تاثیر راهکار استانداردسازی بر ارتقاء کیفیت و بهبود محصولات مینای نقاشی
تاثیر راهکار بازاریابی بر ارتقاء کیفیت و بهبود محصولات مینای نقاشی
تاثیر راهکار حضور رقیبان توانا بر ارتقاء کیفیت و بهبود محصولات مینای نقاشی
تاثیر راهکارحضور کارشناسان بر ارتقاء کیفیت و بهبود محصولات مینای نقاشی
۴-۴- رتبه بندی فرضیه های اصلی معنی دار
در این قسمت به منظور رتبه بندی فرضیه های اصلی معنی دار در قسمت های قبل که عبارتند از:
قیمت مناسب و طرح و نقش مینا به عنوان موثر ترین ویژگی در رونق اقتصادی محصولات صنایع دستی(مینای نقاشی)در بازار تهران
تاثیر راهکارهای بسته بندی مناسب، بازار یابی، حضور کارشناسان ، برندسازی ، ساخت کوره ورنگ در ایران ، استانداردسازی، حضور رقیبان توانا و توریست بر ارتقاء کیفیت و بهبود محصولات مینای نقاشی
از روش رتبه بندی فریدمن استفاده شده که نتایج آن در زیر ارائه شده است.
جدول۴- ۵۰ میانگین رتبه ها و شماره اولویت فرضیه های اصلی معنی دار تحقیق
نام متغیر | میانگین رتبه | شماره اولویت |
قیمت مناسب و طرح و نقش مینا موثر ترین ویژگی در رونق اقتصادی محصولات صنایع دستی(مینای نقاشی)در بازار تهران | ۱۴/۱ | ۲ |
تاثیر راهکارهای بسته بندی مناسب، بازار یابی، حضور کارشناسان ، برندسازی ، ساخت کوره ورنگ در ایران ، استانداردسازی، حضور رقیبان توانا و توریست بر ارتقاء کیفیت و بهبود محصولات مینای نقاشی |
۸۶/۱ | ۱ |
جدول۴- ۵۱نتایج آزمون فریدمن فرضیه های اصلی معنی دار تحقیق
تعداد افراد | آماره خی -دو | درجه آزادی | p-مقدار |
۳۵ | ۸۵/۱۷ | ۱ | ۰۰/۰ |
برای سنجش معنادار بودن تفاوت بین میانگین رتبه های موجود در جدول ۴-۵۰، از آزمون فریدمن استفاده شده که نتایج محاسبات در جدول ۴-۵۱، درج شده است. همانطور که ملاحظه می شود در سطح معنی داری ۰۵/۰ تفاوت معنادار بین میانگین رتبه های فرضیه های معنی دار تحقیق در حالت کلی پذیرفته می شود. بنابراین فرضیه های اصلی معنی دار تحقیق را به ترتیب اهمیتمیتوان به صورت زیر بیان کرد.
تاثیر راهکارهای بسته بندی مناسب، بازار یابی، حضور کارشناسان ، برندسازی ، ساخت کوره ورنگ در ایران ، استانداردسازی، حضور رقیبان توانا و توریست بر ارتقاء کیفیت و بهبود محصولات مینای نقاشی
قیمت مناسب و طرح و نقش مینا موثر ترین ویژگی در رونق اقتصادی محصولات صنایع دستی(مینای نقاشی)در بازار تهران
فرم در حال بارگذاری ...