وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه های کارشناسی ارشد درباره :بررسی-عوامل-تأثیرگذار-بر-انتخاب-مقاصد-مسافرتی-مشتریان-آژانس-های-مسافرتی-و-گردشگری-استان-مازندران- فایل ۶

 
تاریخ: 04-08-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

۳) کسانی که به منظور بازاریابی و امور بازرگانی مسافرت می کنند
۴) افرادی که با کشتی مسافرت می کنند و در بندری در مسیر راه تا ۲۴ ساعت اقامت می نمایند.(منشی زاده ۱۳۷۶).
سازمان جهانی جهانگردی اشکال مختلف گردشگری را که طبقه بندی های آماری به کار می رود ، به شرح زیر تعریف می کند:
گردشگر داخلی:
ساکنان یک کشور که فقط داخل آن کشور مسافرت می کنند.
گردشگر خارجی:
گردشگری، درون مرزی – افرادی که ساکن یک کشور نیستند و به آن سفر می کنند، گردشگری برون مرزی –افراد ساکن یک کشور که به خارج از آن سفر میکنند(اعرابی و پارسائیان).
گونه شناسی گردشگر از دیدگاه اسمیت :
جدول ۲-۴ . گونه شناسی گردشگر از دیدگاه اسمیت (م برنز،۱۳۹۰: ۷۶).

 

کاشفان مسافران بسیار معدودی که خود را گردشگر نمی دانند و یا مشارکت و مشاهدی فعال در جمع بومیان زندگی می کنند و سبک زندگی و هنجارهای اجتماعی میزبان را به راحتی پذیرفته و کاملا در آن مشارکت می کنند.
گردشگران نخبه این عده به تعداد اندک و به ندرت مشاهده می شوند. افرادی هستند که تقریباً (همه جا) سفر کرده اند، اما با امکانات و خدمات ویژه ی از پیش برنامه ریزی شده. این گروه به طور موقت با هنجارهای میزبان سازگار می شوند.
گردشگران دور از آبادی این گروه که به ندرت مشاهده می شوند، به کناره گیری از گروه هایگردشگری و افزایش هیجان سفر از راه انجام کارهای غیر عادی گرایش دارند. به طور کلی سازگاری خوبی دارند.
گردشگران غیر متعارف گردشگرانی که در قالب تورهای سازمان یافته سفر می کنند و تورهای یک روزه ی بازدید از سرخپوستان بومی را خریداری می کنند،معمولا به فرهنگ (بدوی) علاقه دارند، و در عین حال انتظار دارند خیالشان از بابت غذا راحت باشد و سازگاری زیادی با هنجارهای میزبان دارند.
گردشگران کلان تازه کار سیل دائمی مسافرانی که به دنبال جذابیت ها و آسایش غرب هستند.
گردشگران کلان سیل مسافرانی از طبقه ی متوسط جامعه،با درآمد متوسط که توقع دارند کارکنان
اموزش دیده ی گردشگری و هتلداری، احتیاجات آنها را برآورده سازند. بدیهی است توقع خدمات خوب و به سبک غربی دارند.
گردشگران دربستی گروه هایی که بهصورت (جمعی) وارد مقصد می شوند و کمترین برخورد را با مردم و فرهنگ میزبان دارند و متقاضی خدمات خوب به سبک غربی هستند.

