وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه -تحقیق-مقاله – قسمت 31 – پایان نامه های کارشناسی ارشد

 
تاریخ: 01-10-01
نویسنده: فاطمه کرمانی

    1. ۱-مجلسى، بحار الانوار،بیروت،دارالوفا،۱۴۰۱ ق، ج ۷۵، ص ۲۵۱ ↑

    1. -۱بهرامی، محمد، مجله پژوهش‌های قرآنی ویژه زن در قرآن، مقاله، دیه زن از منظر قرآن و فمینیسم، بهار و تابستان ، شماره ۲۵ – ۲۶، ص ۲۲۵ ↑

    1. -۱رشید رضا ، المنار، ، بیروت ، دارالفکر، ط۲، بی تا. ج۵، ص۳۳۲٫ مهرپور، حسین، بررسی دیه زن در قانون مجازات اسلامی، مجله پژوهشنامه متین، شماره۲، بهار ۱۳۷۸ش، ص۵۶ ↑

    1. -۱ الخلاف ج ۵، ص ۲۵۴ . مؤلف جامع الخلاف و الوفاق نیز چنان ادعا ‌کرده‌است که این مسئله مورد اتفاق است و جز آن دو تن (ابن علیه و اصم) مخالفی ندارد . شافعی، نووی، ابن منذر و ابن عبدالبر نیز ادعای اجماع کرده‌اند و نووی سخن شیخ طوسی را باز گفته است . ابن قدامه، پس از نقل ادعای اجماع در این مسئله به مخالفت آن دو تن اشاره کرده، می‌گوید این قول نادر است و با اجماع صحابه و سنت پیامبر (ص) مخالفت دارد . (جامع الخلاف و الوفاق، علی بن محمد قمی، ص ۵۶۴; کتاب الام، ج ۶، ص ۱۱۴; المجموع، محیی الدین النووی، ج ۱۹، ص ۵۴; المغنی، ج ۹، ص ۵۲۹ و ۵۳۱). ↑

    1. -۲حر عاملی،همان، ج ۲۹، ص ۲۰۵ ↑

    1. -۳السنن الکبری، ابوبکر احمد ابن الحسین البیهقی ،نصب الرایه ،ج ۸، ص ۹۵ نصب الرایه، ابومحمد الزیلعی، ج ۴، ص ۳۶۲ ↑

    1. ۴-الکافی، شیخ کلینی، ج ۷، ص ۳۰۰ ↑

    1. ۱ – -فَاستَجاب لَهُم ربهم أَنِّى لا أُضِیعُ عملَ عامِلٍ مِنکُم مِن ذَکَرٍ أَو أُنثى بعضُکُم مِن بعضٍ». (آل عمران(۳)، آیه ۱۹۵) ↑

    1. -۲من عمِلَ صالِحاً مِن ذَکَرٍ أَو أُنثى و هُو مُؤمِنٌ فَلَنُحیِینَّهُ حیوه طَیِّبهً و لَنَجزِینَّهُم أَجرَهُم بِأَحسنِ ما کانُوا یعملُون». (النحل (۱۶)، آیه ۹۷). ↑

    1. ۳-و من یعمل مِن الصّالِحاتِ مِن ذَکَرٍ أَو أُنثى و هُو مُؤمِنٌ فَأُولئِک یدخُلُون الجنَّه و لا یُظلَمُون نَقِیراً». (النساء (۴)، آیه ۱۲۴). ↑

    1. ۴-من عمِلَ سیِّئَه فَلا یُجزى إِلاّ مِثلَها و من عمِلَ صالِحاً مِن ذَکَرٍ أَو أُنثى و هُو مُؤمِنٌ فَأُولئِک یدخُلُون الجنَهَ یُرزَقُون فِیها بِغَیرِ حِسابٍ». (غافر (۴۰)، آیه ۴۰). ↑

