وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پروژه های پژوهشی دانشگاه ها درباره بررسی تاثیر مدیریت کیفیت جامع (TQM) بر رضایت مشتریان در شرکت مخابرات استان ...

 
تاریخ: 05-08-00
نویسنده: فاطمه کرمانی
 

۱۹۷۹

 

نخستین ویرایش کتاب کیفیت رایگان است اتر کرازبی

 

 

 

۱۹۸۰

 

توجه تعدادی از شرکت های آرمریکایی به نظام تولید بهنگام

 

 

 

۱۹۸۱

 

نظریه Z ویلیام اوچی

 

 

 

۱۹۸۲

 

نخستین ویرایش کتاب کیفیت، بهره وری و شرایط رقابت اثر دمینگ.

 

 

 

۱۹۸۷

 

نخستین ویرایش استانداردهای مدیریت کیفیت سری ISO، ایجاد جایزه ملی کیفیت مالکوم بالدریج (MBNQA).

 

 

 

۲-۱-۳- فلسفه مدیریت کیفیت فراگیر
مدیریت کیفیت فراگیر، دارای فلسفه و مجموعهای از اصول است که شالودهای برای بهبود مستمر سازمان است. این سیستم تمام افراد را در سازمان درگیر میکند. در محیط مدیریت کیفیت جامع مشتری و رضایت او در کانون توجه سازمان قرار دارد. تمرکز بر مشتری، بهبود مستمر و مشارکت کامل سه اصل اساسی مدیریت کیفیت جامع هستند. این سه اصل در رهبری، آموزش، ساختار، ارتباطات، پاداش و قدردانی و ارزیابی مورد توجه قرار گرفتهاند (کیوآزی[۳۶]،۱۹۹۵).
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
سیستم مدیریت کیفیت فراگیر یک پیکره متحرک و معنادار است، هدفمند و زنده است که همه اجزایش از یک قلب تغذیه میشوند و با یک روح زندهاند. این سیستم مدلی است مبتنی بر حرکت نه ثبوت؛ و در طراحی مدل اجرایی آن باید جهت حرکت را تعیین و تکامل مستمر سازمان را نشانه گرفت، نه شکل بودن آن را. در حقیقت میتوان گفت مدیریت کیفیت فراگیر یک مکتب است، همانگونه که رفتار، احساسات و عقاید یک انسان صاحب مکتب، از قبل قابل پیش بینی است. ، در مدل مدیریت کیفیت جامع نیز مبانی و نوع رفتار و نتایج مدیریت را میتوان از پیش تعیین نمود. فلسفه و رسالت مدیریت کیفیت فراگیر، حفظ سازمان در مرحله تکامل از چرخه عمر، سازمانی میباشد که ریشه در کایزن دارد و کایزن پل علم و عمل است (حاجی شر یف، ۱۳۷۶).
نیازمندیهای اساسی مدیریت کیفیت فراگیر
۱- تعهد و حمایت مدیریت ارشد
۲- مداوم و بلند مدت بودن آن
۳- مشتری گرا بودن
۴- درگیر کردن همه کارکنان
۵- آموزش
۶- کارگروهی
۷- سیستم شناسایی و پاداش
۸- ارتباطات
۹- مشارکت
۱۰- اندازه گیری (مرشز و مریچ[۳۷]، ۱۹۹۷).
کانجی[۳۸] (۲۰۰۰) دلایل و ضرورت استقرار مدیریت کیفیت فراگیر را به صورت زیر بیان میکند:

 

 

  • شرایط رقابتی جهان امروز،

 

 

 

  • رضایت مشتری،

 

 

 

  • بهبود روحیه کارکنان،

 

 

 

  • بهبود کارایی،

 

 

 

  • بهبود مستمر،

 

 

 

  • جذب مشتریان بیشتر،

 

 

 

  • تشویق کارهای تیمی،

 

 

 

  • به حداقل رساندن هزینه ها،

 

 

 

  • غلبه بر نقاط ضعف و حل مسائل فعلی،

 

 

۱۰ . رقابت برای جذب سرمایه،
۱۱ . مدیریت کردن تغییرات،

 

 

  • ترویج یک فرهنگ مثبت (کانجی، ۲۰۰۰).

 

 


فرم در حال بارگذاری ...

« تحقیقات انجام شده درباره ارائه مدل مفهومی مدیریت دانش زنجیره تأمین تجارت الکترونیکی G2C- فایل ۳۸ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی در مورد تئوری ظاهر در حقوق خصوصی ایران- فایل ۱۶ »
 
مداحی های محرم