۲-۲-۲ انواع گردشگری:
انواع دیگر گردشگری در حال افزایش است نظیر گردشگری فضایی، گردشگری الکترونیکی و اینترنتی که در سالهای اخیر آغاز شده است. در گردشگری های امروزی[۱۱] مسافران قصد دارند از دنیای مادی فاصله گرفته و به مفهوم عمیق و معنوی تری از زندگی دست یابند(چاکوای،۱۳۸۵). با توجه به نوع نظام حکومتی، مقررات و اعتقادات جامعه ایران امکان انواع گردشگری که به قصد تفریح و سرگرمی رواج دارد فراهم نمی باشد و یا بسیار محدود است. لذا جذب گردشگرانی که با انگیزه های فرهنگی، آشنایی با آداب و رسوم جوامع روستایی و اقوام، بازدید از آثار تاریخی، طبیعت گردی و انجام فعالیت های ورزشی مثل کوهنوردی اقدام به سفرمی کنند، میسر می باشد. بنابراین ایران برنامه های عمده خود را در این نوع گردشگران می تواند متمرکز کند. لازم به ذکر است در ایران انواعی از گردشگری رواج دارد که در دیگر کشورها چندان رایج نیست. مثل گردشگری آثار جنگ، گردشگری زیارت اهل قبور که به منظور بازدید از قبورخویشاوندان وکشته شدگان جنگ صورت میگیرد. در گردشگری آثار جنگ، ایرانیان از میادین جنگ ، گورستان های جمعی، اماکن و اسارتگاه ها و آثار بازمانده از جنگ بازدید می کنند که به دلیل هشت سال جنگ ایران و عراق ۱۹۸۸-۱۹۸۰ بیشتر در مناطق غرب ایران آثار مخرب خود را بر جای گذاشت. .
مقاله - پروژه
۲-۲-۲-۱) گردشگری فرهنگی: :
گردشگری فرهنگی ، بخش مهمی از تقاضای جهانی گردشگری را تشکیل می دهد. طبق آمار سازمان جهانی گردشگری ۳۷ درصد گردشگری بین المللی با انگیزه فرهنگی انجام می شود و این تقاضا در حال افزایش است. رشد گردشگری فرهنگی و گردشگری میراث[۱۲]به عنوان عناصر گردشگری نوین، توجه سیاست گزاران و محققان را در سراسر دنیا به خود جلب کرده است.«گردشگری فرهنگی عبارت است از مسافرت افراد از محل سکونت خود به مکان هایی که جاذبه های فرهنگی دارند. این جا به جایی به قصد کسب اطلاعات و تجارت برای ارضای نیازهای فرهنگی گردشگران انجام می شود»(کاظمی،۱۳۸۵).
از جمله ویژگی های گردشگران فرهنگی میتوان به سطح بالای تحصیلات آنان، بالا بردن میانگین سنی آنان و شاغل بودن آنان اشاره کرد. «گردشگری فرهنگی مایل به آشنایی با فرهنگ مناطف مختلف، خواهان کاوش در چشم اندازهای فرهنگی جوامع انسانی و درک آنها است (تریبه[۱۳]،۱۹۹۷) در این نوع گردشگری به جذابیت های فرهنگی توجه می شود. از قبیل موزه ها، نمایشگاه ها، ارکسترها، نمایشنامه ها، هنرهای دستی، معماری در ایران علاوه بر موارد فوق، آئین های سنتی نظیر تعزیه، مراسم چهارشنبه سوری، جشن های مذهبی زرتشتی و اسلامی، عزاداری ها مانند محرم و … نیز از جذابیت های فرهنگی می تواند تعریف شود. در سال های اخیر از سوی مسئولان گردشگری ایران بارها درخصوص میزان اهمیت گردشگری فرهنگی و سهمی که ایران می تواند در این زمینه به دست آورد تأکید شده است و ایران در تلاش است در نبود امکانات و شرایط مناسب در دیگر انواع گردشگری، این نوع گردشگری را تبلیغ و رواج دهد .
۲-۲-۲-۲) گردشگری هنری :
« گردشگری هنری در پی شناخت هنرهای ملل دیگر و آگاهی از آنان است»(پاپلی،۱۳۸۵). ایرانیان از هزاران سال پیش در زمینه انواع هنرها مانند سفالگری، معرق کاری، کاشیکاری، قالیبافی، نمدمالی، نقاشی، خوشنویسی، مینیاتور و غیزه دارای ابداعات وآثار با ارزشی بوده اند که خوشبختانه بسیاری از آنها باقی مانده اند و از جاذبه های ایران برای گردشگران هستند .
۲-۲-۲-۳) گردشگری تاریخی :


فرم در حال بارگذاری ...

« ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی درباره بررسی ساختار طنز در آثار نثر ابوالقاسم حالت- فایل ۱۵ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی درباره شناسایی ابعاد موثر در موفقیت نظام مدیریت ارتباط با مشتری در بانک سپه ... »
 
مداحی های محرم