تکنیک بهبود مستمر
۰.۷۶۷
تکنیک ارزیابی عملکرد متوازن
۰.۷۷۶
منافع و ویژگی ها
۰.۸۱۳
مشکلات و محدودیت ها
۰.۸۲۲
جدول ۳-۲ آلفای کرونباخ متغیرها
۳-۴-۲ تعیین روایی (اعتبار ) پرسشنامه
یک آزمون ، هنگامی دارای روایی است که بتواند چیزی را که قصد سنجیدنش را دارد به درستی بسنجد ، همچنین طرح پرسش های درست یا عبارتی که ابهام آن به حداقل ممکن برسد ، شرط دیگر برای روایی آزمون است ( سعادت ، ۱۳۷۵ : ۱۴۷ ). برای تعیین روایی پرسش نامه روش های متعددی وجود دارد که از آن جمله می توان به روایی محتوا ، روایی ملاکی و روایی سازه اشاره نمود ( مقیمی ، ۱۳۷۷ : ۳۵ ).
روایی محتوا : معمولا برای بررسی اجزای تشکیل دهنده یک ابزارِ اندازه گیری به کار برده می شود ، اعتبار محتوایی یک آزمون معمولا توسط افرادی متخصص در موضوع ، مطالعه و تعیین می شود.
روایی ملاکی : عبارتست از کارآمدی یک ابزارِ اندازه گیری در پیش بینی رفتار یک فرد در موقعیت های خاص.
روایی سازه : روایی سازه ، نمایانگر آن است که ابزارِ اندازه گیری تا چه اندازه یک سازه یا خصیصه ای را که مبنای نظری دارد می سنجد.
در این پژوهش از روش روایی محتوا و در نتیجه تایید افراد مجرب از جمله اساتید راهنما و مشاور استفاده شده است و پرسشنامه استاندارد شده است.
۳-۵ تجزیه و تحلیل داده ها
پس از این که پژوهشگر ، روش تحقیق خود را مشخص کرد و با بهره گرفتن از ابزارهای مناسب ، داده های مورد نیاز را برای آزمون فرضیه های خود جمع آوری کرد ، اکنون نوبت آن است که با بهره گیری از تکنیک های آماری مناسبی که با روش تحقیق ، نوع متغیرها و … سازگاری دارد ، داده های جمع آوری شده را دسته بندی و تجزیه و تحلیل نماید. در این پژوهش از دو روش آمار توصیفی و استنباطی از طریق نرم افزار آماری spss نسخه ۲۲ ، جهت تحلیل داده ها استفاده شده است.
۳-۵-۱ تجزیه و تحلیل داده ها از طریق آمار توصیفی
شامل توصیف متغیرهای جمعیت شناختی نظیر فراوانی ها ، میانگین ها ، میانه ها و … می باشد.
۳-۵-۲ تجزیه و تحلیل داده ها از طریق آمار استنباطی
در این پژوهش از فنونی نظیر آزمون کالمگروف-اسمیرنوف ( جهت بررسی نرمال یا غیر نرمال بودن توزیع ) استفاده گردید و از آن جایی که داده ها دارای توزیع نرمال بودند از آزمون T تک نمونه ای جهت تایید یا رد فرضیات و از آزمون فریدمن جهت رتبه بندی محدودیت ها در بکارگیری این تکنیک ها، استفاده گردیده است.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه
برای ارزیابی دقیق داده ها و تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده از سوالات پژوهش ، دسته بندی و مرتب کردن داده ها براساس اهداف پژوهش یکی از مهمترین کارهای اولیه است. در بخش تجزیه و تحلیل ، پژوهشگر به توصیف حجم نمونه بر اساس اطلاعات به دست آمده پرداخته و با اجرای آزمون آماری مناسب در مورد معناداری رابطه ها و تفاوت ها و تعمیم نتایج به دست آمده به جامعه اقدام می کند. در این فصل ، با بهره گرفتن از نرم افزار spss ، در دو سطح توصیفی و استنباطی به تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده پرداخته شده و نتایج حاصل از پرسشنامه ها به صورت خلاصه و همراه با جداول و نمودارها ارائه گردیده است.
۴-۱ آمار توصیفی
۴-۱-۱ توصیف شاخص های دموگرافیک :
شامل جنس ، سن ، تحصیلات و تجربه کاری
۴-۱-۱-۱ توزیع فراوانی به تفکیک جنسیت
نمودار ۴-۱ توزیع فراوانی به تفکیک جنسیت
نمودار فوق توزیع فراوانی به تفکیک جنسیت را نشان می دهد ، همان طور که مشاهده می شود ۸.۴ درصد نمونه بررسی شده زن و ۹۱.۶ درصد مرد هستند.
۴-۱-۱-۲ توزیع فراوانی به تفکیک سن
نمودار ۴-۲ توزیع فراوانی به تفکیک سن
فرم در حال بارگذاری ...