    1. ۵- آیت الله جوادی آملی،همان ،ص۴۰۲ ↑

    1. ۱-من قَتَلَ نَفساً بِغَیرِ نَفسٍ أَو فَسادٍ فِى الأَرضِ فَکَأَنَّما قَتَلَ النّاس جمِیعاً و من أَحیاها فَکَأَنَّما أَحیَا النّاس جمِیعاً». (مائده (۵)، آیه ۳۲).۲-مائده (۵)، آیه ۳۲٫

      -۳مکارم شیرازى، ناصر، دروس خارج فقه بحث دیات، روزنامه آموزشى پژوهشى فیضیه، شماره۱۸ ↑

    1. ۴-زیبایى نژاد، محمدرضا، سلسله کلاس هاى آموزشى، دفتر تحقیقات و مطالعات زنان. ↑

    1. ۱-النهایه، شیخ طوسی; قواعد الاحکام، علامه حلی، ج ۳، ص ۵۹۴; ایضاح الفوائد، فخرالحققین، ج ۴، ص ۵۷۱; مجمع الفائده و البرهان، محقق اردبیلی، ج ۱۳، ص ۴۵۲; موطا مالک، ج ۲، ص ۸۵۴ ↑

    1. -۱جمعى از فضلا و روحانیان، آزادى یا توطئه، قم، فیضیه، ۱۳۷۹، ص ۱۳۸ به نقل از: ماهنامه زنان، ش ۶۲، ص ۳۴ـ ۳۵ ↑

    1. ۱-عبداللّه جوادى آملى، تفسیر تسنیم، قم، اسراء، ۱۳۸۱، چ سوم، ج ۱، ص ۱۶۲ـ ۱۶۳ ↑

    1. ۲-نهج البلاغه، خطبه ۱۲۵ ↑

    1. – حسین مهرپور، «تفاوت قصاص در زن و مرد»، فقه اسلامى، به نقل از: www.balagh.net

    1. ۱ـ دیه بر عکس آنچه در فارسى گفته مى شود، «خون بها» نیست. خون انسان بالاتر از این است که قیمتش این ها باشد، بلکه به تصریح قرآن، خون یک انسان برابر با خون همه انسان هاست… (مائده: ۳۲ ↑

    1. ۲-ناصر مکارم شیرازى، «دروس خارج فقه بحث دیات»، روزنامه آموزشى و پژوهشى فیضیه، ش ۱۸ ↑

    1. ۳ـ ناصر مکارم شیرازى و دیگران، تفسیر نمونه، ج ۱، قم، دارالکتب الاسلامیه، ۱۳۷۱، چ دهم، ص ۶۱۱ـ ۶۱۲ ↑

    1. ۱-نساء: ۹۲ ↑

    1. -۲راغب اصفهانی،همان، ص: ۸۶۲ ↑

    1. ۱-مائده: ۳۲ ↑

    1. ۲-اسراء: ۳۳ ↑

    1. ۳-شوری: ۵۱ ↑

    1. ۱-نمل: ۶۰ ↑

    1. ۲-یونس: ۷۴ ↑

    1. ۳-قرطبی، محم ابن احمد،الجامع لأحکام القرآن،انتشارات ناصر خسرو،تهران،۱۳۶۴، ج‏۵، ص: ۳۱۲ ↑

    1. ۴- قرطبی ،همان، ج‏۵، ص: ۳۱۲ ↑

    1. ۵-المیزان،همان، ج‏۵، ص: ۳۸ ↑

    1. ۶-بقره: ۲۲۱ ↑

    1. ۱-بقره: ۱۷۸ ↑

    1. ۱-خزاعى نیشابورى, حسین, روض الجنان و روح الجنان, مشهد, بنیاد پژوهشهاى اسلامى آستان قدس رضوى, ج ۲/۳۲۹٫ طبرسى, فضل بن حسن, مجمع البیان, بیروت, داراحیاء التراث, ج ۱/۲۶۴٫ کاشانى, ملافتح الله, منهج الصادقین, تهران, اسلامیه, ج ۱/۴۰۱٫ شیخ طوسى, التبیان, قم, دفترتبلیغات اسلامى,ج ۲/۱۰۰٫ طباطبایى, محمدحسین, المیزان, بیروت, مؤسسه اللعلمی للمطبوعات, ج ۱/۴۴۱ ↑

