وبلاگ

توضیح وبلاگ من

راهنمای ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی درباره : بررسی عوامل مؤثر بر رضایت مندی و تعهد مشتری به برند ...

 
تاریخ: 04-08-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

۳۸۳

 

 

 

 

 

فرضیه هشتم: رضایتمندی از برند بر استمرار تعهد، تأثیر مثبت و معناداری دارد.
برای آزمون این فرضیه، با بهره گرفتن از رگرسیون خطی ساده، بررسی می‌کنیم که آیا ضریب رگرسیونی میان متغیر مستقل رضایتمندی از برند و متغیر وابسته استمرار تعهد مثبت است یا خیر.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
آزمون دوربین واتسون
برای انجام رگرسیون باید همواره خطاها مستقل باشند، به‌منظور بررسی استقلال خطاها از آماره دوربین واتسون استفاده می‌کنیم و فرضیات زیر مورد آزمون قرار می‌گیرد:
فرض  : خطاها مستقل نیستند.
فرض  : خطاها مستقل هستند.
اگر مقدار آماره دوربین واتسون بین ۵/۱ تا ۵/۲ باشد فرض  پذیرفته می‌شود و نتیجه می‌گیریم خطاها مستقل هستند.
در مدل کلی مقدار آماره دوربین واتسون ۰۲۴/۲ است، چون مقدار این آماره بین ۵/۱ تا ۵/۲ می‌باشد نتیجه می‌گیریم که میان خطاها استقلال وجود دارد و می‌توانیم از رگرسیون استفاده کنیم.
معادله ساختاری
مدل رگرسیونی به‌صورت زیر می‌باشد:
اگر متغیر مستقل رضایتمندی از برند را با  و متغیر استمرار تعهد را با  نمایش دهیم، مدل رگرسیونی زیر راداریم:
(‏۴‑۱۵)
به‌طوری‌که  نشان‌دهنده عرض از مبدأ و  نشان‌دهنده ضریب رگرسیونی میان متغیر مستقل کیفیت رضایتمندی از برند و متغیر وابسته استمرار تعهد است. در صورتی می‌توان ادعا کرد که متغیر رضایتمندی از برند تأثیر مثبت و معناداری بر محرک تعهد دارند که ضریب رگرسیونی مثبت باشد؛ بنابراین باید آزمون فرض زیر را انجام داده و فرض صفر و فرض مقابل را به‌صورت زیر تعریف می‌کنیم:
فرض  : رضایتمندی از برند بر استمرار تعهد، تأثیر مثبت و معناداری ندارد. (  )
فرض  : رضایتمندی از برند بر استمرار تعهد، تأثیر مثبت و معناداری دارد. (  )
اگر سطح معنی‌داری از ۰۵/۰ کمتر باشد، فرض  رد می‌شود و  پذیرفته می‌شود.
در جدول (۴-۲۲) مشاهده می‌کنیم مقدار ضریب رگرسیونی میان متغیر رضایتمندی از برند و استمرار تعهد ۰۲۷/۱ و سطح معنی‌داری ۰۰۰/۰ است که از ۰۵/۰ کمتر است، بنابراین با توجه به سطح معنی‌داری و مثبت بودن ضریب رگرسیونی نتیجه می‌گیریم فرض  ازنظر آماری تأییدشده و فرضیه هشتم پذیرفته می‌شود و با اطمینان ۹۵ درصد رضایتمندی از برند تأثیر مثبت و معناداری بر استمرار تعهد دارد.
همچنین سطح معنی‌داری برای آزمون عرض از مبدأ ۸۸۰/۰ می‌باشد که از ۰۵/۰ بیشتر است؛ بنابراین ازنظر آماری با اطمینان ۹۵ درصد عرض از مبدأ برابر صفر است و در نوشتن معادله رگرسیونی از آن استفاده نمی‌شود.
جدول ‏۴‑۲۲: جدول ضرایب رگرسیونی فرضیه هشتم

 

 

 

 

ضرایب

 

مقدار آماره آزمون T

 

سطح معنی‌داری

 

فرض موردبررسی

 

نتیجه آزمون فرض

 

 

 

عرض از مبدأ (  )

 

۰۲۷/۰-

 

۱۵۱/۰-

 

۸۸۰/۰

 

 

 

پذیرش فرض

 

 

 

رضایتمندی از برند (  )

 

۰۲۷/۱

 

۸۳۳/۲۱

 

۰۰۰/۰

 

 

 

پذیرش فرض

 

 

 

با بهره گرفتن از جدول ضرایب فوق، مدل رگرسیون خطی ساده میان متغیر مستقل رضایتمندی از برند و متغیر وابسته استمرار تعهد عبارت است از:


فرم در حال بارگذاری ...

« پروژه های پژوهشی دانشگاه ها درباره جایگاه کارشناس (خبره) از دیدگاه فقه و حقوق موضوعه- فایل ...طرح های پژوهشی دانشگاه ها درباره مطالعه مردم شناختی جذب جهانگرد با تکیه بر آئین های ... »
 
مداحی های محرم