وبلاگ

توضیح وبلاگ من

مقالات و پایان نامه ها درباره تاثیر ارزش ویژه برند بر بازاریابی بیمارستانی (مورد مطالعه بیمارستان خصوصی پارسیان شهر ...

 
تاریخ: 05-08-00
نویسنده: فاطمه کرمانی
  • شاخص خطای ریشه مجذور میانگین تقریب [۹۱]

 

این شاخص , ریشه میانگین مجذورات تقریب می باشد.
شاخص RMSEAبرای مدل های خوب برابر ۰.۰۵ یا کمتر است. مدلهایی که RMSEA آنها ۰.۱ باشد برازش ضعیفی دارند.
پایان نامه - مقاله - پروژه

 

  • مجذور کای

 

آزمون مجذور کای (خی دو) این فرضیه را مدل مورد نظر هماهنگ با الگوی همپراشی بین متغیرهای مشاهده شده است را می آزماید، کمیت خی دو بسیار به حجم نمونه وابسته می باشد و نمونه بزرگ کمیت خی دو را بیش از آنچه که بتوان آن را به غلط بودن مدل نسبت داد, افزایش می دهد. (هومن.۱۳۸۴. ۴۲۲(

 

  • شاخص برازش هنجار شده[۹۲] و شاخص برازش مقایسه ای[۹۳]

 

شاخص برازش هنجار شده(NFI) که شاخص بنتلر-بونت هم نامیده می شود برای مقادیر بالای ۹۰/۰ قابل قبول و نشانه برازندگی مدل است. شاخص برازش مقایسه ای(CFI) بزرگتر از ۹۰/۰ قابل قبول و نشانه برازندگی مدل است. این شاخص از طریق مقایسه یک مدل به اصطلاح مستقل که در آن بین متغیرها هیچ رابطه ای نیست با مدل پیشنهادی مورد نظر، مقدار بهبود را نیز می آزماید. شاخص CFIاز لحاظ معنا مانند NFI است با این تفاوت که برای حجم گروه نمونه جریمه می دهد.
شاخص های دیگری نیز در خروجی نرم افزار لیزرل دیده می شوند که برخی مثلAIC, CAIC ECVA , برای تعیین برازنده ترین مدل از میان چند مدل مورد توجه قرار می گیرند برای مثال مدلی که دارای کوچکترین AIC,CAIC,ECVA باشد برازنده تر است.(هومن۱۳۸۴ ،۲۴۴-۲۳۵) برخی از شاخص ها نیز به شدت وابسته حجم نمونه اند و در حجم نمونه های بالا می توانند معنا داشته باشند.

مقدمه

 

فصل چهارم

 

تجزیه و تحلیل داده ها

فصل چهارم این پژوهش را میتوان به دو بخش کلی تقسیم نمود. بخش اول به توصیف نمونه آماری و داده های خام حاصل از متغیرهای پژوهش تعلق گرفته است. بدین صورت که با شاخصهای توصیفی (جداول توزیع فراوانی و فراوانی درصدی و نمودار هیستوگرام) داده ها و خصوصیات جمعیت شناختی آزمودنی ها خلاصه سازی ، تفسیر و گزارش شده است. در ادامه همین بخش ضریب پایایی با روش آلفای کرونباخ پرسشنامه بررسی شده است.
در بخش بعد به آزمون فرضیه های پژوهش و یافته های حاصل از آنها پرداخته شده است. در این بخش از آزمون های تحلیل ساختاری کوواریانس برای آزمودن فرضیه های پژوهش استفاده شده است.
جهت کاهش خطا در محاسبات از نرم افزار های آماری۲۱SPSS و LISREL 8. 8 استفاده شد.

۴-۱ توصیف آماری

همانگونه که اشاره شد در این بخش ویژگی های مورد سنجش قرار گرفته گروه نمونه با بهره گرفتن از جداول توزیع فراوانی و نمودارهای میله ای، شاخص های مرکزی و پراکندگی، چون میانگین، انحراف استاندارد، متغیر های پژوهش مورد بررسی قرار گرفته اند.

۴-۱-۱ ویژگی های جنسی گروه نمونه

در اولین مرحله جنسیت گروه نمونه بررسی شد که نتیجه آن در جدول ۴-۱ گزارش شده است. همانگونه که در این جدول مشاهده می شود گروه نمونه از نظر جنسیت در دو گروه مجزا جای گرفته اند. طبق این جدول ۱۰۸نفر از افراد شرکت کننده در پژوهش زن، ۴۵نفر از افراد شرکت کننده در پژوهش مرد می باشند. این اطلاعات از ۲۰۰ نفر جمع آوری شده است که ۲۱ نفر آنها جنسیت خود را مشخص ننموده اند.
جدول ۴-۱ ویژگی های جنسی گروه نمونه

 

جنسیت
فراوانی
درصد

 

مرد
۴۵
۲۹

 

زن
۱۰۸
۷۱

 

 

نمودار۴- ۱فراوانی جنسی گروه نمونه

۴-۱-۲ ویژگی های سنی گروه نمونه

همانطوری که در جدول ۴-۲ مشاهده می شود گروه نمونه از نظر سن در پنج گروه مجزا جای گرفته اند.۲۸ نفر معادل ۱۸درصد از افراد شرکت کننده دارای ۲۰تا ۲۹ سال هستند، ۸۲ نفر معادل ۵۳ درصد بین۳۰ سال تا ۳۹سال دارند, ۲۹ نفر معادل ۱۹ درصد بین۴۰ سال تا ۴۹سال دارند، ۱۲ نفر معادل ۸ درصد بین۵۰ سال تا ۵۹ سال دارند و ۴ نفرمعادل ۳ درصد از افراد شرکت کننده بالای ۶۰ سال می باشند. در این جا نیز ۴۵ نفر سن، سن خود را گزارش نکرده اند.


فرم در حال بارگذاری ...

« بررسی تاثیر بازاریابی رابطه مند در رضایت مشتریان نمایندگی های بیمه ...دانلود مطالب پژوهشی در مورد بررسی وجوه بیانی دیدگاه‌های اجتماعی امام علی(ع) در کلمات قصار نهج ... »
 
مداحی های محرم