q36
۲۳۴
۱٫۰۰
۵٫۰۰
۳٫۴۲۳۱
.۹۴۷۳۶
q37
۲۳۴
۱٫۰۰
۵٫۰۰
۳٫۳۲۴۸
.۹۶۵۷۶
q38
۲۳۴
۱٫۰۰
۵٫۰۰
۳٫۳۵۹۰
.۸۴۸۷۵
جدول ۴-۷ نمایی کلی از دیدگاه کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در راستای ارتباطات درون سازمانی و واکنش آنها را در برابر تغیرات سازمانی را به تفکیک و جژء به جزء نشان می دهد حرف q نمایانگر هر یک از آیتم هاست.
ارتباطات درون سازمانی(هماهنگی، مشارکت و ارتباطات)
هماهنگی: برای سنجش این متغیر ۸ شاخص مطرح شده است که به وضعیت آنها به تفکیک پرداخته می شود:
Q1= مافوق من در مورد اینکه کار چگونه باید انجام شود پیشنهاداتی میخواهد.
حداقل پاسخ داده شده به این آیتم ۱ و حداکثر پاسخ ۵ بوده است. همچنین میانگین این آیتم برابر با ۴٫۱۸ و انحراف معیار آن ۰٫۹۱۵۰ بوده است. آمارهای مربوط به ایتم مربوطه نشانگر این است که اکثر پاسخ دهند گان به پرسشنامه معتقد بوده اند که مدیریت یا سرپرست واحد ها در راستای بهبود عملکرد واحدها در راستای نحوه انجام کارها نظر خواهی می کنند به عبارتی دیگر به یکی از مولفه های هماهنگی در سازمان که همان اعمال نظر کارکنان در راستای انجام درست کار ها است اهمیت داده می شود.
Q2= مافوق من در مورد قوانین و مقررات شرکت آگاهی میدهد.
حداقل پاسخ داده شده به این آیتم ۱ و حداکثر پاسخ ۵ بوده است. همچنین میانگین این آیتم برابر با ۴٫۱۵ و انحراف معیار آن عدد ۱ بوده است. آمارهای مربوط به ایتم مربوطه نشانگر این است که اکثر پاسخ دهند گان به پرسشنامه معتقد بوده اند که مدیریت یا سرپرست واحد ها در راستای بهبود و هموار سازی کارها وظایف و مقرارات قانونی را مورد تاکید قرار می دهند که تداخل وظایف در سازمان صورت نگرفته بلکه کارکنان در راستای انجام وظایف خود بصورت هماهنگ عمل کنند.
=Q3 مافوق من در مورد برنامههای آتی سازمان آگاهی میدهد.
حداقل پاسخ داده شده به این آیتم ۱ و حداکثر پاسخ ۵ بوده است. همچنین میانگین این آیتم برابر با ۴٫۰۲ و انحراف معیار آن ۱٫۰۲ بوده است. آمارهای مربوط به ایتم مربوطه نشانگر این است که اکثر پاسخ دهند گان به پرسشنامه معتقد بوده اند که مدیریت یا سرپرست واحد ها در هماهنگ ساختن کارکنان برای توسعه فعالیت های سازمان انها را از ماموریت های و رسالت های سازمان اگاه می سازند که این امر می تواند نگرانی های کارکنان را نسبت به تغیرات مرتفع کند.
Q4= مافوق من زمانی که کاری را خوب انجام دادم به من اطلاع میدهد.
حداقل پاسخ داده شده به این آیتم ۲ و حداکثر پاسخ ۵ بوده است. همچنین میانگین این آیتم برابر با ۴٫۰۶ و انحراف معیار آن ۰٫۹۹۹۹ بوده است. آمارهای مربوط به ایتم مربوطه نشانگر این است که اکثر پاسخ دهند گان به پرسشنامه معتقد بوده اند که مدیریت یا سرپرست واحد ها به باخورد فعالیت های کارکنان اهمیت داده و جهت انگیزه بخشی به انها کارها مثبت انجام شده بوسیله کارکنان را به انها اعلام می کنند.
Q5= مافوق من زمانی که کاری را خوب انجام ندهم به من اطلاع میدهد.
حداقل پاسخ داده شده به این آیتم ۱ و حداکثر پاسخ ۵ بوده است. همچنین میانگین این آیتم برابر با ۴٫۲۰ و انحراف معیار آن ۰٫۸۶ بوده است. آمارهای مربوط به ایتم مربوطه نشانگر این است که اکثر پاسخ دهند گان به پرسشنامه معتقد بوده اند که مدیریت یا سرپرست واحد ها به باخورد فعالیت های کارکنان اهمیت داده و جهت جلوگیری از تکرار خطاها و کارهای خارج از عرف سازمانی، فعالیت های ناصیح کارکنان را به خودشان اعلام می کند میانگین مقایسه میانگین آیتم ۴ و ۵ می دهد که مدیریت نسبت به فعالیت های ناصیح کارکنان نسبت به فعالیت های صحیح آنها توجه بیشتری دارد.
