وبلاگ

توضیح وبلاگ من

فایل های پایان نامه درباره :رابطه بین توانمندسازی روان شناختی و بهره وری منابع انسانی شعب ...

 
تاریخ: 05-08-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

4-4تحلیل آماری فرضیات تحقیق
در بکارگیری روش آماری، ابتدا با بهره گرفتن از آزمون آماری کولموگروف اسمیرنوف نرمال بودن داده ­ها مورد آزمون قرار گرفت تا نوع روش آماری(پارامتری، غیرپارامتری) که باید استفاده شود مشخص گردد و در صورت نرمال بودن داده ­ها یکی از مهم­ترین پیش­فرض­های آزمون­های پارامتریک برقرار می­باشد.
آزمون کولموگروف اسمیرنوف تک نمونه ­ای (آزمون نرمال بودن داده ­ها)
جدول4-3 آزمون اسمیرنوف کلموگروف تک نمونه ­ای
با توجه به نتایج جدول4-6 و سطوح معناداری بدست آمده هریک از متغیرهای پژوهش که بزرگتر از 05/0 می­باشد، داده ­های تمام متغیرها نرمال است و برای آزمون هریک از متغیرها می­توان از آزمون­های پارامتریک استفاده کرد.
پایان نامه
آزمون فرضیه اول
بین توانمندسازی روان­شناختی و میزان بهره­وری منابع انسانی در میان کارکنان بخش اعتبارات شعب بانک ملی مشهد رابطه وجود دارد.
جدول4- 4 آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیه اول
مطابق با جدول بین توانمندسازی روان­شناختی و میزان بهره­وری منابع انسانی رابطه مثبت و معنی­داری وجود دارد. (05/0>P).
ضریب همبستگی بین توانمندسازی روان­شناختی و میزان بهره­وری منابع انسانی برابر52/0 می­باشد. ضریب تعیین حاصل از این رابطه نشان می­دهد که 27 درصد از واریانس متغیر بهره­وری منابع انسانی ناشی از توانمندسازی ­روان­شناختی است.
آزمون فرضیه دوم
بین معناداری و میزان بهره­وری منابع انسانی در میان کارکنان بخش اعتبارات شعب بانک ملی مشهد رابطه وجود دارد.
جدول4-5 آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیه دوم
مطابق با جدول بین معناداری و میزان بهره وری منابع انسانی رابطه مثبت معنی­داری وجود دارد. (05/0>P).
ضریب همبستگی بین معناداری و میزان بهره­وری منابع انسانی برابر41/0 می­باشد. ضریب تعیین حاصل از این رابطه نشان می­دهد که16درصد از واریانس متغیر بهره­وری منابع انسانی ناشی از معناداری است.
آزمون فرضیه سوم
بین شایستگی و میزان بهره­وری منابع انسانی در میان کارکنان بخش اعتبارات شعب بانک ملی مشهد رابطه وجود دارد.
جدول4- 6 آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیه سوم
مطابق با جدول بین شایستگی و میزان بهره­وری منابع انسانی رابطه مثبت معنی داری وجود دارد. (05/0>P).
ضریب همبستگی بین شایستگی و میزان بهره­وری منابع انسانی برابر20/0 می باشد. ضریب تعیین حاصل از این رابطه نشان می­دهد که 4 درصد از واریانس متغیر بهره­وری منابع انسانی ناشی از شایستگی است.
آزمون فرضیه چهارم
بین خودتصمیم­گیری و میزان بهره­وری منابع انسانی در میان کارکنان بخش اعتبارات شعب بانک ملی مشهد رابطه وجود دارد.
جدول4- 7 آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیه چهارم
مطابق باجدول بین خودتصمیم­گیری و میزان بهره­وری منابع انسانی رابطه مثبت و معنی­داری وجود دارد. (05/0>P).
ضریب همبستگی بین خودتصمیم­گیری و میزان بهره­وری منابع انسانی برابر40/0 می­باشد. ضریب تعیین حاصل از این رابطه نشان می­دهد که 16 درصد از واریانس متغیر بهره­وری منابع انسانی ناشی از خودتصمیم­گیری است.
آزمون فرضیه پنجم
بین اثرگذاری و میزان بهره­وری منابع انسانی در میان کارکنان بخش اعتبارات شعب بانک ملی مشهد رابطه وجود دارد.
جدول4- 8 آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیه پنجم
مطابق با جدول بین اثرگذاری و میزان بهره­وری منابع انسانی رابطه مثبت و معنی­داری وجود دارد. (05/0>P).
ضریب همبستگی بین اثرگذاری و میزان بهره­وری منابع انسانی برابر56/0 می­باشد. ضریب تعیین حاصل از این رابطه نشان می­دهد که 31 درصد از واریانس متغیر بهره­وری منابع انسانی ناشی از اثرگذاری است.
یافته جانبی پژوهش
برای بررسی این پرسش که کدام یک از ابعاد توانمندسازی روان­شناختی می ­تواند نقش موثرتری در پیش ­بینی بهره­وری منابع انسانی ایفا کند از روش رگرسیون خطی چندگانه استفاده گردید. بدین ترتیب پس از تایید پیش­فرض­های رگرسیون، از این روش برای پاسخ به این سوال که آیا مولفه­های توانمندسازی روان­شناختی مي‌توانند بهره­وری منابع انسانی را پيش‌بيني كند، استفاده گردید.
اولین آزمون تست مدل کلی می­باشد. در واقع اگر حداقل یکی از متغیر­های پیش­بین تحقیق روی متغیر ملاک تاثیر معنادار داشته باشد، مدل پژوهشگر تایید می­گردد. فرض صفر و خلاف به صورت زیر می باشد:

