وبلاگ

توضیح وبلاگ من

مقالات و پایان نامه ها درباره انتظارات گردشگران چینی و رضایت آنان پس از بازدید از ایران، ...

 
تاریخ: 04-08-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

این تحقیق از نظر موضوعی، در مقوله بازاریابی می­باشد که متمرکز بر انتظارات و رضایتمندی گردشگران به خصوص گردشگران چینی است.
۱-۶-۲- قلمرو مکانی -­ جامعه تحقیق
جامعه آماری این تحقیق را، گردشگران چینی که به شهر اصفهان سفر کرده ­اند تشکیل می­دهد. بدین صورت که در ابتدای حضور گردشگران در اصفهان، یا زمانی که گردشگر قصد سفر به اصفهان را دارد پرسشنامه شماره۱ ارائه و پس از پایان سفر یا هنگام خروج گردشگر از اصفهان پرسشنامه شماره۲ ارائه می شود.
۱-۶-۳- قلمرو زمانی تحقیق
از زمستان ۹۲ تا انتهای شهریور ماه ۹۳٫
۱-۶-۴- روش نمونه گیری و تخمین حجم جامعه
برای نمونه گیری از جامعه آماری، از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شده است. از آنجا که جامعه آماری مورد بررسی نامحدود بوده، حجم نمونه مورد نیاز با توجه به کمبود وقت، مطابق با فرمول مربوطه مشخص، و پرسشنامه ها به گردشگران چینی ارائه شده و جمع آوری خواهد شد.
دانلود پایان نامه
۱-۶-۵- روش­های گردآوری داده ­ها و ابزار مورد استفاده برای آن
در این تحقیق از دو دسته منابع زیر برای گردآوری اطلاعات استفاده شده است:
دسته اول منابع: به منظور مرور ادبیات موضوع، از کتاب ها، مجلات و مقالات معتبر داخلی و خارجی و همچنین وب سایت­های مرتبط استفاده شده است.
دسته دوم منابع: در پژوهش میدانی، انتظارات گردشگران چینی قبل و بعد از سفر به ایران_ اصفهان، از پرسشنامه استفاده شده است.
۱-۶-۶- روش­های تحلیل داده ­ها
داده ­های گردآوری شده با بهره گرفتن از آمار توصیفی و همچنین آمار استنباطی تحلیل خواهد شد. به این ترتیب که با بهره گرفتن از داده ­های جمع آوری شده از بخش اول پرسشنامه، به کمک روش آمار توصیفی، اطلاعات جمعیت شناختی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در بخش آمار استنباطی، به منظور پاسخ­دهی به سوالات تحقیق، روش مقایسه میانگین (آزمون (tبه کارگرفته می­ شود.

 

        1. موانع و محدودیت­های تحقیق

       

       

 

اولین محدودیت این تحقیق استفاده از نمونه گیری در دسترس می­باشد. چرا که چارچوب نمونه گیری مناسبی از اعضای جامعه در دسترس نیست. یکی از بزرگترین محدودیت­هایی که در هر پژوهشی در گردشگری، پژوهشگر با آن رو به رو می­ شود، عدم همکاری گردشگران و مسئولین در تکمیل پرسشنامه مربوطه می­باشد. محدودیت زمانی و منابع مالی. دشواری­های دسترسی به گردشگران چینی. کمبود منابع علمی و سوابق تحقیق در حوزه انتظارات و رضایتمندی گردشگران چینی.

 

        1. چارچوب کلان نظری تحقیق

       

       

 

در این تحقیق، محقق ابعاد اصلی از انتظارات گردشگران، را که برگرفته از مدل لانگ و لیو (۲۰۱۲)، ترن ثی ای کم (۲۰۱۱) و ترنر و ریسینگر (۱۹۹۹) می باشد را ارائه کرده است (جدول۱-۱).
جدول ۱‑۱ ابعاد اصلی از انتظارات گردشگران، برگرفته از ترنر و ریسینگر (۱۹۹۹)، ترن ثی ای کم (۲۰۱۱)، لانگ و لیو (۲۰۱۲)

 

مفهوم ابعاد شاخص ­ها
  امنیت تصویر ذهنی از مقصد
احساس امنیت شخصی
کیفیت کیفیت ارتباط کارکنان
کیفیت خدمات اماکن اقامت
کیفیت خدمات غذا و نوشیدنی


فرم در حال بارگذاری ...

« چگونگی مواجهه امیرالمؤمنین با تخلّفات کارگزاران۹۲- فایل ۲۴طرح های پژوهشی انجام شده درباره : هویت غرب مرکز گرا و روابط غیر همکارانه ایران ... »
 
مداحی های محرم