وبلاگ

توضیح وبلاگ من

مقاله-پروژه و پایان نامه | ۴-۵ آزمون فرضیه های پژوهش – 9

 
تاریخ: 13-09-01
نویسنده: فاطمه کرمانی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وضعیت اقتصادی دانشجویان بدشکلی بدنی فراوانی درصد پایین (کمتر از ۷۰۰ هزار تومان در ماه) ۱۲۰ ۴۰ متوسط (بین ۷۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و پانصد هزار تومان در ماه) ۱۲۰ ۴۰ بالا (بالای یک میلیون و پانصد هزار تومان در ماه) ۶۰ ۲۰ کل ۳۰۰ ۱۰۰

نتایج یافته های جمعیت شناختی جدول ۴-۳ نشان می‌دهد که از میان دانشجویان ۴۰ درصد (۱۲۰ نفر) دارای وضعیت اقتصادی پایین، ۴۰ درصد (۱۲۰ نفر) دارای وضعیت اقتصادی متوسط و ۲۰ درصد (۶۰ نفر) دارای وضعیت اقتصادی بالا بودند.

 

جدول(۴-۴): یافته های جمعیت شناختی توزیع فراوانی وضعیت تأهل دانشجویان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وضعیت تأهل دانشجویان فراوانی درصد مجرد ۲۵۸ ۸۶ متأهل ۴۲ ۱۴ کل ۳۰۰ ۱۰۰

نتایج یافته های جمعیت شناختی جدول ۴-۴ نشان می‌دهد که از میان دانشجویان شرکت کننده در پژوهش ۸۶ درصد (۲۵۶ نفر) مجرد و ۱۴ درصد (۴۲ نفر) متأهل بودند.

 

جدول(۴-۵): یافته های جمعیت شناختی توزیع فراوانی مقطع تحصیلی دانشجویان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقطع تحصیلی دانشجویان کارشناسی ۲۰۰ ۶۶/۶۶ ارشد ۸۰ ۶/۲۶ دکتری ۲۰ ۶۶/۶ کل ۳۰۰ ۱۰۰

نتایج یافته های جمعیت شناختی جدول ۴-۵ نشان می‌دهد که از میان دانشجویان شرکت کننده در پژوهش ۶۶/۶۶ درصد (۲۰۰ نفر) در مقطع کارشناسی، ۶۶/۲۶ درصد (۸۰ نفر) در مقطع کارشناسی ارشد و ۶۶/۶ درصد (۲۰ نفر) در مقطع دکتری مشغول به تحصیل بودند.

 

۴-۳ یافته های توصیفی

 

جدول (۴-۶): میانگین و انحراف مؤلفه های تاب آوری، تنظیم شناختی هیجانی و رفتارهای پرخطر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

متغیر مؤلفه دانشجویان M SD تاب آوری ۳۶/۵۵ ۳۳/۳ تنظیم شناختی- هیجانی سرزنش خود ۰۳/۷ ۲۲/۱ پذیرش ۱۲/۸ ۵۲/۱ نشخوار فکری ۳۶/۶ ۷۱/۱ تمرکز مجدد مثبت ۳۶/۸ ۵۸/۱ تمرکز مجدد بر برنامه ریزی ۸۷/۶ ۱۵/۲ ارزیابی مجدد مثبت ۵۵/۷ ۹۷/۱ کم اهمیت شماری ۲۱/۵ ۲ فاجعه سازی ۹۵/۸ ۲۳/۱ دیگر سرزنش گری ۲۳/۹ ۲۷/۱ کل ۶۸/۶۷ ۲۳/۶ رفتار پرخطر رفتار پرخطر ۶۴/۷۴ ۳۸/۴

همان طور که در جدول شماره ۴-۶ مشاهده می شود میانگین (و انحراف معیار) نمره کلی تاب آوری در شرکت کنندگان پژوهش ۳۶/۵۵ (و ۳۳/۳)، نمره کلی تنظیم شناختی هیجانی ۶۸/۶۷ (و ۲۳/۶) و نمره کلی رفتارهای پرخطر ۶۴/۷۴ (و ۳۸/۴) می‌باشد.

