وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود مطالب درباره بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی بر کیفیت خدمات آموزشی درموسسات آموزش عالی مشهد مقدس- ...

 
تاریخ: 04-08-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

تحقیق ملی در پرداخت ها، داوطلب شدن، مشارکت (سرشماری کانادا، (۱۹۹۸))
تحقیقات متمرکز بوده اند بر
الف) پرداخت: فاکتورهای مربوط به پرداخت پول و دیگر منابع به افراد ارگان ها؛
ب) داوطلب شدن: مربوط به اقدامات داوطلبانه جهت کمک به دیگران و ارتقاء سطح اجتماعی؛
ج) مشارکت: شرکت در فعالیت های مشارک شهروندان، شامل عضویت در گروه های محلی، حضور در جلسات و رای دادن در انتخابات.
۲-۴-۵- تحقیقات سرمایه اجتماعی در انگلستان :
این تحقیق در مواردزیر انجام پذیرفته است:
الف) کیفیت خدمات و امکانات اجتماعات محلی؛
ب) احساس امنیت در اجتماعات محلی
ج) عضویت در موسسات محلی و حل مشکلات محلی،
د) میزان تاثیرات متقابل بر دوستان و خانواده ها؛
ه) زمانی که اعضای خانواده با مشکلات مالی و سلامتی و دیگر مسائل روبهرو هستند چه کسی می تواندبه صورت فردی برای کمک اقدام نماید؛
پایان نامه - مقاله
و) فاکتورهای دیگر مانند جنایت، حروف و تصاویری که بر دیوار نوشته شده است، خرابکاری، ترافیک فضای پارک ماشین و آلودگی هوا.
۲-۴-۶-تحقیق دیگری در مورد فقر و محرومیت اجتماعی هزار ساله انگلستان :
این تحقیق بر موضوعات زیر متمرکز است:
الف) شبکه های اجتماعی: تماس با خانواده و دوستان و ادامه حمایت های قابل انجام در ابعاد مختلف جهت سلامت خانوادگی و زندگی؛
ب) محدودیت های منطقه ای: ارزیابی رضایت عمومی از منطقه محل سکونت به عنوان مکانی برای زندگی؛
ج) خدمت محلی: ماهیت و فواید خدمات محلی که توسط دولت و بخش خصوصی بهبود پیدا کرده است؛
د) احساس امنیت و جنایت ( ناامنی): شامل تجربیات و ترس از جنایت.
تحقیق در فعالیت های شهری «انجمن بازنشستگان آمریکایی» در سال ۱۹۹۷این تحقیق سه موضوع زیر را بررسی می نماید:
الف) فعالیت های اجتماعی؛ در فاکتورهایی مانند ملاقات دوستان و همسایگان؛
ب) همبستگی اجتماعی؛ احساس تعلق به جوامع محلی؛
ج) مشغولیت سیاسی؛ مشغولیت به موضوعات محلی، ایالتی، محلی.
۲-۵-خلاصه فصل :
این فصل به بیان ادبیات موضوع تحقیق و مروری بر پژوهش های مرتبطی که در گذشته انجام شده است، پرداخت. با مرور پژوهش های داخلی و خارجی در مورد اهمیت سرمایه اجتماعی وتاثیر زیاد بر ارتقاء کیفیت خدمات آموزشی نمایان گردید. در این پژوهش ها از الگو های متفاوت استفاده شده بود که برخی از آنها مورد بررسی قرار گرفته اند. در فصل های بعدی به بررسی روش پژوهش و تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته می شود.
فصل سوم :
روش شناسی تحقیق
۳-۱- مقدمه :
امروزه پژوهش علمی تأثیر چشم گیری بر رشد و گسترش علوم و دانش بشری گذاشته است. هرچندکه حصول توافق میان دانشمندان و پژوهش گران درباره ی تعریف پژوهش علمی چندان ساده نیست، اما یک تعریف قابل قبول در مورد آن چنین است:
پژوهش علمی عبارت است از: مطالعه نظام دار، کنترل شده، تجربی و انتقادی یک یا چند قضیه ی فرضی در مورد روابط احتمالی میان پدیده های طبیعی. هر تحقیقی بدین منظور صور ت می گیرد که بتواند از یافته هایی که از مطالعه یک یا چند گروه کوچک به نام نمونه به دست می آید، تعمیم هایی را در ارتباط با گروه بزرگتری که جامعه نامیده می شود و این گروه کوچک در واقع معرفی برای آن هستند، انجام دهد، محقق سعی دارد با کمک روش ها و فنون آمار استنباطی مقادیر مربوط به ویژگی های جامعه را برآوردکند و این کار را به گونه ای انجام