۵۸,۶۶۸,۷۸۸
درصد تحقق سهمیه سالانه
۹۰,۸
۷۹,۶
۸۴,۰
۸۱,۴
۱۰۸,۲
۷۶,۸
۱۰۸,۷
۱۰۰,۶
۹۰,۵
جمع کل
سهمیه سالانه
۲۴۶,۲۴۱,۱۳۶
۱۲۴,۴۳,۹۸۳
۳۴,۷۱۶,۳۶۲
۴۳,۵۲۶,۲۵۰
۲۳,۰۰۲,۵۲
۸,۲۸۲,۹۷۵
۲۲,۲۴۴,۸۷۲
۲۰,۵۱۹,۱۵۹
۵۲۲,۵۷۶,۷۸۸
درصد تحقق سهمیه سالانه
۸۱,۴
۶۶,۵
۶۹,۷
۷۸,۳
۶۹,۴
۶۶,۲
۸۸,۳
۹۰,۵
۷۶,۷
نتیجه گیری:
استدلال محکمی که می تواند صورت بگیرد این است که، وصول مالیات آموزش و پرورش عمومی جزئی از دارایی مالیاتی است، جایگزینی آن بوسیله دارایی مالیاتی روشن و واضح، سیستم مالیاتی ما را برای درک پرداخت مالیات، ساده تر می کند و نگهداری سوابق مالی را افزایش خواهد داد. مالیات پردازان برای اولین بار باید به روشنی درک کنند که دولت برای برآورد نرخ این مالیات معتبر است و تغییرات هدفمند در مورد این نرخ برای اولین بار باید مشهود باشد
فصل ۵ :
جمع بندی و نتیجه گیری
سوال هفتم تحقیق : ارائه راهکارهای نوین جهت تامین منابع مالی آموزش و پرورش
با عنایت به اهمیت بحث تامین مالی آموزش و پرورش و با توجه به اینکه هنوز تامین مالی آموزش و پرورش به طور متمرکز و از طریق برنامه های توسعه ی اقتصادی ـ اجتماعی اعمال می گردد، تمامی دغدغه ها و نارسایی ها و تحقق اهداف آرمانی در نهایت می بایستی از طریق برنامه های مذکور تدبیر و مدیریت و اجرا گردد.
تامین مالی آموزش و پرورش و یک الگوی پیشنهادی :
تخصیص بودجه و تصمیمات پولی در بخش آموزش و پرورش معمولا در چهارچوب سیاستهای کلی تامین مالی و آماده سازی زمینه های آموزش و پرورش صورت می گیرد. این تصمیمات باید علاوه بر تامین مطلوب مالی ، کارآیی و برابری را نیز در نظر داشته باشد. حوزه ی انتخابها در ایران بسیار محدود و وابسته به بودجه ی عمومی و مقدار ناچیزی از منابع غیر دولتی است که ناکارآمدی خود را در پشتیبانی مطمئن و مطلوب آموزش و پرورش روز به روز آشکارتر می سازد. بنابراین سوال این است که در شرایط کنونی بهترین روش مطلوب تامین مالی آموزش و پرورش کشور کدام است ؟ در این راه تا چه اندازه می توان بر بخش خصوصی تکیه داشت ؟ آیا می توان با تدابیری آن بخش را ملزم به سرمایه گذاری در این راه کرد ؟ چنانچه سهم بخش خصوصی در تامین مالی آموزش و پرورش افزایش یابد با توجه به تفاوتهای فاحش سطح درآمدی بین نواحی مختلف کشور و حتی مناطق یک شهر آیا تضمینی برای برابری وجود خواهد داشت ؟
کشورهایی که فرصت لازم برای اتخاذ سیاستهای مناسب اموزشی و اقدام در آن زمینه به اتکای سرمایه گذاری دراز مدت را داشتند به مهمترین ابزار و راهبرد توسعه دست یافتند استدلالهای نظری و مصادیق عملی نیز از این دیدگاه حمایت می کند اما چگونه می توان از آموزش و پرورش برای ایفای نقش حساسی که بر عهده دارد حمایت کرد ؟ مروری بر پیش نیازهای بحث آن را روشن می سازد :
ـ به استناد تاریخ انسانی ، فرهنگ بنیان و سرچشمه اقتصاد است ؛
ـ برای سروسامان دادن به نظام آموزشی در مسیر توسعه به تخصیص و مصرف منابع در راه تربیت منابع انسانی نیاز است .
فرم در حال بارگذاری ...