۲٫۱۶۰۱
با توجه به مقدار sig که برابر با ۰٫۰۰۰ بدست آمده که مقدار کوچک تر از مقدار ۰٫۰۵ است، فرض صفر آماری در سطح معناداری ۹۵ درصد مردود و فرض یک پذیرفته می شود. در نتیجه گفته می شود حفظ مناظر زیبا و نگهداری از آنها می تواند به جذب بیشتر مسافران کمک کرده تا این مناطق را به عنوان مقصد مسافرتی خود انتخاب کنند. همچنین نتایج این فرضیه با مطالعات مارتین و سوریا[۸۶](۲۰۱۰)، قاضی میرسعید و صفری(۱۳۷۸)، سراقی و همکاران(۱۳۸۷)، ابراهیمی فینی( ۱۳۸۷)، فرجزاده اصل و کریم پناه (۱۳۸۷)، کاظمی (۱۳۸۷)، تقوایی و همکاران(۱۳۸۸)، کریمی پور و همکاران(۱۳۸۸)، قرخلو و همکاران (۱۳۸۸)، حمدی و همکاران(۱۳۸۸)، نوری کرمانی و همکاران (۱۳۸۸)، سرائی و همکاران(۱۳۸۹)، کاظمی و همکاران(۱۳۸۹)، رنجبر و همکاران(۱۳۸۹)، گندمکار(۱۳۸۹)، فرهودی و شورچه(۱۳۸۹)، فاضل نیا و هدایتی(۱۳۸۹)، فرزین و نادعلی پور(۱۳۹۰)، همخوانی دارد بدین معنی که عامل جغرافیایی- طبیعی در انتخاب مقصد مسافرتی تأثیر دارد.
۵-۴-۵ فرضیه پنجم : عوامل فردی بر انتخاب مقصد مسافرتی در مشتریان آژانس های مسافرتی استان مازندران تأثیر دارد.
One-Sample Test
Test Value = 3
t
df
Sig. (2-tailed)
Mean Difference
۹۵% Confidence Interval of the Difference
Lower
Upper
IF
-.۸۰۲
۳۸۳
.۴۲۳
-.۰۳۵۹۴
-.۱۲۴۱
.۰۵۲۲
با توجه به مقدار sig که برابر با ۰٫۴۲۳ بدست آمده که مقدار بالاتر از مقدار ۰٫۰۵ است، فرض صفر آماری در سطح معناداری ۹۵ درصد تایید و فرض یک پذیرفته نمی شود. در نتیجه گفته می شود اگر مقصد و مکانی در مسافران وارد شده به آن نگرش مثبتی ایجاد کنند باعث توسعه جهانگردی و پذیرش مسافران بیشتری خواهد شد. اگر مسافری برای بار اول از مکان و مقصد راضی بوده باشد باعث مسافرت دوباره وی به آن مقصد خواهد شد. نیز گفته می شود آژانس ها سعی کنند مکان های جدید را در تورهای خود برای مسافران جای دهند. لازم به ذکر است که نتایج این فرضیه با پژوهش های، تری لام و کاسی[۸۷](۲۰۰۶)، بالوگلو و مانگالوگلو[۸۸](۲۰۰۱)، سنگ پیکل[۸۹](۲۰۰۸)، و علی پور(۱۳۸۷) در یک راستا می باشد.
۵-۴-۶ فرضیه ششم : برنامه های آژانس بر انتخاب مقصد مسافرتی در مشتریان آژانس های مسافرتی استان مازندران تأثیر دارد.
One-Sample Test
فرم در حال بارگذاری ...