Q6= مافوق من مشکلات سازمان را برای من تشریح میکند.
حداقل پاسخ داده شده به این آیتم ۱ و حداکثر پاسخ ۵ بوده است. همچنین میانگین این آیتم برابر با ۳٫۸۷ و انحراف معیار آن ۰٫۹۶ بوده است. آمارهای مربوط به ایتم مربوطه نشانگر این است که اکثر پاسخ دهند گان به پرسشنامه معتقد بوده اند که مدیریت یا سرپرست واحد ها تا حدودی مشکلات و مسائل پیش آمده برای سازمان را با انها مطرح می کند. انحراف معیار ۰٫۹۶ نشان می دهد که اکثر پاسخ ها به هم نزدیک بوده اند.
Q7= مافوق من چرایی تغییرات در چیدمان کاری را تشریح میکند.
حداقل پاسخ داده شده به این آیتم ۱ و حداکثر پاسخ ۵ بوده است. همچنین میانگین این آیتم برابر با ۳٫۶۲ و انحراف معیار آن ۱٫۰۶ بوده است. آمارهای مربوط به ایتم مربوطه نشانگر این است که اکثر پاسخ دهند گان به پرسشنامه معتقد بوده اند که مدیریت یا سرپرست واحد ها تا حدودی چرایی جابجایی ها و یا چیدمان کاری در سازمان را با کارکنان مطرح می کند با توجه به میانگین ۳٫۶۲ می توان بیان کرد که تا حدودی ضرورت این کار برای کارکنان تشریح می شود. انحراف معیار ۱٫۰۶ نشان از پراکندگی و یا متنوع بودن پاسخ هاست.
Q8= مافوق من روش انجام کار خود را به من شرح میدهد.
حداقل پاسخ داده شده به این آیتم ۱ و حداکثر پاسخ ۵ بوده است. همچنین میانگین این آیتم برابر با ۳٫۷۸ و انحراف معیار آن ۱٫۱۱ بوده است. آمارهای مربوط به ایتم مربوطه نشانگر این است که اکثر پاسخ دهند گان به پرسشنامه معتقد بوده اند که مدیریت یا سرپرست واحد ها تا حدودی زیادی روش های صحیح انجام کارهای را در سازمان تشریح می کنند.. انحراف معیار ۱٫۱۱ نشان از پراکندگی و یا متنوع بودن پاسخ هاست.
مشارکت:
Q9= زمانی که دستورالعملهای مافوق خود را متوجه نشوم از وی سوال میکنم.
میانگین این آیتم برابر با ۴٫۳۷ و انحراف معیار آن ۰٫۸۶ بوده است. آمارهای مربوط به ایتم مربوطه نشانگر این است که اکثر پاسخ دهند گان به پرسشنامه معتقد بوده اند که مدیریت یا سرپرست واحد ها مشتاقانه به سوالات و ابهامات کارکنان در راستای فعالیت های سازمانی جواب می دهند. انحراف معیار ۰٫۸۶ نشان از نزدیک بودن پاسخ هاست.
Q10= زمانی که احساس کنم دستورالعملهای مافوق اشتباه است از وی میپرسم.
میانگین این آیتم برابر با ۴٫۱۴ و انحراف معیار آن ۰٫۸۷بوده است. آمارهای مربوط به ایتم مربوطه نشانگر این است که اکثر پاسخ دهند گان به پرسشنامه معتقد بوده اند که مدیریت یا سرپرست واحد ها در راستای اشتباهات خود منعطف بوده و فضای بازی را در راستای انتقاد از خود فرام ساخته اند. انحراف معیار ۰٫۸۷ نشان از نزدیک بودن پاسخ هاست.
Q11= زمانی که فکر کنم یه چیزایی به اشتباه انجام میشود به مافوق خود میگویم.
میانگین این آیتم برابر با ۴٫۲۸ و انحراف معیار آن ۰٫۸۰بوده است. آمارهای مربوط به ایتم مربوطه نشانگر این است که اکثر پاسخ دهند گان به پرسشنامه معتقد بوده اند که مدیریت یا سرپرست واحد ها در راستای اشتباهات خود منعطف بوده و فضای بازی را در راستای انتقاد از خود فرام ساخته اند. انحراف معیار ۰٫۸۰ نشان از نزدیک بودن پاسخ هاست.
ارتباطات
فرم در حال بارگذاری ...