عدم تساوی واریانس
-۳٫۱۴۶
۶۹۲٫۰۱۰
۰٫۰۰۲
-۰٫۱۵۳
۰٫۰۴۹
-۰٫۲۴۸
-۰٫۰۵۷
با استناد به نمرات بدست آمده از نمونه و انجام آزمون میانگین دو جامعه نتایج تحلیل در جدول ۷٫۴ و ۸٫۴ آمده است. زمانیکه عدد معناداری مربوط به آزمون لوین بزرگتر از ۵ درصد باشد، فرض برابری واریانس ها(H0) تایید میگردد. بنابراین اطلاعات سطر اول را برای نتیجه گیری در مورد میانگین مورد بررسی قرار میگیرد درغیر اینصورت سطر دوم مدنظر قرار میگیرد. با توجه به نتایج آزمون ذکر شده در جدول ۷٫۴ به جز متغیر تیم خانگی برای ۴ متغیر دیگر باید سطر دوم مدنظر قرار گیرد.
در مرحله بعد، در صورتیکه عدد معناداری تساوی میانگین با فرض تساوی یا عدم تساوی واریانسها بیشتر از ۵ درصد باشد H0 رد نشده و ادعای عدم تساوی میانگین دو جامعه در سطح خطای ۵ درصد رد می شود و در صورتیکه عدد معناداری از ۵درصد کمتر شود میانگین دو جامعه مساوی نخواهند بود. در نتیجه در متغیرهای تیم خانگی و ات اقتصادی میانگین دو لیگ یکسان میباشند. در سه متغیر دیگر، میانگین متغیر کشتی بیشتر از فوتبال میباشد.
برای مقایسه تفاوت میانگینها از آزمون t.test استفاده کرده ایم با توجه به مقدارt گزارش شده و سطوح معنیداری به نتایج زیر میرسیم
درمولفه تیم خانگی با توجه به سطح معنیداری ومقدار tگزارش شده بین میانگینهای این عامل در دو لیگ فوتبال و کشتی تفاوت معنیداری وجود ندارد و فرض حکم ما تایید می شود. در مولفه تیم مقابل بین میانگینهای این عامل در دو لیگ فوتبال وکشتی تفاوت معنیداری وجود دارد و حکم فرض ما رد می شود. در مولفه ات اقتصادی بین میانگینهای این عامل در دو لیگ فوتبال و کشتی تفاوت معنیداری وجود ندارد و فرض حکم ما تایید می شود. در مولفه ترویج بازی بین میانگینهای این عامل در دو لیگ فوتبال و کشتی تفاوت معنیداری وجود دارد و فرض حکم ما رد می شود.در مولفه برنامه ریزی مناسب بین این عامل در دو لیگ فوتبال و کشتی تفاوت معنیداری وجود دارد و فرض حکم ما رد می شود.
۲٫۳٫۴٫ همبستگی بین عوامل موثر بر ایجاد تقاصای بازار در بین علاقه مندان لیگهای فوتبال و کشتی
ضریب همبستگی شدت رابطه و همچنین نوع رابطه (مستقیم یا معکوس) را نشان میدهد. این ضریب بین ۱- تا ۱ است و در صورت عدم وجود رابطه بین دو متغیر برابر صفر میباشد. جهت بررسی این رابطه از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است.
فرضیه دوم: بین ۵ عامل اصلی موثر بر ایجاد تقاضای بازار در لیگ فوتبال رابطه معنیداری وجود ندارد .
در آزمون همبستگی پیرسون زمانیکه مقدار معنیداری کمتر از ۰٫۰۵ باشد بین دو متغیر رابطه معناداری وجود دارد در غیر این صورت رابطهای معنادار بین آنها وجود نخواهد داشت. با توجه به نتایج آزمون که در جدول ۹٫۴ آمده است، فقط متغیر تیم خانگی با متغیر برنامه ریزی مناسب رابطه معناداری دارد ولی چهار متغیر دیگر رایطه همبستگی دوبه دو و معناداری در لیگ فوتبال دارند
جدول ۸٫۴٫ همبستگی میان عوامل موثر بر ایجاد تقاصای بازار در بین علاقه مندان لیگ فوتبال
رشته
تیم خانگی
تیم مقابل
ترویج بازی
ملاحضات اقتصادی
برنامه ریزی مناسب
فوتبال
تیم خانگی
ضریب همبستگی پیرسون
۱
.۰۹۰
.۰۹۷
.۰۸۲
.۱۳۷**
سطح معناداری
.۰۷۸
.۰۵۸
فرم در حال بارگذاری ...