وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود متن کامل پایان نامه ارشد – بند هشتم : ازبین رفتن کامل فرضی – پایان نامه های کارشناسی ارشد

 
تاریخ: 01-10-01
نویسنده: فاطمه کرمانی

۲– قبول خسارت و فداکردن محموله باید از روی تعقل و عاقلانه صورت گیرد.
۳– اقدام به خسارت عمومی باید داوطلبانه و عمومی صورت گیرد ‌بنابرین‏ خسارت‌های تصادفی شامل آن نمی شود.

۴– خسارت عمومی در صورت به مخاطره افتادن کلی و عمومی کشتی موجه است .
هدف از قبول خسارت عمومی باید حفظ و نگهداری محصولات کشتی باشد.
زمانی که در یک سفر عمل جنرال اورج صورت می‌گیرد کلیه طرفهای ذینفع که به علت اقدام به جنرال اورج از خسارت و زیان رهایی یافته اند به تناسب مشمول پرداخت سهم خود در خسارت یا هزینه ها می‌شوند.
اشیاء گرانبها مانند فلزات گران قیمت، پول و اسکناس و اسناد بهادار که به طور کلی در اصطلاح بیمه Specie نامیده می شود، مشمول جنرال اورج می‌گردند. تنها استثنائات محمولات پستی، متعلقات کارکنان و اموال شخصی مسافرینی است که برای آن ها بارنامه صادر نشده باشد عموماَ طرفهای ذینفع سهم خود را بر اساس ارزش خالص کالا و کشتی در مقصد و یا در بندری که سفر متوقف شده است میپردازند. این نوع ارزیابی کالا و کشتی بنام ارزش اهدائی یا کمکی Contributing _ Value نام دارد و مبلغی که مبتنی بر ارزش یاد شده بطرفهای خسارت دیده بر اثر اقدام به جنرال اورج پرداخت می‌گردد وجه جبران خسارت Alloance یا Amount made good خوانده می شود. لازم به تذکر است که صاحب محموله خسارت دیده نیز سهم خود را در جبران خسارت می‌پردازد.

بند ششم : خسارت کلی بیمه

ازبین رفتن کلی به دو صورت رخ می‌دهد:
الف) از بین رفتن کامل واقعیActual Total Loss
ب) از بین رفتن فرضی Constructive Total Loss
بیمه هر دو شکل فقدان یا از بین رفتن کامل کالا را در بر می‌گیرد مگر اینکه شرایط متفاوتی در بیمه نامه قید شده باشد . در صورت وقوع از بین رفتن کلی واقعی و از بین رفتن فرضی بیمه گر موظف است کل مبلغ بیمه شده یا قیمت مورد را به طور کامل بپردازد.

بند هفتم : از بین رفتن فرضی:

در شرایطی که محموله بیمه شده بعلت حوادث دریائی تغییر ماهیت داده و یا بکلی فاقد ارزش گردد محموله را از بین رفته فرضی تلقی می نمایند . برای مثال چنانچه محمولات خرما در اثر مجاورت با آب دریا غیر قابل استفاده گردد .و یا تنباکو در اثر مجاورت و جذب بوی پوست خام گاو و گوسفند که یعلت نفوذ آب متعفن می شود تنباکو به طور کلی ارزش خود را از دست داده و از بین رفته تلقی می‌گردد ، زیرا کالا به طور کلی ماهیت خود را از دست داده و از نظر تجارتی غیر قابل داد دستد می‌گردد. به صورت شده باشد بیمه گر تنها در صورت از بین رفتن کامل کشتی (واقعی یا فرضی) متعهد خواهد بود.

بند هشتم : ازبین رفتن کامل فرضی

تعیین و شناخت شرایطی که در آن از بین رفتن کامل فرضی به وقوع پیوندد مشکل نیست ولی تعیین اینکه خسارت از بین رفتن کامل فرضی قابل جبران است یا خیر کار آسانی نیست . بهتر است ابتدا بروز شرایط تئوریک از بین رفتن کامل ، بر اساس تعریف قانون دریائی را مورد مطالعه قراردهیم . قانون بیمه دریائی از بین رفتن کامل فرضی را بدین گونه تعریف می کند : زمانی از بین رفتن کامل بوقوع می پیوندد که مورد بیمه بعلت از بین رفتن کامل واقعی یا تحقیق آن شرایط غیر قابل اجتناب بوده و مورد بیمه متروکهAbandoned شود و یا نتوان آن را بدون صرف هزینه ای که بیش از ارزش مورد بیمه است از بین رفتن کامل واقعی نجات داد برای مثال چنانچه یک کشتی بعلت هوای طوفانی به یک ساحل سنگی و خطرناک در فصلی نامساعد رانده شده و هر آن احتمال شکستن کشتی به علت برخورد با ساحل سنگی وجود داشته باشد وقوع از بین رفتن کامل واقعی Actual Total Loss غیر قابل اجتناب خواهد بود.