دهد که دارای اعتبار بوده و تا آنجا که امکان دارد از خطا به دور باشد؛ از آنجا که در اکثر مطالعات، محقق نمی تواند به تک تک رویدادها و یا افراد تشکیل دهنده ی جامعه ی مورد نظر دسترسی داشته باشد، لذا بهره گیری از روش ها و فنون خاصی که استنباط آماری بر آن ها استوارند ضرورت پیدا می کند. در بسیاری از مطالعات، حتی اگر امکان دست یابی به واحدهای اجزاء جامعه نیز میسر باشد ملاحظات اقتصادی و مسئله ی زمان نیز عوامل مهمی هستند که محقق را وادار می کنند، با مطالعه ی نمونه ای از جامعه به استنتاج و تعمیم های لازم بپردازد (دلاور، ۱۳۸۰).
در این فصل ابتدا به بیان سؤالات تحقیق، وسپس به چگونگی تدوین فرضیه ها می پردازیم. روش تحقیق، جامعه ی آماری، نمونه، روش نمونه گیری و ابزار جمع آوری داده ها و روایی و پایایی آن خواهیم پرداخت.
۳-۲- سوالات تحقیق :
در پژوهش حاضر در صدد آن هستیم که به سوالات زیر پاسخ دهیم:
۱-آیا بعد ساختاری سرمایه اجتماعی برکیفیت خدمات آموزشی تاثیر مثبت دارد یا خیر؟
۲- آیا بعد شناختی سرمایه اجتماعی برکیفیت خدمات آموزشی تاثیر مثبت دارد یا خیر؟
۳- آیا بعد رابطه ای سرمایه اجتماعی برکیفیت خدمات آموزشی تاثیر مثبت دارد یا خیر؟
۳-۳-چگونگی تدوین فرضیه‌ ها :
از آنجایی که سرمایه اجتماعی به پیوندها وارتباطات میان اعضای یک شبکه، بعنوان یک منبع با ارزش اشاره دارد، با خلق هنجارها واعتماد متقابل، موجب تحقق اهداف اعضاء می گردد.سازمانی که دارای سرمایه اجتماعی خوبی باشد می تواند با تاثیری که برروی تبادل اطلاعات و انتقال دانش ضمنی و صریح ،همکاری و اعتماد متقابل و….. دارد، موجب شکوفایی ایده های جدید در افراد وفعالیت تیم های کاری و مشارکت اعضای سازمان در رسیدن به اهداف سازمان ودر نهایت باعث بهبود عملکرد سازمان می شود.
بنابراین فرضیه اصلی چنین فرض می شود که:
اثر سرمایه اجتماعی بر کیفیت خدمات آموزشی، مثبت و معنادار است.
فرضیه های فرعی تحقیق
فرضیه فرعی اول : بعد ساختاری سرمایه اجتماعی بر کیفیت خدمات آموزشی موسسات آموزش عالی تاثیر مثبت و معنا دار دارد.
فرضیه فرعی دومبعد رابطه ای سرمایه اجتماعی بر کیفیت خدمات آموزشی موسسات آموزش عالی تاثیر مثبت و معنا دار دارد.
فرضیه فرعی سوم: بعد شناختی سرمایه اجتماعی بر کیفیت خدمات آموزشی موسسات آموزش عالی تاثیر مثبت و معنا دار دارد.
۳-۴- روش تحقیق :
به طور کلی روش‌های تحقیق در علوم رفتاری را می‌توان با توجه به دو ملاک تقسیم کرد. الف) هدف تحقیق و ب) نحوه گردآوری داده‌ها. بر این اساس تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. هدف تحقیق همبستگی عبارت است، از درک الگوهای پیچیده رفتاری از طریق مطالعه همبستگی بین این الگوها و متغیرهایی که فرض می‌شود بین آنها رابطه وجود دارد. (دلاور، ۱۳۸۰)
تحقیقات همبستگی برحسب هدف به سه دسته تقسیم می‌شود :
۱) مطالعه همبستگی دو متغیری
۲) تحلیل رگرسیون[۶۵]
۳) تحلیل ماتریس همبستگی یا کواریانس
تحقیق حاضر، از آنجایی که هدفش تعیین تجربی روابط علی بین سرمایه اجتماعی و کیفیت خدمات آموزشی است، از نظر هدف کاربردی، واز نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی می باشد. در ضمن با توجه به اینکه از روش مدل سازی معادلات ساختاری برای آزمون فرضیات استفاده می کند، در میان تحقیقات همبستگی، این تحقیق از نوع تحلیل عامل تاییدی می باشد.
۳-۵- جامعه آماری، چگونگی نمونه‌گیری و نمونه :


فرم در حال بارگذاری ...

« راهنمای نگارش پایان نامه درباره : مطالعه ی کیفی ابعاد سیطره ی جنسیت بر زندگی تبدیل ...بررسی موضوع دعا در شعر شاعران مشهور عصر عباسی اوّل- ... »
 
مداحی های محرم