 

۴-۴ یافته های استنباطی

 

جدول(۴-۷): بررسی تقریب نرمال نمرات مؤلفه‌ های تاب آوری تنظیم شناختی هیجانی و رفتارهای پرخطر در دانشجویان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آزمون کولموگروف – اسمیرنوف خرده آزمون Z DF مقدار احتمال تاب آوری ۲۲۱/۱ ۳۰۰ ۱۰۱/۰ سرزنش خود ۳۰۷/۱ ۳۰۰ ۰۶۶/۰ پذیرش ۲۲۱/۱ ۳۰۰ ۱۰۱/۰ نشخوار فکری ۹۴۷/۰ ۳۰۰ ۳۳۱/۰ تمرکز مجدد مثبت ۳۲۴/۱ ۳۰۰ ۰۶۰/۰ تمرکز مجدد بر برنامه ریزی ۶۶۵/۰ ۳۰۰ ۷۶۹/۰ ارزیابی مجدد مثبت ۱۰۹/۱ ۳۰۰ ۱۷۱/۰ کم اهمیت شماری ۹۶۸/۰ ۳۰۰ ۳۰۶/۰ فاجعه سازی ۸۶۴/۰ ۳۰۰ ۲۸۸/۰ دیگر سرزنش گری ۲۹/۱ ۳۰۰ ۱۴۲/۰ کل ۳۶/۲ ۳۰۰ ۰۲۳/۰ رفتار پرخطر ۹۷۴/۰ ۳۰۰ ۳۰۴/۰

همان گونه که درجدول ۴-۷ مشاهده می شود فرض صفر، برای نرمال بودن توزیع نمرات در مؤلفه‌ های تاب آوری، تنظیم شناختی هیجانی و رفتارهای پرخطر تأیید می شود. ‌به این معنا که نمرات دانشجویان در متغیر (پیش بین) تاب آوری و تنظیم شناختی هیجانی و (متغیر ملاک) رفتارهای پرخطر دارای توزیع نرمال است.

 

۴-۵ آزمون فرضیه های پژوهش

 

جدول (۴-۸): رابطه ساده و چندگانه بین مؤلفه‌ های تاب آوری و تنظیم شناختی هیجانی با رفتارهای پرخطر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

متغیر ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۱۱ تاب آوری ۱ سرزنش خود ۴۱۵/۰-** ۱ پذیرش ۴۰۵/۰** ۵۱۷/۰-** ۱ نشخوار فکری ۳۵۷/۰-** ۴۱۷/۰** ۴۷۹/۰-** ۱ نشخوار فکری ۳۵۷/۰-** ۴۱۷/۰** ۴۷۹/۰-** ۱ تمرکز مجدد مثبت ۴۸۷/۰** ۳۸۸/۰-** ۴۳۴/۰** ۵۶۸/۰-** ۱ تمرکز مجدد بر برنامه ریزی ۴۱۲/۰** ۴۱۱/۰-** ۵۱۴/۰** ۶۲۴/۰-** ۵۷۴/۰** ۱ ارزیابی مجدد مثبت ۵۱۱/۰** ۴۲۱/۰-** ۵۱۰/۰** ۵۱۷/۰-** ۶۲۳/۰** ۴۲۶/۰** ۱ کم اهمیت شماری ۳۸۷/۰** ۴۲۴/۰-** ۴۲۶/۰** ۴۱۲/۰-** ۳۸۸/۰** ۴۱۵/۰** ۴۲۲/۰** ۱ فاجعه سازی ۴۵۲/۰-** ۵۱۱/۰** ۴۵۶/۰-** ۵۴۷/۰** ۵۴۱/۰-** ۴۲۶/۰-** ۴۸۱/۰-** ۳۸۸/۰-** ۱ دیگر سرزنش گری ۵۱۷/۰-** ۵۵۱/۰** ۴۸۴/۰-** ۶۱۲/۰** ۵۴۷/۰-** ۵۱۷/۰-** ۵۱۲/۰-** ۴۱۲/۰-** ۵۷۶/۰-** ۱ رفتار پرخطر ۵۴۹/۰-** ۵۲۲/۰** ۵۶۸/۰-** ۴۲۱/۰** ۴۵۴/۰-** ۴۸۷/۰-** ۴۵۸/۰-** ۵۱۲/۰-** ۵۹۴/۰** ۵۳۲/۰-** ۱

۰۰۱/۰≥**P 05/0≥*P


فرم در حال بارگذاری ...

« مقالات تحقیقاتی و پایان نامه | مدل شماره ۱۰ : (مرتضوی”شهرناز”۱۳۷۳) – 10مقالات و پایان نامه ها – ۲-۲-۲ تحقیقات خارج کشور – 10 »
 
مداحی های محرم