بند نهم : شناخته نشدن محموله

چنانچه علائم محموله بعلت حوادث و خطراتی که کالا در قبال آن بیمه شده است از بین رفته و صاحب آن شناخته نشود و تحویل آن به گیر ندگانش ممکن نگردد ،در چنین صورتی تا مادامیکه محموله ماهیتاً وجود دارد نمیتوان ‌آن‌ را از بین رفته تلقی نمود . چنین کالاهائی که صاحبانشان شناخته نشده اند پس از فروش آن ها در مدت مقرر وجوه حاصله بین گیرندگان مختلف محمولات که بعلت عدم دریافت محمولاتشان آن همه مبالغ بر آن ها تعلیق می‌گردد تقسیم می شود چنانچه مبالغ پرداخت شده به صاحبان محمولات کمتر از ارزش محمولات تحویل گرفته نشده بود بیمه گر مسئول پرداخت بقیه ارزش ( به ‌عنوان خسارت خاص ) می‌باشد.

F.P.Aقبل‌ از بحث‌ درباره‌ شرایط سه‌ گانه‌ بیمه های‌ حمل‌ و نقل‌ که‌ به‌ بحث‌ درباره‌ آن ها خواهیم‌ پرداخت‌، باید به‌ این‌ نکته‌بسیار مهم‌ اشاره‌ کنیم‌ که‌ در صورت‌ استفاده‌ بیمه‌گذار از هریک‌ از شرایط سه‌ گانه‌، پوشش‌ بیمه‌ای‌ محدود به‌ خطرهای‌مذکور در بیمه‌نامه‌ها نخواهد بود، بلکه‌ بیمه‌گر و بیمه‌گذار با توافق‌ قبلی‌ و یا درج‌ در شرایط خصوصی‌ بیمه‌نامه‌،قادرند که‌ تعهدات‌ خود را تعدیل‌ (کاهش‌، یا اضافه‌) کنند. مثلا در بیمه‌نامه‌های‌ دبلیو.ا. (W.A)(۱۵) می‌توان‌ خسارات‌ناشی‌ از شکست‌، ریزش‌، چنگگ‌، نشت‌ را هم‌ اضافه‌ کرد و یا با پرداخت‌ حق‌ بیمه‌ اضافی‌ فرانشیز خسارت‌ جزئی‌ را ‌از بیمه‌نامه‌ حذف‌ کرد.اصطلاح‌ اف‌.پی‌.ا. حروف‌ اختصاری‌ عبارت‌، Free From particular Average است‌ به‌ این‌ معنا ومفهوم‌ که‌ بیمه‌گر خسارات‌ در تعهد خود را بدون‌ پرداخت‌ خسارت‌ خصوصی‌ و یا خاص‌ می‌پردازد. در این‌ نوع‌ پوشش‌ بیمه‌ای‌، تعهدات‌ بیمه‌گر از زمان‌ خروج‌ کالا از انبار و یا اسکله‌ محل‌ بارگیری‌ کالا که‌ ‌در بیمه‌نامه‌ به‌ آن‌ اشاره‌ شده‌ است‌ آغاز می‌شود و تا زمان‌ تخلیه‌ کالا در بندر مقصد و یا انبار بیمه‌گذار ادامه‌خواهد داشت‌. در این‌ پوشش‌ بیمه‌ای‌، بیمه‌گر متعهد پرداخت‌ خسارات‌ خصوصی‌(خسارت‌ جزء)نیست‌ ‌مگر این‌ که‌ این‌ گونه‌ خسارات‌ ناشی‌ از حادثه‌ وسیله‌ نقلیه‌، یعنی‌ آتش‌ گرفتن‌، غرق‌شدن‌، تصادم‌ ویا به‌ گل‌ نشستن‌ شناور باشد.


فرم در حال بارگذاری ...

« مقالات و پایان نامه های دانشگاهی | ۲-۱-۵) تاریخچه ارزش افزوده اقتصادی (EVA) – پایان نامه های کارشناسی ارشددانلود متن کامل پایان نامه ارشد | ۱ـ۲ـ۴ روش ساخت بهره‌برداری ـ واگذاری (Build-Operate-Transfer) BOT[11] – پایان نامه های کارشناسی ارشد »
 
مداحی های محرم