وبلاگ

توضیح وبلاگ من

مطالب پایان نامه ها درباره : بررسی اثر محافظتی یوژنول در مقابل سمیت ناشی از هایپرآمونیا در هیپوکمپ موش ...

 
تاریخ: 04-08-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

۲-۹ آنالیز آماری….. ۵۶
فصل سوم نتایج……………….. ۵۷
۳-۱ تأثیر آمونیا و یوژنول بر بیان ژن GLT1 58
۳-۲ تأثیر آمونیا و یوژنول بر فعالیت آنزیم گلوتامین سینتتاز(GS) 63
۳-۳ تأثیر آمونیا و یوژنول بر میزان استرس اکسیداتیو ۶۷
۳-۴ سنجش میزان آمونیای پلاسمای خون گروه­ ها در حالت بلافاصله و بعد یادگیری ۸۰
۳-۵ سنجش میزان آمونیای موجود در هیپوکمپ در حالت بلافاصله و بعد از یادگیری: ۸۱
فصل چهارم بحث و نتیجه ­گیری……… ۸۴
۴-۱ بحث………… ۸۵
۴-۱-۱ اثر آمونیا بر بیان ناقل GLT1 و فعالیت آنزیم گلوتامین سینتتاز ۸۶
۴-۱-۲ اثر یوژنول بر بیان ناقل GLT1 و فعالیت آنزیم GS 87
۴-۱-۳ اثر آمونیا و یوژنول بر استرس اکسیداتیو ۹۰
۴-۲ اثر آمونیا و یوژنول بر سنجش میزان آمونیای پلاسما و هیپوکمپ ۹۳
۴-۳ نتیجه ­گیری کلی ۹۴
 ۹۴
منابع و مراجع………………………………………………………………………………………۹۵
فهرست اشکال
عنوان صفحه
شکل ‏۱‑۱: (A) طرح شماتیک سد خونی- مغزی و اجزای تشکیل دهنده آن ۶
شکل ‏۱‑۲: نقش آستروسیت­ها در تأمین انرژی مورد نیاز نورون­های در حال فعالیت ۸
شکل ‏۱‑۳: هومئوستاز گلوتامات به کمک زایده­های آستروسیتی و ناقل­های گلوتامات آستروسیتی انجام می­گیرد. ۱۰
شکل ‏۱‑۴: (A) ساختار پروتومر منفرد و بخشهای مارپیچ- آلفا عبور کننده از عرض غشایی ۱۴
شکل ‏۱‑۵: مکانیسم دسترسی متناوب در (B) مدل Rocker-switch © مدل منفذ دو دریچه­دار ۱۶
 ۱۷
شکل ‏۱‑۷: چرخه اوره، و جایگاه اثر عوامل ایجاد کننده هایپرآمونمیا را بر روی چرخه، نشان می­دهد. ۲۹
شکل ‏۲‑۱: طرز آماده سازی نمونه­های استاندارد جهت سنجش آنزیم GS 53
شکل ‏۲‑۲: طرز آماده سازی نمونه هیپوکمپ جهت سنجش آنزیم GS 54
شکل ‏۲‑۳: طرز تهیه محلول استاندارد جهت سنجش پروتئین ۵۵
شکل ‏۳‑۱: RNA تیمار یوژنول گروه یادگیری ۸۲
شکل ‏۳‑۲: محصول PCR ژن GAPDH گروه کنترل بلافاصله ۸۳
شکل ‏۳‑۳: محصول PCR ژن GLT1 گروه کنترل بلافاصله ۸۳
شکل ‏۴‑۱: تنظیم سنتز گلیکوژن با فعال شدن Akt 88
شکل ‏۴‑۲: مکانیسم افزایش گلیکولیز و تولید لاکتات به واسطه ورود گلوتامات ۸۹
شکل ‏۴‑۳: شکسته شدن گلوتامات توسط گلوتامات دهیدروژناز و تولید انرژی برای آستروسیت ۸۹
مقاله - پروژه
شکل ‏۴‑۴: الف. نحوه عملکرد آنزیم SOD و GPX 92
شکل ‏۴‑۴: ب. حضور گلوتاتیون در محیط برای عملکرد آنزیم گلوتاتیون پراکسیداز لازم است ۹۲
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار ‏۳‑۱: تأثیر آمونیا و یوژنول بر بیان ناقل GLT1 در حالت بلافاصله ۵۹
نمودار ‏۳‑۲: تأثیر آمونیا و یوژنول بر بیان ناقل GLT1 در حالت استراحت ۶۰
نمودار ‏۳‑۳: تأثیر آمونیا و یوژنول بر بیان ناقل GLT1 در حالت یادگیری ۶۱
نمودار ‏۳‑۴: تأثیر آمونیا و یوژنول بر بیان ناقل GLT1 در مقایسه حالت یادگیری نسبت به­حالت بلافاصله و استراحت ۶۲
نمودار ‏۳‑۵: تأثیر آمونیا و یوژنول بر فعالیت آنزیم GS در حالت بلافاصله ۶۴
نمودار ‏۳‑۶: تأثیر آمونیا و یوژنول بر فعالیت آنزیم GS در حالت استراحت ۶۵
نمودار ‏۳‑۷: تأثیر آمونیا و یوژنول بر فعالیت آنزیم GS در حالت یادگیری ۶۶
نمودار ‏۳‑۸: تأثیر آمونیا و یوژنول بر میزان فعالیت آنزیم GS در مقایسه حالت یادگیری با حالت بلافاصله و استراحت ۶۷
نمودار ‏۳‑۹: تأثیر آمونیا و یوژنول بر میزان مالون دی آلدئید در حالت بلافاصله ۶۹
نمودار ‏۳‑۱۰: تأثیر آمونیا و یوژنول بر میزان مالون دی آلدئید در حالت استراحت ۷۰
نمودار ‏۳‑۱۱: تأثیر آمونیا و یوژنول بر میزان مالون دی آلدئید در حالت یادگیری ۷۱
نمودار ‏۳‑۱۲: تأثیر آمونیا و یوژنول بر میزان مالون دی آلدئید در مقایسه حالت یادگیری با حالت بلافاصله و استراحت ۷۲


فرم در حال بارگذاری ...

« تحقیقات انجام شده در مورد بررسی تأثیر سرمایه فکری بر مدیریت سود۹۳- فایل ۱۱ارزیابی تغییرات رشد رویشی و زایشی و میزان موسیلاژ گیاه ختمی- فایل ۱۰ »
 
مداحی های محرم