫۶۹ شده است و بیانگر این مطلب است که وفاداری رفتاری مشتریان برمبنای عنصر قیمت و سایر هزینه ها به عنوان یک عنصر از الگوی مدیریت منسجم خدمات به اندازه ۶۹% تبیین می شود و سطح معناداری آزمون برابر ۰ می باشد که از خطای ۵% کوچکتر است، بنا براین فرض صفر مبنی بر استقلال این دو متغیر رد می شود و وجود رابطه معنادار بین این دو عامل تأیید می گردد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
۴-۳-۲-۱۱) آزمون فرضیه یازدهم : عنصر شواهد فیزیکی بر میزان وفاداری رفتاری مشتریان تاثیر دارد.
دراین فرضیه متغیر مستقل تحقیق عنصر شواهد فیزیکی و متغیر وابسته وفاداری رفتاری مشتری می باشد. بنا براین نتایج حاصل از آزمون رگرسیون به صورت زیر خواهد بود :
جدول ۴-۱۷ : ضریب همبستگی و شدت رابطه عنصر شواهد فیزیکی و وفاداری رفتاری

 

 

ضریب همبستگی

 

ضریب تعیین

 

ضریب تعیین تعدیل شده

 

انحراف استاندارد برآورد شده

 

Sig

 

 

 

۰٫۴۹

 

۰٫۲۴

 

۰٫۲۴

 

۰٫۴۹

 

۰٫۰

 

 

 

جدول بالا به خوبی نشان می دهد که ضریب همبستگی موجود بین عنصر شواهد فیزیکی و وفاداری رفتاری مشتریان برابر ۰٫۴۹ واحد می باشد و نوع رابطه با توجه به علامت مثبت، مستقیم بوده است ضریب تعیین مقدار واریانس تبیین شده یا همان شدت رابطه بین این دو متغیر را نشان می دهد، اما از آنجا که درجه آزادی در این شاخص درنظر گرفته نمی شود، برای افزایش دقت معمولاً از ضریب تعیین تعدیل شده استفاده می گردد. مقداراین ضریب برابر ۰٫۲۴ شده است و بیانگراین مطلب است که وفاداری رفتاری مشتریان برمبنای عنصر شواهد فیزیکی به عنوان یک عنصر از الگوی مدیریت منسجم خدمات به اندازه ۲۴% تبیین می شود و سطح معناداری آزمون برابر ۰ می باشد که از خطای ۵% کوچکتراست، بنابراین فرض صفر مبنی بر استقلال این دو متغیر رد می شود و وجود رابطه معنادار بین این دو عامل تأیید می گردد.
۴-۳-۲-۱۲) آزمون فرضیه دوازدهم : عنصر زمان و مکان بر میزان وفاداری رفتاری مشتریان تاثیر دارد.
دراین فرضیه متغیر مستقل تحقیق عنصر زمان و مکان و متغیر وابسته وفاداری رفتاری مشتری می باشد. بنا براین نتایج حاصل از آزمون رگرسیون به صورت زیر خواهد بود :
جدول۴-۱۸ : ضریب همبستگی و شدت رابطه عنصر زمان و مکان و وفاداری رفتاری

 

 

ضریب همبستگی

 

ضریب تعیین

 

ضریب تعیین تعدیل شده

 

انحراف استاندارد برآورد شده

 

Sig

 

 

 

۰٫۳۲

 

۰٫۱۰

 

۰٫۱

 

۰٫۵۴

 

۰٫۰


فرم در حال بارگذاری ...

« بیداری اسلامی و روابط ایران و شورای همکاری خلیج‌فارس- فایل ...بررسی نقش حمایت سازمانی ادراک شده، عدالت توزیعی و انگیزش شغلی کارکنان بر ... »
 
مداحی های محرم