وبلاگ

توضیح وبلاگ من

مطالب پایان نامه ها درباره مقایسه و اولویت بندی عوامل موثر بر ایجاد تقاضای بازار ...

 
تاریخ: 04-08-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

عدم تساوی واریانس

 

 

 

 

 

-۳٫۱۴۶

 

۶۹۲٫۰۱۰

 

۰٫۰۰۲

 

-۰٫۱۵۳

 

۰٫۰۴۹

 

-۰٫۲۴۸

 

-۰٫۰۵۷

 

 

 

با استناد به نمرات بدست آمده از نمونه و انجام آزمون میانگین دو جامعه نتایج تحلیل در جدول ۷٫۴ و ۸٫۴ آمده است. زمانیکه عدد معناداری مربوط به آزمون لوین بزرگتر از ۵ درصد باشد، فرض برابری واریانس ها(H0) تایید می­گردد. بنابراین اطلاعات سطر اول را برای نتیجه گیری در مورد میانگین مورد بررسی قرار می­گیرد درغیر اینصورت سطر دوم مدنظر قرار میگیرد. با توجه به نتایج آزمون ذکر شده در جدول ۷٫۴ به جز متغیر تیم خانگی برای ۴ متغیر دیگر باید سطر دوم مدنظر قرار گیرد.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
در مرحله بعد، در صورتیکه عدد معناداری تساوی میانگین با فرض تساوی یا عدم تساوی واریانس­ها بیشتر از ۵ درصد باشد H0 رد نشده و ادعای عدم تساوی میانگین دو جامعه در سطح خطای ۵ درصد رد می­ شود و در صورتیکه عدد معناداری از ۵درصد کمتر شود میانگین دو جامعه مساوی نخواهند بود. در نتیجه در متغیر­های تیم خانگی و ات اقتصادی میانگین دو لیگ یکسان می­باشند. در سه متغیر دیگر، میانگین متغیر کشتی بیشتر از فوتبال می­باشد.
برای مقایسه تفاوت میانگین­ها از آزمون t.test استفاده کرده ایم با توجه به مقدارt گزارش شده و سطوح معنی­داری به نتایج زیر میرسیم
درمولفه تیم خانگی با توجه به سطح معنی­داری ومقدار tگزارش شده بین میانگین­های این عامل در دو لیگ فوتبال و کشتی تفاوت معنی­داری وجود ندارد و فرض حکم ما تایید می­ شود. در مولفه تیم مقابل بین میانگین­های این عامل در دو لیگ فوتبال وکشتی تفاوت معنی­داری وجود دارد و حکم فرض ما رد می­ شود. در مولفه ات اقتصادی بین میانگین­های این عامل در دو لیگ فوتبال و کشتی تفاوت معنی­داری وجود ندارد و فرض حکم ما تایید می­ شود. در مولفه ترویج بازی بین میانگین­های این عامل در دو لیگ فوتبال و کشتی تفاوت معنی­داری وجود دارد و فرض حکم ما رد می­ شود.در مولفه برنامه ریزی مناسب بین این عامل در دو لیگ فوتبال و کشتی تفاوت معنی­داری وجود دارد و فرض حکم ما رد می­ شود.
۲٫۳٫۴٫ همبستگی بین عوامل موثر بر ایجاد تقاصای بازار در بین علاقه مندان لیگ­های فوتبال و کشتی
ضریب همبستگی شدت رابطه و همچنین نوع رابطه (مستقیم یا معکوس) را نشان می­دهد. این ضریب بین ۱- تا ۱ است و در صورت عدم وجود رابطه بین دو متغیر برابر صفر می­باشد. جهت بررسی این رابطه از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است.
فرضیه دوم: بین ۵ عامل اصلی موثر بر ایجاد تقاضای بازار در لیگ فوتبال رابطه معنی­داری وجود ندارد .
در آزمون همبستگی پیرسون زمانیکه مقدار معنی­داری کمتر از ۰٫۰۵ باشد بین دو متغیر رابطه معناداری وجود دارد در غیر این صورت رابطه­ای معنادار بین آن­ها وجود نخواهد داشت. با توجه به نتایج آزمون که در جدول ۹٫۴ آمده است، فقط متغیر تیم خانگی با متغیر برنامه ریزی مناسب رابطه معناداری دارد ولی چهار متغیر دیگر رایطه همبستگی دوبه دو و معناداری در لیگ فوتبال دارند
جدول ۸٫۴٫ همبستگی میان عوامل موثر بر ایجاد تقاصای بازار در بین علاقه مندان لیگ فوتبال

 

 

رشته

 

تیم خانگی

 

تیم مقابل

 

ترویج بازی

 

ملاحضات اقتصادی

 

برنامه ریزی مناسب

 

 

 

فوتبال

 

تیم خانگی

 

ضریب همبستگی پیرسون

 

۱

 

.۰۹۰

 

.۰۹۷

 

.۰۸۲

 

.۱۳۷**

 

 

 

سطح معناداری

 

 

 

.۰۷۸

 

.۰۵۸


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود پایان نامه در رابطه با : بررسی عوامل مؤثر برعملکرد اقتصادی روش‏های مختلف مدیریتی در تولید انگور ...نقش آمیخته بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری در استان گیلان- ... »
 
مداحی های محرم