جدول 4-9 نتایج رگرسیون عوامل توانمندسازی روان­شناختی بر بهره­وری منابع انسانی
همان­طور كه در جدول مشاهده مي‌شود مقدار sig كمتر از 05/0 شده است و نشان از معني­دار بودن مدل رگرسيون مي باشد، یعنی حداقل یکی از متغیرهای پیش بین بر متغیر ملاک تاثیر معنادار دارد.
شاخصR2(ضريب تعيين چندگانه): این شاخص مشخص می­ کند که چند در صد از تعیرات متغیر ملاک توسط متعیرهای پیش­بین تبیین می­شوند به عبارت دیگر متغیرهای پیش­بین چند در صد توانایی برازش متغیر وابسته را دارند. در این پژوهش مقدار R2 برابر 34/0 شده است به اين معنا كه چهار عامل تشکیل دهنده توانمندسازی روان­شناختی 34 درصد توانايي پيش­بيني بهره­وری منابع انسانی را دارند و 66درصد باقیمانده مربوط به خطای پیش ­بینی می­باشد.
شاخص R2adj ( ضريب تعيين تصحيح شده): این شاخص توانايي پيش­بيني متغير وابسته را توسط متغیرهای پیش­بین در جامعه بررسي مي­كند در واقع با کمی تعدیل، نمونه را به تمام جامعه بسط می­دهد.
مقدار این ضریب در اين پژوهش 31/0 شده است، یه عبارت دیگر مولفه­های توانمندسازی روان­شناختی 31 درصد توانايي پيش­بيني بهره­وری منابع انسانی را دارند.
با توجه به معناداربودن کل مدل اکنون باید بررسی کرد که کدام یکی از ضرایب صفر نیست و یا به عبارت دیگر کدام متغیر یا متغیرها تاثیر معنادار در مدل دارند. به این منظور از آزمون t استفاده می شود.
جدول 4-10 ضرایب استاندارد، غیراستاندارد و آماره تی متغیرهای وارد شده در معادله رگرسیون
همان­طور كه نتایج جدول نشان مي‌دهد عامل اثرگذاری با 46/0 = βبر بهره­وری منابع انسانی در سطح 5 درصد بیشترین تاثیر معنادار را دارد و مثبت ­بودن اين ضريب در واقع نشان­دهنده اين است كه با افزايش این عامل، میزان بهره­وری منابع انسانی نيز افزايش مي‌يابد.
در نهايت معادله استاندارد رگرسيون را باید با متغیرهایی در نظر گرفت که تاثیر معناداری بر مدل دارند و متغیرهایی که تاثیر معنادار بر مدل ندارند از معادله رگرسیون حذف می­ شود. معادله رگرسیون این تحقیق به شكل زير است:
Ŷ=3.25*X1+108.16
كه در آن Yمتغير بهره­وری منابع انسانی و X1مولفه اثرگذاری می­باشد که بیشترین تاثیر را از میان مولفه­های توانمندی روان­شناختی بر بهره­وری منابع انسانی داشته است.


فرم در حال بارگذاری ...

« تحلیل ساختاری و زیبایی‌شناسی زیورآلات آبگینه معاصر ایران و بررسی شرایط حضور آن ...راهنمای نگارش مقاله درباره بررسی تأثیر پیاده سازی مدل EFQM در عملکرد شرکت بهره برداری نفت و ... »
 
مداحی های محرم