وبلاگ

توضیح وبلاگ من

طرح های پژوهشی دانشگاه ها درباره بررسی درک مشتری از رقابت و تاثیر آن بر ارزیابی بسط ...

 
تاریخ: 05-08-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

همچنین در این تحقیق از روش نمونه‎گیری تصادفی ساده برای آزمون فرضیه‎ها بهره گرفته شده است.
پایان نامه - مقاله - پروژه

متغیرهای تحقیق

متغیر های مستقل استفاده ‌شده برای آزمودن فرضیات تحقیق به شرح زیر می‌باشند:
۱-رقابت؛
۲- میزان دانش در مورد طبقه هدف؛
۳- حضور برند غالب در طبقه محصول.
و متغیر های وابسته نیز از این قرارند:
۱-رویکرد نسبت به بسط برند؛
۲-قصد خرید.

روشها و ابزارهای گردآوری داده‏ها

مهمترین روش های گردآوری اطلاعات در این تحقیق بدین شرح است :

 

    1. مطالعات کتابخانه ای

 

در این قسمت جهت گردآوری اطلاعات در زمینه مبانی نظری و ادبیات تحقیق موضوع، از منابع کتابخانه ای، مقالات، کتابهای مورد نیاز و نیز از شبکه جهانی اطلاعات(Internet) استفاده شده است.

 

    1. تحقیقات میدانی

 

در این قسمت به منظور جمع آوری داده ها و اطلاعات برای تجزیه و تحلیل از پرسشنامه استفاده گردیده است. پرسشنامه مذکور شامل ۲ بخش عمده می باشد :

 

    1. نامه همراه : در این قسمت هدف از گردآوری داده ها به وسیله پرسشنامه و ضرورت همکاری پاسخ دهنده در عرضه داده های مورد نیاز، بیان شده است. برای این منظور بر با ارزش بودن داده‎های حاصل از پرسشنامه تأکید گردیده تا پاسخ دهنده به طور مناسب پاسخ سوالها را عرضه کند..

 

    1. سوال‎های (گویه‎ها) پرسشنامه : این بخش از پرسشنامه شامل ۲ قسمت است :

 

الف) سوالات عمومی : در سوالات عمومی سعی شده است که اطلاعات کلی و جمعیت شناختی در رابطه با پاسخ دهندگان جمع‎آوری گردد. این بخش شامل ۵ سوال می باشد.
ب) سوالات تخصصی:
این بخش در پرسشنامه نخست با عنوان پرسشنامه پیش رقابتی شامل ۷ سوال است که به صورت بسته ارائه شده‎اند. در طراحی این پرسشنامه سعی گردیده است که که سوالات تا حد ممکن قابل فهم باشند. برای طراحی این بخش از طیف نه تایی لیکرت بهره گرفتیم که از دقیق ترین مقیاسهای اندازه‎گیری به شمار می رود. در آزمون دوم، از یک پرسشنامه با عنوان پرسشنامه پس رقابتی با اعمال مولفه‎های رقابتی در ۱۲ سوال و با بهره‎گیری از طیف نه تایی لیکرت استفاده شده است. سوالات ۱ مربوط به مولفه به خاطرآوری ، ۳ مربوط به سنجش برند مورد علاقه مشتری در آن طبقه محصولی و ۱۱ مربوط به سنجش قویترین برند موجود در طبقه این پرسشنامه به صورت باز و بقیه بصورت بسته بوده‎اند.

پرسشنامه‎ها

داده‎ها را با بهره گرفتن از چند پرسشنامه ساختارمند گردآوری نمودیم. پرسشنامه‎های استفاده شده در هر دو آزمون از ساختار تقریبا یکسانی بهره گرفته‎اند. از اغلب آیتم‎های موجود در پرسشنامه‎های این تحقیق، در دیگر تحقیقات نیز مکررا استفاده شده است که در جدول ۱-۳ خلاصه‎ای از آنها آورده می‎شود:
جدول ‏۳-۱ خلاصه‎ای از آیتم‎های مورد استفاده در پرسشنامه‎ها

 

آشنایی با برند مقیاس تحقیقات انجام شده
آشنایی با برند مقیاس نه تایی لیکرت Broniarczyk and alba (1994)
اثر برند مقیاس نه تایی لیکرت Broniarczyk and alba (1994)


فرم در حال بارگذاری ...

« نگارش پایان نامه درباره :اثر تمرین تناوبی سرعتی و تمرین اکسنتریک بر آپوپتوزیس و ...راهنمای نگارش مقاله در مورد بررسی تاثیر هوش سازمانی بر عملکرد سازمانها مورد کاوی شعبه ۱ سازمان تامین ... »
 
مداحی های محرم