نوآوری خدمات
S.INOV
عملکرد
O.PRF
۴ - ۵ – ۱ ) بررسی مدل تحقیق در حالت استاندارد
نمودار ۴ - ۷) آزمون مدل تحقیق (در حالت استاندارد)
نمودار (۴- ۷) نمایانگر میزان تاثیر متغیرهای تحقیق بر همدیگر است. همچنین از روی این نمودار میتوان گفت که نوآوری خدمات ۳/۲۴ درصد از متغیر عملکرد را تبیین می نماید. همچنین سه بعد ساختار یعنی، تمرکز، رسمیت و تخصص مجموعاً در حدود ۲/۴۳ درصد از نوآروی خدمات را تبیین و پیش بینی می کنند.
۴ - ۵ -۲ ) بررسی مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری
نمودار ۴ -۸) آزمون مدل تحقیق (حالت اعداد معنی داری)
با بهره گرفتن از این حالت میتوان به معنیدار بودن ارتباط بین متغیرهای تحقیق پی برد. در این حالت اعدادی معنی دار خواهند بود که خارج از بازه ( ۹۶/۱ و ۹۶/۱- ) باشند. به این معنی که اگر در آزمون t عددی بین ۹۶/۱ و ۹۶/۱- باشد بی معنا خواهد بود.
۴ - ۵ -۳)بررسی معیار نکویی برازش کلی مدل[۴۰]
مدل کلی شامل هر بخش مدل اندازه گیری و ساختاری می شود و با تائید برازش آن، بررسی برازش کلی مدل کامل می شود. معیار کلی که در روش pls برای بررسی برازش کلی مدل ارائه میگردد توسط تننهاوس[۴۱] و همکاران (۲۰۰۵) ارائه شده است و تنها معیار موجود در حال حاضر میباشد، به صورت زیر محاسبه میگردد:
که در آن منظور از عبارت است از میانگین مقادیر اشتراکی[۴۲] متغیرهای مکنون مدل و همچنین نیز عبارت از میانگین ضرایب تعیین متغیرهای مکنون تحقیق است. بنابراین میزان این آماره برای مدل تحقیق عبارت است از:
نحوه تفسیر معیار GOF:
با توجه به سه مقدار ۱/۰، ۲۵/۰ و ۳۶/۰ که به عنوان مقادیر ضعیف، متوسط و قوی برای GOF معرفی شده است (وتزلس[۴۳] وهمکاران، ۲۰۰۹) و حصول مقدار ۴۰/۰ حاکی از برازش بسیار مناسب مدل است.
۴-۶) تحلیل مسیرهای غیر مستقیم و مستقیم حاصل از مدل ساختاری تحقیق
همانطور که از خروجی نرم افزار از تخمینهای استاندارد و نیز اعداد معنیداری مشاهده می شود، جدول نتایج اثرات غیر مستقیم متغیرهای مدل در جدول زیر محاسبه شده است.
جدول ۴ - ۹ ) جدول اثرات مستقیم، غیر مستقیم و اثرکل بر وفاداری مشتریان
روابط علی
اثرات مستقیم
اثرات غیر مستقیم
اثر کل
تمرکز نوآوری خدمات عملکرد
۱۸/۰-
۱۸/۰-
رسمیت نوآوری خدمات عملکرد
۲۰/۰-
۲۰/۰-
تخصص نوآوری خدمات عملکرد
مسیر معنی دار نیست
فرم در حال بارگذاری ...