    1. ۱-مائده: ۳۲ ↑

    1. ۲-مائده: ۴۵ ↑

    1. ۳-آیه ۱۷۸ ↑

    1. ۱-نووى, محیى الدین , المجموع فی الفقه، بیروت، دار احیاء التراث العربی. ۱۹۹۲م ج۱۹، ص۵۲٫ ↑

    1. ۲-عبد القادر عوده ، التشریع الجنایی،. بیروت، مؤسسه الرساله، ۱۴۱۲ق ج ۲، ص ۱۸۲ ↑

    1. ۳- ابن قدامه، موفق الدین،عبدالله ابن احمدوالشرح الکبیر،بیروت دارالکتاب عربی،۱۴۰۳ ق ↑

    1. ۱- اردبیلی، ملا احمد، مجمع الفائده و البرهان فی شرح إرشاد الأذهان،مجتبی العراقی ،علی پناه اشتهاردی،قم جامعه مدرسین ،ج‏۱۴، ص: ۳۲۲ ↑

    1. ۲-حر عاملی،همان، ج۲۹، باب۱،ح۱۲ ↑

    1. ۳- حر عاملی ،همان ص: ۲۰۶ ↑

    1. ۴–طوسی، فهرست کتب الشیعه، ص۴۰۲٫ تحقیق سید عبدالعزیز طباطبایی، نشر مکتبه المحقق الطباطبایی، ۱۴۲۰ق. قال الشیخ: ضعیف استثناه ابوجعفر ابن بابویه من رجال نوادر الحکمه. همچنین ر.ک: تنقیح المقال، ج۳، ص۱۶۷٫ الخویی، معجم رجال الحدیث، ج۱۸، ص۱۲۵-۱۱۹ ↑

    1. ۱-طوسی،همان ص: ۲۰۶ ↑

    1. ۲-طوسی،همان ص: ۲۰۶ ↑

    1. ۳ حر عاملی، همان،ج: ۲۹ ص: ۲۰۷ ↑

    1. ۱- ابن قدامه، المغنی، ج۷، ص ۷۹۸٫ سیره ابن هشام، جلد ۴، ص ۲۴۱٫ وهبه زحیلى، الفقه الاسلامی و ادلته، ج۶، ص ۳۰۲ ↑

    1. ۲- احمدی میانجی، علی، مکاتیب الرسول، ج ۲، ص ۵۱۹٫ قم، مرکز تحقیقات حج، ۱۹۹۸م ↑

    1. ۱- البته در میان مفسرین کسانی از قدما، مانند شیخ طوسی هستند که تخصیص کتاب به خبر واحد را جایز نمی شمارند. به عنوان نمونه شیخ در جایی به مناسبت تفسیر آیه مواریث می نویسد: هذا أولا خبر واحد لا یجوز نسخ القرآن به إجماعاً. و عندنا لا یجوز العمل به فی تخصیص عموم القرآن. التبیان فی تفسیر القرآن، ج‏۲، ص: ۱۰۸ ↑

    1. ۲- حر عاملی ،همان،ج: ۲۹ ص: ۱۹۴ ↑

    1. ۱- حر عاملی ،همان، ج: ۲۹ ص: ۱۹۴ ↑

    1. ۱-انفال: ۶۰ ↑


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود متن کامل پایان نامه ارشد | گفتار دوم: به کارگیری ماده ۴ کنوانسیون رم ۱۹۸۰ برای تعیین قانون حاکم بر قرارداد حق مالکیت فکری – پایان نامه های کارشناسی ارشددانلود فایل های دانشگاهی | و) ضرورت انجام تحقیق – پایان نامه های کارشناسی ارشد »
 
مداحی های محرم